خلاصۀ کتاب چالش ۴۰ روزۀ دعادعا و پرستش

خلاصۀ کتاب چالش ۴۰ روزۀ دعا: اتفاقات شگفت‌انگیز (روز سوم)

5/5 - (1 امتیاز)

خلاصۀ کتاب چالش ۴۰ روزۀ دعا: اتفاقات شگفت‌انگیز (روز سوم)

یوشع ۳: ۵ و ۱۴-۱۶

همۀ ما می‌خواهیم کار جالبی برای خدا انجام دهیم، ولی کنندۀ این کار ما نیستیم بلکه خدا. کار ما این است که خود را تقدیس کنیم و ارادۀ خود را تسلیم خواست خدا کنیم. اگر ما سهم خود را در تقدیس خود انجام دهیم، خدا نیز آماده است که سهم خود را به خوبی انجام دهد.

با تقدیس خود همیشه باعث اتفاقات شگفت‌انگیزی می‌شویم.

وقتی قوم اسرائیل خود را تقدیس کرد، رود اردن از جریان باز ایستاد و آن‌ها به راحتی از آن عبور کردند.

ما اغلب در چنین شرایطی به جای انتظار برای عمل خدا، سعی می‌کنیم فوری قایقی بسازیم و از رود عبور کنیم و می‌خواهیم کار خدا را خودمان انجام دهیم و اینجاست که معجزه‌ای رخ نمی‌دهد.

ما می‌باید کار را چنان انجام دهیم که آن کار کاملاْ به ما مربوط است اما وقتی برای همان کار دعا می‌کنیم، چنان دعا کنیم که آن کار امری است که تماماْ به خدا بستگی دارد. این عمل، تقدیس کردن نامیده می‌شود. یعنی کاری که توان انجام آن را نداریم به خدا محول کنیم تا تمام جلال و شکوه به او تعلق گیرد!

ما در کلیسایمان شروع به دعای ۴۰ روزه نمودیم و هر روز ساعت ۷:۱۴ صبح در کلیسایمان جمع می‌شدیم و دعا می‌کردیم. یک روز که مسافرتی یک روزه با هواپیما داشتم، وقتی از هواپیما پیاده شدم و وارد فرودگاه مقصد شدم، ناگهان به ساعت خود نگاه کردم و به یادم آمد که ساعت ۷:۱۴ صبح است یعنی همان ساعتی که اعضای کلیسایمان باید شروع به دعا می‌کردند. روح القدس در همان لحظه به من گفت: «برو و زانو بزن و تو هم دعا کن!» اول مخالفت کردم و گفتم: «خدایا متوجه هستی کجا هستم؟! او در پاسخ گفت: «البته که می‌دانم کجا هستی! تو در گیت ۸  هستی.» پس اطاعت کردم و در گوشه‌ای زانو زدم و به دعا پرداختم! دوست من توجه داشته باش که عمل تقدیس، طالب اطاعت ما از خدا است.

تقدیس کردن یعنی دیگر سخن من اهمیتی ندارد بلکه آنچه خدا می فرماید. از تسلیم شدن به خدا هراسی به خود راه نده. هر چه بیشتر خود را وقف خدا کنیم، همان‌قدر بیشتر هم از خدا دریافت می‌کنیم.

هر اندازه که خود را وقف خدا می‌کنیم، خدا نیز کارهای خود را بیشتر به ما نشان می‌دهد و اینجا آن نقطه‌ای است که اتفاقات شگفت‌انگیزی که هرگز به فکر ما خطور نکرده، در زندگی ما رخ می‌دهند.

نوشتۀ مارک بَتِرسون

ترجمۀ آرمینه باباخانیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO