دفاعیات ایمان

1- در پیدایش، چرا خداوند ابراهیم واسحاق رو بخاطردروغ راجع به همسرانشان به فرعون وابی ملک توبیخ یا هشدار نداد؟ و فقط به فرعون وابی ملک هشدار داد آیا اشتباه اسحاق و ابراهیم در زمان خودشان نبود؟ 2- درخروج، چرا قبل ازرفتن موسی نزد فرعون و بردن پیام خدا به فرعون، خداوند گفت من قلبش را سخت میکنم حتی تکرار کرد این جمله رو، خداوند قبل بردن پیغام و بعد از بردن پیغام به واسطه موسی، آیا دلیل به زانو درآوردن فرعون ،نشان دادن قدرتش به او و مردمش بود، و ظلمی که به قوم اسرائیل داشت قلبش راسخت کرد؟

رای بدهید

خدا نسبت به هر گناهی در کلام خود به همه بشر هشدار داده است (مخصوصاً دروغ گویی!) و ابراهیم و اسحاق کاملاً با این طرز تفکر خدا آشنایی داشتند، اما با این همه مرتکب خطا شدند. خدا به فرعون و ابیملک هشدار داد چون نمی خواست که آنها بر ساره، یعنی زن ابراهیم دست درازی کنند و به عنوان زن خویش با او همخواب شوند و به این علت به آنها هشدار داد که اگر به ساره نزدیک شوند، دچار بلایا خواهند شد.

درباره سخت دلی فرعون و اینکه خدا دل او را سخت ساخت: فرعون شخصی بسیار مغرور بود و وقتی کلام خدا می فرماید خدا دل فرعون را سخت ساخت، بخاطر این بود که خدا از پیش می دانست که فرعون چه غرور عظیمی در دلش ساکن است و جهت اثبات قدرت و توانایی و جلال و شکوه و عظمت خویش، دل فرعون را با دانش به همه اینها سخت ساخت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO