پیام های کشیش جلیل سپهر

درمان بیماری جهل و خرافات، داشتن رابطۀ زنده و پویا با خالقمان است

رای بدهید

درمان بیماری جهل و خرافات، داشتن رابطۀ زنده و پویا با خالقمان است

انسان ها دارای قدرت تفکر و خلاقیت شگفت انگیزند و قادرند با مطالعه و تحقیق و ایمان به حداکثر تعالی خود برسند و فرصت های طلایی بجهت موفقیت خلق کنند. زیرا موافق و شبیه دل خدا آفریده شده اند.

اما حیرت انگیز است دیدن افرادی که با هر سطح تحصیلی، درایت خود را نادیده گرفته و برای فهمیدن آینده به دنبال فالگیر و رَمّال و دعا نویس و دخیل بستن و آجیل مشکل گشا می روند تا مشکلاتشان حل شود و به وسیلۀ نعل اسب و فال قهوه و طاق و جفت آمدن تسبیح و کف بینی و آینه بینی و سرکتاب باز کنی آینده، زندگی شان را برنامه ریزی کنند!!!!

حقیقتاً حیرت انگیز است دیدن افرادی که به خاطر ترس از چشم شور، اسـیر خرمهره و اسپند دود کردن و زدن به تخـته و خود را نیشگون گرفتن اند.

چنین خرافاتی است که یک مملکت را با فرهنگ درخشان و تمدن عظیمش به زمین نیکو و مساعد رشد جهل و تعصب و تحجّر و عقب ماندگی فکری و تاریک اندیشی ذهنی تبدیل می کند.

جالب است که ساکنان چنین سرزمینی بعداً که میوۀ و جهل و خرافه پرستی به قدرت می رسد، آن را محکوم می کنند و از زیستن زیر سایۀ درختی که خودشان کاشته و خودشان آبیاری کرده اند انتقاد می کنند!

تنها راه برخورد با خرافات شناختن حقیقت است. مسیح می گوید: “حقیقت را خواهید شناخت و حقیقت شما را آزاد خواهد ساخت”. حقیقت را باید از دهان خالق شنید و نه از حدس و فرضیات مخلوق. شما می توانید هدایت خدا را به وسیلۀ رابطۀ شخصی با او بشنوید. کافیست شخصاً به حضورخدا بروید و با او به سادگی صحبت کنید و سؤال تان را از او بپرسید.

درمان بیماری جهل و خرافات اینست که من و شما به تخته نزنیم. خرمهره و نعل اسب و سکۀ شانس استفاده نکنیم. با دیدن تفالۀ چای در استکان نگوییم مهمان می آید. اگر کف دست مان خارید نگویم پول گیرم می آید . عطسه کردیم نگوییم صبر آمد. نزد فال گیر و رمال و دعا نویس نرویم. آن وقت به وسعت دل هایمان از جهل و خرافـات آزاد شده ایم.

جلیل سپهر
@jalilsepehr

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO