پاسخ به اسلام

ایراد دوم مسلمانان از مسیحیان: آیا در کتاب مقدس مسیحیان در باره محمد پیشگویی نشده است؟

رای بدهید

این سؤال بسیار عجیبی خواهد بود که از شخصی مسلمان بپرسیم که آیا آنها به تحریف کتاب مقدس باور دارند. البته که چنین است.  آنها اینگونه اظهار می دارند که پیشگوییهای زیادی در باره ظهور محمد در کتاب مقدس وجود داشته اما پس از آمدن محمد، یهودیان و مسیحیان، بسیاری از آنها را تا حد امکان از کتب مقدسه خویش حذف کرده‌اند. از آنجا که ترجمه‌های موجود از روی نسخ خطی مربوط به قرنها پیش از محمد می باشد، این ادعا از جانب مسلمانان نمی تواند صحت داشته باشد. اما به هر حال این اسطوره یا افسانه همچنان ادامه دارد. اما مسلمانان مدعی هستند که بعضی از این پیشگوییها از کتب مقدس حذف نشده. در باره آنها مسیحیان چه پاسخی دارند؟ در زیر به برخی از پیشگوییها که مسلمانان به آنها استناد می کنند نظری می افکنیم و پاسخ خود را ارائه می دهیم:

الف.  پیشگویی اول ادعایی مسلمانان: سوره 6: 61 می گوید: "و هنگامى را كه عيسى پسر مريم گفت اى فرزندان اسرائيل من فرستاده خدا به سوى شما هستم تورات را كه پيش از من بوده تصديق مى ‏كنم و به فرستاده‏ اى كه پس از من مى ‏آيد و نام او احمد است بشارتگرم پس وقتى براى آنان دلايل روشن آورد گفتند اين سحرى آشكار است". و قبل از اینکه بخواهید پاسخ بدهید که: " اما هیچ جای کتاب مقدس یافت نمی شود که عیسی مسیح در مورد این شخص صحبتی کرده باشد!" به شما گفته خواهد شد که به یوحنا 14: 16 نگاهی بیاندازید: " و من از پدر درخواست خواهم كرد و او پشتیبان دیگری به شما خواهد داد كه همیشه با شما بماند."  کلمه یونانی معادل پشتیبان، پاراکلتوس است (به معنای واقعی کلمه، کسی که کنار تو قرار می گیرد، مانند وکیل مدافعی در دادگاه). مسلمانان ادعا می کنند که یوحنا در اصل پِریکلیتوس را نوشته که ظاهراً معادل یونانی برای "ستایش شده (محمد)" است. هیچ یک از دست مطالب یوحنا 14: 16 یا 14: 26 (که در آنها از پاراکلتوس استفاده شده) فاقد عبارت پِریکلیتوس می باشند، و شگفت آور تر این است که چطور چنین دروغ بزرگی ابداع شده است. در متن یوحنا 14، پاراکلتوس برای همیشه با شاگردان خواهد ماند (آیه 16). او روح حقیقت است که در جهان نه دیده و نه شناخته خواهد شد، بلکه در درون ایمانداران خواهد زیست. و او روح القدس است که همه آنچه را عیسی به مسیحیان آموخت، به یادشان خواهد آورد (آیه 26). آیا این خصوصیات می تواند در انسانی فیزیکی بنام محمد بروز نماید؟

 

ب. پیشگویی دوم ادعایی مسلمانان: " خداوند از کوه سینا آمد، مانند خورشید برفراز اَدوم طلوع کرد و از کوه فاران بر قوم خود درخشید. آنگاه دهها هزار فرشته با او بودند و آتشی مشتعل در دست راست او" (تثنیه 33: 2) و " خدا از اَدوم برمی‌گردد؛ خدای قدّوس از کوهستان فاران می‌آید. جلال او آسمانها را پوشانده، و زمین از ستایش او پر است."(حبقوق 3: 3) مسلمانان ادعا می کنند که موسی از سینا، عیسی از ادوم و محمد از کوه فاران آمده و اشاره به دهها هزار به یکی از جنگهای محمد با ده هزار سرباز برمی گردد!

 

باید توجه داشت که در این آیه نه تنها موضوع به وضوح به خدا اشاره دارد و نه کس دیگری، بلکه این تفسیر نیز مبتنی بر ادعای یک جغرافی دان قرن نوزدهمی است که ظاهراً فاران را مکه و سینا را مدینه شناسایی کرده. در حالیکه این فاران 1000 کیلومتر دورتر از مکه است و این از تواریخ قوم اسرائیل قابل ادراک است، مثلاً در تثنیه 1: 1 این سخنانی است که موسی به قوم اسرائیل، هنگامی‌که آنها در شرق رود اردن (واقع در صحرای موآب) بودند، گفت. شهرهای این ناحیه عبارت بودند از: سوف، فاران، توفل، لابان، حضیروت و دی‌ذهب." و نیز در اعداد فصل 13 – چگونه ممکن است دوازده جاسوس فرستاده شده توسط موسی می توانند از فاران فرار کنند (آیه 3)، به کنعان بروند و کل سرزمین را تجسس کنند (آیه 21-22)، انگور بچینند (آیه 23) و انگورها را (آیه 27)، ظرف 40 روز و با وجود پیمودن در مجموع 2000 کیلومتر، سالم و تازه به فاران برگردانند!!!

پ. پیشگویی سوم ادعایی مسلمانان: یهودیان از یوحنا پرسیدند: " آیا تو آن نبی هستی؟ " و او پاسخ داد: " نه." هرچند مسلمانان این شهادت که در یوحنا فصل 1 وجود دارد، رد می کنند که عیسی مسیح خودِ خدا بوده (1، 2، 14، 18، 34، 49) با این حال اظهار می دارند که این لفظ به پیامبر برمی گردد و او محمد بوده است. ریشه اشاره به این " نبی"، به تثنیه 18: 15 بر می گردد که موسی به قوم اسرائیل می فرماید: " یهوه خدایتان، از میان شما، پیامبری همانند من، از برادرانتان، برای شما بر خواهد انگیخت؛ به اوست که باید گوش فرا دهید." که به وضوح در اعمال رسولان 3: 22 اشاره شده که به شخص عیسی مسیح مربوط می باشد. در تفاوت بین موسی و محمد همین بس که محمد یهودی نبوده و این " نبی" می بایست از میان برادران قوم یهود برگزیده شده باشد (و این خود ناقضِ بودن وی از سلاله اسماعیل برادر ناتنی اسحق می باشد که کتاب مقدس در باره اسماعیل می فرماید: " او مردی همچون خرِ وحشی خواهد بود؛ دست او بر ضد همه، و دست همه بر ضد او خواهد بود، و او جدا از همۀ برادران خویش ساکن خواهد بود." پیدایش 16: 12 و 'اما خدا گفت: «نه، بلکه همسرت سارا پسری برای تو خواهد زاد که تو باید او را اسحاق بنامی. من عهد خود را با او استوار خواهم ساخت، که برای نسل او پس از او، عهدی جاودانی خواهد بود."  پیدایش 17: 19). و حداقل در این موارد موسی بیشتر با عیسی قابل قیاس است و نه با محمد چنانکه مسلمانان مدعی هستند: هر دو ایشان در فقر متولد شده اند و هر دو در دوران کودکی طعم توطئه کشته شدن را چشیده‌اند (خروج 1: 15-16 و 22 متی 2: 13). با این حال هر دو از این توطئه رهایی یافته‌اند (خروج 2: 2-10 و متی 2: 13). هر دو 40 سال دوره آماده شدن برای خدمتشان را طی کردند (چهل واحد کتاب مقدسی برای مهیا شدن: خروج 7: 7 و متی 4: 1) هر دو مردم خود را از برده داری آزاد کرده اند (خروج قوم اسرائیل از مصر و یوحنا 8: 32-36). جریان آب از هر دوی آنها اطاعت کرده (دریای سرخ  در خروج 14: 21 و دریای جلیل در متی 8: 26). هر دو رو در رو با خدا صحبت می کردند (خروج 33: 11 و متی 17: 3)، هر دو صورتشان در حضور خدا درخشید (خروج 34: 29 و متی 17: 2). و هر دو فدایگناه قوم شدند (اعداد 20: 12 و اشعیا 53، یوحنا 1: 29، 10: 15).

منبع مقاله: www.debate.org.uk

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO