پاسخ به اسلامکتاب افسانۀ اعداد (نقدی بر معجزات عددی در قرآن)

نقدی بر معجزات عددی قرآن: فصل پنجم- مضرب ۷ در سورۀ حمد (قسمت سیزدهم)

رای بدهید

مضرب ۷ در سورۀ حمد

تعداد آیات سورۀ حمد 7 است:

از 28 حرف عربی 7 حرف در سورۀ حمد نیامده ( ث، ج، خ، ز، ش، ظ، ف ) و 21حرف دیگر ذکر شده است.

تعداد حروف مقطعه 14 (2×7) تاست که این حروف 119 بار در سوره تکرار شده اند که مضربی از عدد 7 است.

توضیح: سازندۀ این معجزه فردی به نام عبدالدائم الکحیل است. وی نیز همچون رشاد خلیفۀ مصری از همین آغاز بنای کارش را بر تقلب گذاشته و با تغییر در رسم الخط آیات، چهار حرف از این سوره را حذف کرده تا عددهای حاصله مضرب 7 دربیایند. اگر دقت کنید وی کلمات العالَمینَ، مَالِکِ و صِراط را به صورت العَلَمینَ، مَلِکِ و صِرط نوشته است زیرا اگر چنین نمی کرد تعداد حروف مقطعه 123 می شد و 123 مضرب 7 نیست.

تعداد تکرار حروف الله یعنی (ا ل ه) در این سوره 49 بار است.       49=7×7

توضیح: تعداد واقعی53 بار است. 49 بار به این علت است که وی چهار الف از کلمات العالَمینَ، مَالِکِ و صِراط (بار 2 )حذف کرده. ضمناً اگر الف دیگری را که رشاد خلیفه از کلمۀ الرحمان دزدیده به آن بیفزاییم تعداد به 54 خواهد رسید که واقعی تر خواهد بود و مضرب 7 هم نیست.

اولین آیۀ این سوره (بسم الله الرحمن الرحیم ) 19 حرف و آخرین آیۀ آن (صرط الذین أنعمت علیهم غیر المغضوب علیهم ولا الضالین ) 43 حرف دارد. اگر این 2 عدد را کنار هم بنویسیم4319 بدست می آید که مضربی از 7 است:        4319= 7 × 617

توضیح: کاری به تعداد حروف بسم الله نداریم ولی آیۀ آخر 44 حرف دارد. بازهم جناب عبدالکحیل یک الف را (الف صراط) دزدیده. خودتان بشمارید تا دروغ این مسلمان را ببینید:

از میان 28 حرف ابجد (حروف زبان عربی) 10 حرف در اولین آیه و 1۶ حرف در آخرین آیۀ این سوره آمده است، اگر این 2 عدد را کنار هم قرار دهیم 1610 بدست می آید که بر 7 بخشپذیر است:

1610= 7×230

توضیح : این مورد صحیح است.

اگر تعداد کلمات اولین آیه (4) و آخرین آیه (10) را با هم جمع کنیم 14 بدست می آید که مضربی از 7 است: (2×7)

توضیح : کلمه هرگز تعریف مشخصی برای شمردن ندارد. برخی حرف ربط «و» را کلمه حساب می کنند برخی نمی کنند. ضمناً عبارت عَلَیهِم خودش دو کلمه است و معنایش «بر آنها » می باشد. چسبیده نوشته شدن دلیل بر یک کلمه بودن نیست.

اگر برای آخرین کلمات هر آیه یعنی ( الرحیم – العلمین – الرحیم – الدین – نستعین – المستقیم – الضالین) تعداد حروف آنها را بنویسیم عدد حاصله 5 مرتبه بر 7 بخش پذیر است!

توضیح: بازهم همان دروغ قبلی زیرا العالمین دارای ۸ حرف است که جناب عبدالکحیل برای جورشدن محاسبات خود مجبور شده یک حرفش را بدزدد . عدد واقعی 7۸۶5۶۸۶ می باشد که مضرب 7 نیست.

حمد سورة شماره 1 و دارای 7 آیه و 31 کلمه است اگر این سه عدد را به ترتیب کنارهم بگذاریم عدد 3171 بدست می آید که مضرب 7 است.  (7×453)

اولین سورۀ قرآن حمد که عدد آن 1و آخرین سورۀ قرآن ناس که عدد آن 114 است. اگر این2 عدد را کنار هم قرار دهیم عدد 1141 بدست می آیدکه مضربی از 7 است. (7×163)

توضیح: این شگرد، کنارهم قرار دادن اعداد است با این روش صدها مضرب می توان ساخت لطفاً این شگرد را به خاطر بسپارید زیرا در فصل ششم (معجز ة مضرب 13 و 5 در غزلهای حافظ و شهریار) ما نیز از همین شگرد استفاده کرده ایم.

نتیجه گیری از مطالب فصل

در کل ماجرای مضرب 7 خنده دار تر از ماجرای مضرب 19 است. جناب عبدالکحیل به هر روشی چنگ زده تا بالاخره یک عدد با مضرب 7 از این سوره در بیاورد آن قدر که گاهی مجبور به حذف حروف یا حتی گفتن دروغ هم شده است. اگر واقعیت را بخواهید هر عددی را که شما فرض کنید می توانید به همین روش صدها مضرب برایش بسازید و اصلاً لازم نیست مثل ایشان دروغ بگویید یا حروف را حذف و اضافه کنید فقط کافی است فکر کنید و حوصله به خرج دهید.

از نوع محاسبات عبدالکحیل پیداست وی علاوه بر دروغگو بودن ، سخیف و کم عقل نیز بوده است زیرا به جای این همه دروغ و تقلب می توانست تعداد نقطه ها و تعداد تشدیدهای این سوره را مطرح کند که هر دو تعدادشان مضرب 7 است.

آری درست کردن معجزۀ مضرب ریاضی برای یک متن، آسان ترین کار ممکن است که از عهدۀ هر کسی بر می آید. توصیه می کنم کسانی که این حرف را باور ندارند یا هنوز هم طبیعی و تصادفی بودن مضربهای عددی 19 و 7 را در قرآن نمی پذیرند حتماً فصل بعدی این کتاب را بخوانند. فصلی که در آن اعجاز عددی مضرب 13 و مضرب 5 را در غزلیات حافظ و شهریار نشان داده ایم آن هم درست به همین روشهایی که آقایان رشاد خلیفه و عبدالکحیل انجام داده اند با این تفاوت که بسیاری از اعداد ایشان دروغ و اشتباه بود ولی اعداد ما همگی صحیح و درستند.

برگرفته از کتاب افسانۀ اعداد

نوشتۀ بهزاد پوربیات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO