اعتقادات اشتباه

کتاب یورِنشیا چیست؟

رای بدهید

کتاب یورِنشیا چیست؟

کتاب یورنشیا برای یک روانشناس که اهل شیکاگو و نام او و. اس. سادلر بود در سال های 1934 تا 1935 با الهام از کسی که در خواب از طرف موجودات فضایی فوق العاده مرگبار به نام افشا کنندگان سخن می گفت، نوشته شده است. سادلر گروهی را برای تحقیق در بارۀ این مکاشفات تشکیل داد که نتیجۀ آن تأسیس بنیاد یورنشیا در سال 1950 بود. مؤسسۀ یورنشیا در سال 1955 کتاب یورنشیا را منتشر ساخت. هر چند هیچ مذهب خاصی بر مبنای کتاب یورنشیا به وجود نیامده، اما گروه هایی مانند بنیاد جیزسونیان (Jesusonian foundation) وجود دارند که به دیگران با استفاده از محتویات کتاب یورنشیا آموزش می دهند.

کتاب یورنشیا را به سختی می توان خلاصه نمود، چون شامل موارد و اعتقادات مختلفی از علوم گرفته تا سیاست، و از فلسفه تا تاریخ می باشد. این کتاب به چهار بخش تقسیم می شود: بخش اول: کائنات مرکزی و مافوق ، بخش دوم: عالم موضعی ، بخش سوم: تاریخ یورنشیا و بخش چهارم: زندگی و تعالیم عیسی.

در زیر به چند مورد از آموزه های ذکر شده در این کتاب می پردازیم:

  • کهکشان به هفت حلقۀ متمرکز تقسیم شده است، حلقۀ مرکزی آن جزیرۀ بهشت است، یعنی جایی که مکان سکونت خدا است.
  • کتاب یورنشیا به عنوان منبع نهایی حقیقت، جایگزین کتاب مقدس می باشد.
  • خدا در سه تثلیث جداگانه وجود دارد: تثلیث بهشت واقعی، تثلیث عالی بهشت تجربی، و تثلیث مطلق تجربی .
  • خدا به عنوان پدر جهانی و پدر تمام بشریت شناخته می شود.
  • عیسی مسیح یکی از پسران بسیار خدا است که آفریننده هستند.
  • کمال بوسیلۀ انتخاب نیکی در دوران های همیشگی بر روی سیاره های متفاوت به دست می آید.

کاملاً روشن و واضح است که این کتاب و طرفدارانش، به هیچ عنوان نمایندۀ مسیحیتی نیست که اساس کتاب مقدسی داشته باشد. کتاب یورنشیا شباهت زیادی به باور مورمونیسم و کریسشن ساینس دارد، و هیچ پایۀ کتاب مقدسی ندارد و تنها اشارات کمی از کتاب مقدس در آن یافت می شود. به آموزه های اشتباهی که در این باور وجود دارد توجه داشته باشید: کتاب مقدس منبع کامل حقیقت برای ما است (اعمال 17: 11، دوم تیموتاؤس 3: 16-17) و نه مطالبی که از زبان موجودات فضایی به ما دیکته شده باشند (غلاطیان 1: 18). عیسی نه تنها به خدا شباهت دارد بلکه کلام خدا به ما می آموزد که تمامی پری الوهیت در او ساکن است (کولسیان 2: 9). انسان تا قبل از ایستادن در برابر تخت داوری خدا، تنها یک بار زندگی می کند و نه چندین بار (عبرانیان 9: 27). نجات با هیچ عمل انسانی به دست نمی آید بلکه بخشش رایگان خداست (رومیان 3: 28، افسسیان 2: 8-9).

 

برگرفته از وب سایت: www.gotquestions.org

ترجمۀ: کشیش ورژ باباخانیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO