زندگی روزمره مسیحی

خدا یا پول: کدام را خدمت می کنی؟

4/5 - (4 امتیاز)

خدا یا پول: کدام را خدمت می کنی؟

«هیچ غلامی دو ارباب را خدمت نتواند کرد، … نمی توانید هم بندۀ خدا باشید، هم بندۀ پول.» (لوقا 16: 13 ترجمۀ هزارۀ نو)

اگر برایت اتفاق افتاده که خدا از تو خواسته چیزی را هدیه کنی و به او این طور پاسخ داده ای که: «خدا یا هر چیز دیگری می خواستی، می دادم به جز این یکی را.»  دیگر تو صاحب آن چیز نیستی بلکه آن چه را که از او دریغ می کنی صاحب توست!

تصمیم خود را بگیر که چه کس یا چه چیزی را می خواهی خدمت کنی؟ و این تصمیم تو باید منجر به بخشیدنِ با سخاوت شود. اگر خدا سروَر زندگی توست پس باید مالک کیف پول تو نیز باشد.

مرد ثروتمندی بود که بیشتر از ده یک خود به خدمات مسیحی هدیه پرداخت می کرد. اما او همیشه اینطور نبوده. سال ها پیش وقتی یک برنامه ریز مالی را ملاقات کرد، پس از کمی صحبت، برنامه ریز مالی تکه کاغذی برداشت و روی آن جعبه ای را ترسیم نمود. خارج از این جعبه ای که روی کاغذ کشیده بود دو چیز نقاشی کرد: تصویر یک دلار که بیان گر پول و یک صلیب که نماد شخص عیسای مسیح بود و خطاب به او گفت: «در تو دو چیز می بینم که با یکدیگر در رقابت هستند و تا وقتی که برای من مشخص نکنی کدام یک از این ها در مرکز جعبۀ زندگی تو هستند، نمی توانم برای زندگی مالی تو برنامه ریزی کنم.»

مرد ثروتمند پس از کمی تعمق پاسخ داد: «می خواهم عیسی مرکز زندگی من باشد.» و این اتفاق نقطۀ عطفی در زندگی او شد و شروع به سرمایه گذاری در ابدیت نمود!

اگر امروز کسی جعبه ای برایت بکشد و از تو بپرسد چه چیزی در مرکز جعبۀ زندگی تو قرار دارد، پاسخ تو به این سؤال چیست؟ کدام یک از این دو را در مرکز جعبه قرار می دادی؟ تصویر دلار یا صلیب را؟ آیا حساب بانکی تو تأئید کنندۀ پاسخی که می دهی هست؟ روشی که وقت و پول خود را صرف می کنی بیان گر این حقیقت است که چه چیزی در درجۀ نخست زندگی توست.

دو تصمیم اساسی در بارۀ امور مالی خود می بایست بگیری: اول از همه این که چه کسی ارباب تو است؟ دوم این که می خواهی پول خود را کجا بیاندوزی: اینجا یعنی در حال حاضر بر زمین یا در ابدیت؟

عیسی فرمود: «گنج های خود را در عالم بالا، یعنی در جایی که بید و زنگ به آن آسیبی نمی‌رسانند و دزدان نقب نمی‌زنند و آن را نمی‌دزدند، ذخیره کنید‌. زیرا هر جا گنج تو است دل تو نیز در آنجا خواهد بود‌.» (متی 6: 20-21 ترجمۀ مژده برای عصر جدید)

خدا نیازی به پول تو ندارد بلکه می خواهد چیزی را به او تقدیم کنی که منعکس کنندۀ قلب تو باشد. اگر  امروز کنترل پول خود را به خدا تسلیم کنی، به او ثابت می کنی که مالک تمام قلب توست. امروز تصمیم  قطعی بگیر که هر آن چه او از تو برای خدمتش و نیاز دیگران می خواهد با دلی سخاوتمند ببخشی.

 

تبادل نظر:

  • چرا اغلب مردم تا این حد به پول چسبیده اند؟
  • دانش به این حقیقت که خدا نیازی به پول تو ندارد چه تأثیری بر ده یک دادن تو می گذارد؟
  • چه چیزی را می خواهی در مرکز «جعبۀ زندگی» خود قرار دهی؟ با این تصمیم چه تغییراتی در زندگی تو اتفاق خواهند افتاد؟

نوشتۀ کشیش ریک وارِن- 24 ژوئیۀ 2022

ترجمۀ اِلما غریبیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO