پاسخ به اسلامکتاب افسانۀ معجزات قرآن

کتاب افسانۀ معجزات قرآن: فصل سوم، پیشگویی‌های غلط قرآن در مورد مسیحیان و یهودیان و مسلمانان (قسمت سی و ششم)

رای بدهید

کتاب افسانۀ معجزات قرآن: فصل سوم، پیشگویی‌های غلط قرآن در مورد مسیحیان و یهودیان و مسلمانان (قسمت سی و ششم)

فصل سوم- پیشگویی های قرآن

مقدمۀ فصل

معجزه سازان به علت غرق شدن در بافت دینی و دور افتادن از جادۀ عقل و منطق تنها به ساختن معجزات علمی برای قرآن اکتفا نکرده و چند پیشگویی را نیز به چند آیة قرآن نسبت داده اند. ایشان با این کار وانمود می کنند قرآن از حوادث آینده با خبر بوده است، در حالی که قرآن نه تنها چیزی از آینده نمی داند بلکه در چند مورد نیز که رو به آینده صحبت کرده، کاملاً به خطا رفته است. ابتدا این چند مورد را نقل می کنیم. سپس پیشگویی هایی مورد ادعای معجزه تراشان را بررسی خواهیم کرد.

پیشگویی‌هایی که غلط از آب درآمدند

مسلمینی که خیال می کنند قرآن معجزه ای در پیشگویی آینده است بسیار متعجب خواهند شد اگر بدانند پیشگویی هایی در قرآن وجود دارد که کاملاً غلط از آب درآمده اند. به چند مورد از این پیشگویی های غلط اشاره می کنیم:

پیشگویی غلط در مورد مسیحیان

وَمِنَ الَّذِینَ قَالُواْ إِنَّا نَصَارَى أَخَذْنَا مِیثَاقَهُمْ فَنَسُواْ حَظًّا مِّمَّا ذُکِّرُواْ بِهِ فَأَغْرَیْنَا بَیْنَهُمُ الْعَدَاوَۀَ وَالْبَغْضَاء إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَةِ وَسَوْفَ یُنَبِّئُهُمُ اللّهُ بِمَا کَانُواْ یَصْنَعُونَ.

و از آنان که گفتند ما مسیحی هستیم عهد گرفتیم ولی آنان فراموش کردند پندهایی را که به ایشان داده بودیم، پس ما نیز تا روز قیامت میانشان آتش جنگ و دشمنی برافروختیم، و به زودی خدا آن ها را بر آن چه می کنند آگاه خواهد ساخت. (مائده، 14)

این آیه نوعی پیشگویی از احوالات مسیحیان است زیرا می گوید مسیحیان پیوسته تا روز قیامت با یکدیگر خواهند جنگید و میانشان آتش کینه و نفرت شعله ور خواهد بود. در حالی که هرگز این گونه نیست و امروز چنان چه می بینید کشورهای مسیحی آرام ترین، پیشرفته ترین و امن ترین کشورهای جهانند آن قدر که با تشکیل اتحادیة اروپا و گذاشتن ویزای شینگن، مرزهای خود را نیز برداشته اند و با پول واحد یورو میان خودشان خرید و فروش می کنند.

پیشگویی غلط در مورد یهودیان

وَ قَالَتِ الْیَهُودُ یَدُ اللّهِ مَغْلُولَةٌ غُلَّتْ أَیْدِیهِمْ وَ لُعِنُواْ بِمَا قَالُواْ بَلْ یَدَاهُ مَبْسُوطَتَانِ یُنفِقُ کَیْفَ یَشَاء وَ لَیَزِیدَنَّ کَثِیرًا مِّنْهُم مَّا أُنزِلَ إِلَیْکَ مِن رَّبِّکَ طُغْیَانًا وَکُفْرًا وَ أَلْقَیْنَا بَیْنَهُمُ الْعَدَاوَۀَ وَ الْبَغْضَاء إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَةِ.

یهودیان گفتند: دست خدا بسته است! دستانشان بسته باد و به لعن خدا گرفتار شوند. خداوند هر دو دستش خدا گشاده است و هر طور که بخواهد انفاق می کند. همانا قرآنی که به تو نازل گشت بر کفر و طغیان بسیاری از ایشان بیفزود و ما به کیفر این کار، تا روز قیامت آتش کینه و دشمنی را میان آن ها برافروختیم. (مائده، 64)

آیه می گوید قوم یهود تا روز قیامت، میانشان تفرقه و دشمنی خواهد بود و همیشه با یکدیگر خواهند جنگید، در حالی که امروز آن چه از یهودیان شاهد هستیم کاملاً عکس این موضوع را نشان می دهد. به جرأت تمام می توان گفت متحدترین قوم جهان یهودیانند. طوری که هرگز اجازه نداده اند از نژادهای دیگر کسی وارد دینشان شود. شدت اتحاد این قوم تا به حدی است که یک یهودی در هر کجای عالم که متولد شده باشد خودش را متعلق به کشور اسرائیل می داند و با کمک های مالی از این دولت حمایت می کند. یهودیان آمریکا و اروپا ثروتمندترین مردمان جهانند و با تشکیل نهادها و مؤسسات جهانی مانند بنیاد جرج سوروس، تمام همت خودشان را صرف دفاع از موجودیت قوم یهود می کنند. همچنین این قوم با این که کم ترین جمعیت را در میان ادیان و اقوام عالم دارد، بیشترین و بزرگترین دانشمندان را تحویل جامعة بشری داده و هیچ قومی به اندازۀ یهودیان قله های علم و دانش را فتح نکرده اند.

پیشگویی غلط در مورد مسلمانان

مُّحمَّدٌ رَّسُولُ اللَّهِ وَالَّذِینَ مَعَهُ أَشِدَّاء عَلَى الْکُفَّارِ رُحَمَاء بَیْنَهُمْ.

محمد پیامبر خداست، و پیروانش با کافران سخت گیر و میان خودشان مهربانند. (فتح)

این آیه نیز کاملاً بر عکس از آب درآمده. اگر نگاهی کوتاه به تاریخ بیندازید مسلمین از آغاز (جنگ جمل) یکدیگر را به فجیع ترین وضع کشتار کرده اند و هنوز هم می کنند. از جنگ های صدسالة خونین و وحشتناک میان صفویان و عثمانیان بگیر تا اواخر قرن بیستم که عراق با ایران می جنگید و امروز که سودان با مصر اختلاف دارد. عربستان با یمن در جنگ است. ایران با عربستان مشکل دارد. پاکستان با افغانستان نمی سازد. عراق با داعش دست و پنجه می زند. بحرین داخل خودش درگیر است. ترکیه مواضع سوریه را هدف قرار می دهد. ایران در آذربایجان توطئه چینی می کند و هزاران مثال دیگر.

آنچه قرآن برای آیندۀ مسیحیان و یهودیان گفته نه تنها در مورد مسیحیان و یهودیان صدق نمی کند بلکه چیزی است که از اول تاریخ تا به امروز در میان خود مسلمین شاهدش هستیم. مسلمین پر تفرقه ترین مردمان جهانند و هر روز با اضافه شدن فرقه های مختلف اسلامی، آتش جنگ و خونریزی میانشان شعله ورتر می شود.

با این اوصاف باید گفت قرآن چیزی را که باید برای خود مسلمین پیش بینی می کرد به اشتباه برای یهودیان و مسیحیان پیش بینی کرده و چیزی را که باید برای مسیحیان و یهودیان پیش بینی می کرد به مسلمین نسبت داده. یعنی باید می گفت:

مُّحَمَّدٌ رَّسُولُ اللَّهِ وَالَّذِینَ مَعَهُ أَشِدَّاء بَیْنَهُم

محمد پیامبر خداست، و پیروانش میان خودشان در جنگ و آشوبند.

اگر این گونه می گفت قضیه کاملاً درست از آب در می آمد ولی چنین نگفته و همان طور که خواندید در هر سه مورد اشتباه کرده است و هیچ تخصصی در پیشگویی کردن احوالات آینده ندارد.

پیشگویی غلط دیگر در مورد اهل کتاب

الَّذِینَ آتَیْنَاهُمُ الْکِتَابَ مِنْ قَبْلِهِ هُمْ بِهِ یُؤْمِنُونَ (52) وَإِذَا یُتْلَى عَلَیْهِمْ قَالُوا آمَنَّا بِهِ إِنَّهُ الْحَقُّ مِنْ رَبِّنَا إِنَّا کُنَّا مِنْ قَبْلِهِ مُسْلِمِینَ (53)

کسانی که قبل از قرآن صاحب کتاب بودند (یهودیان و مسیحیان) به این کتاب (قرآن) ایمان می آورند. اگر این آیات برای آن ها خوانده شود گویند ایمان آوردیم. به راستی که آن از سوی پروردگار ما نازل شده و ما از پیش تسلیم او بوده ایم. (قصص ، 52-53)

این آیات می گویند یهودیان و مسیحیان با شنیدن قرآن به آن ایمان می آورند و مسلمان خواهند شد. اما پیش بینی وی تحقق نیافت. قبایل یهودی مکه هیچ کدام به محمد ایمان نیاوردند و محمد مجبور شد با ایشان بجنگد. قبیلۀ بنی قریظه را تماماً کشت و قبایل بنی نضیر، خیبر و بنی قینقاق را پس از کشتن تعدادی از افرادشان با وساطت رؤسای قبایل عرب، از مدینه تبعید کرد. مسیحیان نیز چنان چه می بینید هرگز مسلمان نشده اند و بیشترین جمعیت میان تمام ادیان جهان را تشکیل می دهند. (حدود دو میلیارد نفر)

این چند مثال ثابت می کنند قرآن هیچ تخصصی در پیشگویی ندارد؛ پس پیشگویی های نسبت داده شده به قرآن از کجا درآمده اند؟ پاسخ واضح است. این پیشگویی ها نیز همچون معجزات علمی که بحث کردیم تشبیهاتی هستند خیالی که از اثرهای بافتی ناشی می شوند. تشبیه کردن یک آیه به یک بحث علمی، بسیار آسان است زیرا قرآن پر است از تشبیهات مختلف، و از یک تشبیه می توان ده ها و صدها منظور تولید کرد و هر کدام را به یک علم نسبت داد. حتی اگر علمی هم در میان نباشد می شود برایش یک کشف علمی ساختگی درست کرد و گفت فلان دانشمند اروپایی (که هیچ کس نامش را هم نشنیده) چنین کشفی کرده است. برای همین ساختن معجزات علمی زیاد سخت نیست.

(پاورقی 42): مثل ماجرای حرام بودن طلا برای مردان و کشف ساختگی آقایان که طلا موجب عقیم شدن مرد می شود!

دلیل دیگری که ساختن معجزات علمی را آسان تر از ساختن پیشگویی می کند این است که تحقیق در مورد صحت یا سقم دلایل علمی سخت بوده و از حوصله و توان اکثریت مردم جامعه خارج است لذا به راحتی می توان یک آیه را سوژه قرار داد و آن را به فرضیه ها و نظریه های علومی نسبت داد که تحقیق در موردشان دشوار و حتی بعضاً ناممکن است اما یک حادثه چیزی است که همگان حتی مردم عوام به چشم خود می بینند و مانند یک بحث علمی نیست که تشخیص راست یا دروغ بودن آن به تحقیقات گستردۀ علمی نیازمند باشد لذا در این مورد تیر معجزه سازان به سنگ خورده و پیشگویی های ساختگی شان حتی به عدد انگشتان یک دست هم نمی رسد درحالی که شمار معجزات علمی شان بیش از ده ها مورد بود.

یکی از این پیشگویی های ساختگی، ماجرای یازده سپتامبر است که آن قدر سخیف و مضحک می باشد که نخست از مطرح کردن آن ابا داشتم ولی از آن جا که وقتی دیوانه ای سنگی را به چاه می افکند صدها انسان عاقل هم نمی توانند آن را در بیاورند، حتی دانشجویان ما که نام مقدس دانش را با خود به یدک می کشند، این دروغ روشن تر از خورشید را به جان و دل باور کرده و اصلاً نیز به خودشان زحمتی نمی دهند که آیات مربوطه را به دقت بخوانند تا ببینند اصل قضیه چیست. در چنین موقعیت تأسف باری بر خود وظیفه دیدم این موضوع را نیز در کتاب حاضر مطرح کنم تا عزیزان، پوچ و بی اساس بودن آن را به چشم خود نظاره گر باشند.

برگرفته از کتاب افسانۀ معجزات قرآن

نوشتۀ بهزاد پوربیات

‫29 دیدگاه ها

  1. اززمان پایان جنگ جهانی دوم جهان مسیحیت آرامش دارد ولی در طول جنگ جهانی اول ودوم بیشترین کشتارها از مناطق مسیحیان بوده قرون وسطی اروپا غرق در جنگ بود پس از آن جنگهای مذهبی در اروپا به راه افتاد در قرون بعدی انگلیس وفرانسه سالها باهم جنگیدند .جنگ روسیه و اوکراین ممکن است آغازگر یک دوران جدید باشد

    1. آنچه شما به عنوان جنگ ها در مسیحیت نام می برید، اکثریت مسیحیان آنها را کتاب مقدسی و بر اساس تعالیم عیسی مسیح نمی دانند. در ضمن کشور مسیحی وجود ندارد همچنان که کشور اسلامی به تمام معنایی وجود ندارد و اکثریت کشورهایی که اسلامی نامیده می شوند، افراد ناخلف و خلافکار هستند که مطابق اصول اسلام زندگی نمی کنند و آنها را هم مانند بسیاری از کسانی که در کشورهای مسیحی زندگی می کنند نمی توان مؤمن حساب کرد.

  2. یهودیان نیز در طی 1400سال اخیر البته ومن کاری به قبلش فعلا ندارم چون موضوع بحث نیست.سالها تحت ستم تفتیش عقاید مسیحیان قرون وسطایی میسوختند در اسپانیا کشتار شدند هیتلر بسیاری از آنان را کشت .چون سرزمینی نداشتند تا از شر دشمنان بدان پناه برند درست از آغاز دوره آرامش مسیحیان یهودیان هم به آرامش رسیدند تا…… اما درباره آیه ای که آن را در ردیف آیات پیش بینی قرار دادی این آیه ویژگی های پیروان واقعی محمد هست.محمد به خاطر نفی بت پرستی پیشنهاد ثروت وزنان از سوی بت پرستان را رد کرد.اگر هدف مادی فقط می داشت پیشنهاد بت پرستان را قبول می کرد وبدون درد سر صاحب مال وزنان زیبا از قبایل مختلف میشد .او وجود بت پرستی را نپذیرفت ودر آخر به آنچه بت پرستان بدو وعده داده بودند بدون منت کشی. رسید .محمد مثل یک پادشاه شده بود ب که باعث بر هم خوردن آرامش سران بت پرست شده بود زنان متعدد او ویارانش کابوس سران قبایل شده بود از همه قبایل زن اسیر شده بود ودیگر آبرویی برایشان نمانده بود تا از بت ها دفاع بکنند

    1. البته ناگفته نماند که وقتی شرایط برایش مساعد بود با بت پرستی و بت پرستان هم سازش می کرد. برای نمونه: زمانی که در مکّه در اقلیت قرار داشت آیه ای نازل شد که بعدها باعث دردسر شد و آن آیه همان آیات شیطانی است که بعدها محمد گفت اینها را شیطان به او الهام کرده بود. آیه هایی که در بارۀ لات و منات و عزی بود!!! در سورۀ نجم. برای اطلاعات بیشتر به لینک زیر از وب سایت پرپاسخ مراجعه فرمایید: https://porpasokh.com/?p=19665

  3. اما درمورد تغییر دین از مسیحیت به اسلام .هزاران نفر چه انفرادی وچه گروهی مسلمان شدند بوگومیل ها به یکباره سی وشش هزار نفرشان به اسلام گرویدند .پوماک ها مسیحیانی بودند که مسلمان شدند.در مصر اجباری به تغییر دین نبود ولی بسیاری از قبطیان مسلمان شدند در قفقاز هم اکثریت کیش سابق با مسیحیت بوده .خزرها ترکان یهودی بودند که مسلمان شدند.چند سال پیش یک اسقف ارتدکس در روسیه مسلمان شده بود پس قرار نبوده که همه یهود ونصارا مسلمان بشن

    1. دوست عزیز فکر کنم توجه نکرده اید که کشور نیجریه که یکی از پرجمعیت ترین کشورهای مسلمان دنیا در گذشته بود، اکنون 60 درصد جمعیت آن مسیحی هستند و گروه اسلامی بوکو حرام به منظور ایجاد رعب و وحشت در میان مسلمانان از این که مسیحی نشوند به دانش آموزان دختر مدارس تجاوز می کنند و آنها را به قتل می رسانند. در ضمن در ایران ما هم رشد مسیحی شدن مسلمانان یکی از سریع ترین رشدها می باشد. در مصر نیز رشد مسیحیت به طرز عجیبی پس از رفتارهای شنیع داعشی ها به شدت سرعت یافته است و این فهرست همچنان ادامه دارد.

    2. افسانه غرانیق ساختگی است .سوره نجم این رو میگه که شیطان نمیتونه به جای خدا وحی صادر کنه. البته شیطان قطعا تلاش می کرد ولی اگر خدا شیطان را مانع نمیشد و شیطان بضاعت این رو داشت که در قامتی شبیه فرشته ادعای پیک حق رو هم بکنه پس نزدیک بود که شیطان پیامبر را بفریبد وهمچنین نزدیک بود که آن زن عشوه گر یوسف را بفزیبد اگر خدا کمک نمی کرد .خداوند در سوره نجم خواسته تا به مومنین بفهماند که خداوند هست که کید شیطان را بی اثر می سازد

  4. آیا دو بت بزرگ لات و عزّای خود را دیدید (که بی اثر است). (۱۹)

    و منات سومین بت دیگرتان را دانستید (که جمادی بی‌نفع و ضرر است). (۲۰)

    آیا شما را فرزند پسر و خدا را دختر است؟ (۲۱)

    اگر چنین بودی باز هم تقسیمی ناروا و نادرست بودی. (۲۲)

    این بتها جز نامهایی که شما و پدرانتان بر آنها نهاده‌اید چیز دیگری نیست و خدا هیچ دلیلی بر (معبودیت) آنها نازل نفرموده؛ مشرکان چیزی غیر گمان باطل و هوای نفس فاسد خود را پیروی نمی‌کنند با آنکه از جانب خدایشان هدایت بر آنها آمد. (۲۳)

    آیا برای آدمی هر چه آرزو کند حاصل می‌شود؟ (۲۴)

    در صورتی که (انسان مالک هیچ نیست و) دنیا و آخرت همه ملک خداست. (۲۵)

    و بسیار ملک در آسمانها هست که شفاعتشان سودمند نیست جز به امر خدا و بر آن کس که خدا بخواهد و از او خشنود باشد. (۲۶)

    آنان که به آخرت ایمان ندارند فرشتگان را نام دختران خدا نهادند. (۲۷)

    و حال آنکه هیچ علم به آن ندارند و جز در پی گمان و پندار نمی‌روند و ظنّ و گمان هم در فهم حق و حقیقت هیچ سودی ندارد. (۲۸)

      1. ولی چنین آیه ای در قرآن موجود نیست وبه نظر میرسد این حکایت یک سناریو تخریب بوده.واما در مورد نیجریه عامل اصلی گسترش مسیحیت در قدیم تا کنون گرایش از آنمیسم به مسیحیت بوده ونیجریه در میان امپراتوریهای مشهور مسلمان شهرتی نداشته .من شهرهای زیادی از کشورم ایران را گشتم تا به حال یک نوکیش مسیحی ندیدم .چون مسیحی شدن در ایران به خاطر گرفتن پناهندگی در کشورهای مسیحی هم هست.البته همه پناهنده ها به فکر تغییر دین نیستند .در سکولارترین کشورها هنوز در دادگاهها سوگند میخورند.قانون تضمین کننده قسم نیست بلکه قسم خوردن به عوامل ماورا طبیعی سپرده میشه وقانون فقط مجری است.بیایم مجری سوگند باشیم.من سوگند میخورم به خداوند یکتاکه معجزه الله در زندگیم را لمس کردم وآن را آزمودم وبر اساس آموخته ام از خدای اسلام دفاع می کنم.تو هم بیا وسوگند بخور ونتیجه سوگندمان را به داور یکتا محول کنیم

        1. دوست عزیز تاکنون مسلمانان قبطه می خوردند که نیجریه یکی از پرجمعیت ترین کشورهای مسلمان است. حال که در حال مسیحی شدن هست شما آنها را آنیمیست به شمار می آورید و در میان امپراتوریهای مشهور اسلامی شهرتی برایش قائل نمی شوید!!! و در ضمن در شهرهای ایران مسیحیانی که از زمینۀ اسلامی هستند مورد آزار و اذیت و گاه اعدام قرار می گیرند و مسلماً به این راحتی با آنها آشنا نمی شوید چون به صورت مخفیانه در خانه ها جمع می شوند. در ضمن اگر مسیحیت در ایران رشد نکرده پس چرا اینقدر حکومت اسلامی ایران از کلیساهای خانگی در ایران در هراس است و سعی در کشف آنها می کند؟

          1. امیدوار هستم به خدای یکتا وهم دعا میکنم برای همه کسانی که مشرکین مسیحی قصد فریبشان را دارند وهم به خداوند امید دارم وخواهیم دید که چه بر سر دروغگویان خواهد آمد

          2. یه زمانی عقاید سوسیالیستی وسایر عقاید هم در ایران طرفدارانی داشت وخانه های تیمی داشتند.این فتنه هابوده وهست .خیلی از مسیحیان در غرب آتئیست شده اند والان درصد افراد بی دین ویا بی دین معتقد به خدا یا دادار باوران خیلی زیاد شده در اوکراین یک سوم مردم بدون دین خاصی هستند در آمریکا وکانادا وآمریکای لاتین هم درصد قابل توجهی از مسیحیان سابق آتئیست هستند .

          3. شما طوری ادعا می کنید که اروپا و آمریکا و استرالیا و روسیه و کانادا و کشورهایی که مسیحی نامیده می شوند بایستی کاملاً مسیحی باشند. از شما سؤالی دارم آیا همۀ مردم ایران و کشورهای اسلامی مسلمان حزب اللهی هستند یا در میان آنها افراد زیاد بی دین نیز وجود دارند و در ضمن در کشورهای اسماً مسیحی مسیحی بودن ارثی محسوب نمی شود و همه می توانند خودشان دین خود را بپذیرند یا منکر شوند اما در کشورهای اسلامی اجباراً دینشان به آنها از تولدشان در خانوادۀ مسلمان تحمیل می شود و اگر دینشان را تغییر دهند مرتد حساب شده و اعدام می شوند. در عربستان سعودی حتی یک کلیسا وجود ندارد. در کشور ایران درهای کلیساهایی که مسلمانان مسیحی می شدند، پلوم شده و عدۀ زیادی از مسلمانان مسیحی شده یا اعدام شده اند و یا زندانی هستند فقط به خاطر این که با هم جمع می شدند و با هم خدا را عبادت می کردند. کشورهای اسلامی معروفند به زورگویی و اجبار در دین.

        2. آیا واقعاً منطق شما این است که با سوگند می خواهید همه چیز را ماست مالی کنید. ما مسیحیان مثل شما مسلمانان مثل آب خوردن سوگند و قسم یاد نمی کنیم و بلی ما بلی و نی ما نی است.

          1. طرفداران عقیدۀ تثلیث قرنهاست به بشارت این خدا ادامه داده اند و نه فقط بلایی سرشان نیامده بلکه پیامشان هم در دنیا نواخته شده و بسیاری به آن پناه برده اند.

          2. من برای معتقدین به عقیده ناروا وخلاف عقل تثلیث اول رهایی از عقیده باطل را دارم.امروزه خوشبختانه گواهان یهوه وبعضی فرق دیگر از یوغ تثلیث آزاد شدند

  5. یهوشافاط یکی از پادشاهان بنی اسرائیل بود وی در دوران سلطنت خود کارهای بیشماری انجام داد و خداوند را با جان و دل خدمت کرد در زمان حکومت وی روی تپه مجاور اورشلیم بت خانه هایی وجود داشت در کتاب دوم تواریخ می نویسد که یهو شافاط کارهای بسیاری انجام داد از جمله بت های روی تپه را خراب کرد ولی در کتاب اول پادشاهان می نویسد که او خدمات بسیاری انجام داد ولی فقط بت های روی تپه را خراب نکرد آیا این تناقض نیست ؟

    1. پس خداوند موقعیت سلطنت یهوشافاط را تحکیم نمود… یهوشافاط با دل و جان، خداوند را خدمت می کرد. او بتکده های روی تپه ها را خراب کرد و بت های شرم آور اشیره را درهم شکست. 1 (دوم تواریخ 17 / 5 .)

    ولی در جای دیگر می گوید.

    2. یهوشافاط در سن سی و پنج سالگی بر تخت نشست و بیست و پنج سال در اورشلیم سلطنت کرد… 43 او هم مثل پدر خود آسا مطابق میل خداوند عمل می کرد به جز در یک مورد و آن اینکه بتخانه های روی تپه ها را از بین نبرد. (اول پادشاهان 22 / 42 .)

    چند مشاورپادشاه توسط نبوزردان دستگیر شدند:(5 عدد یا 7 عدد)

    در نبردی که بین سبط یهودا و نبوذران فرمانده لشگر بابل رخ داد کتاب مقدس آماری از دستگیر شدگان توسط نبوذران ارائه می دهد ولی این آمار در همه موارد یکسان است فقط در قسمت مشاوران مخصوص پادشاه یهودا تناقض دارد و در یک جا تعداد آنها را 5 نفر و در جای دیگر 7 نفر می گوید.

    1.سمرایای کاهن اعظم و صفنیا معاون او و سه نفر از نگهبانان خانه خداوند به دست نبوزردان فرمانده لشکر بابل به بابل تبعید شدند. همچنین فرمانده سپاه یهودا و پنج مشاور پادشاه. (دوم پادشاهان 25 / 18)

    2.در ضمن نبوزردان، فرمانده سپاه بابل این افراد را نیز در مخفی گاههایشان در شهر پیدا کرد. سرایا، کاهن اعظم و معاون او صفنیا، سه نفر از نگهبانان خانه خدا، یکی از فرماندهان لشکر با هفت نفر از مشاوران مخصوص پادشاه. (ارمیا 52/ 24)

    یهوه یاکین در چه روزی از زندان آزاد شد(بیست و هفتم ماه یا بیست و پنجم ماه)

    یهوه یاکین یکی از پادشاهان یهودا بود و وی مدتی در اسارت بود و در روز آزادی وی در کتاب مقدس اختلاف است یک کتاب می گوید وی در در روز 27 ماه دوازدهم از زندان آزاد شد و در کتاب دیگر می گوید وی در 25 ماه دوازدهم از زندان آزاد شد و هر کدام باشد اهمیتی در این مورد ندارد فقط می تواند ما را به یک نکته برساند که نویسنده کتاب از خود رد پاهایی جا گذاشته است

    1 وقتی اویل مرودک پادشاه بابل شد، یهوه یاکین، پادشاه یهودا را از زندان آزاد ساخت و این مصادف بود با بیست و هفتمین روز از ماه دوازدهم سی و هفتمین سال اسارت یهوه یاکین. (دوم پادشاهان 25 / 27)

    2 در روز بیست و پنجم ماه دوازدهم از سی و هفتمین سال اسیری یهوه یاکین، پادشاه یهودا، اویل مرودک به پادشاهی بابل رسید و یهوه یاکین را مورد لطف خود قرار داد و او را از زندان بیرون آورد. (ارمیا 52 / 31)

    1. دوست عزیز آقای فرهاد، لطفاً به دسته بندی “پاسخ به تناقض های ادعایی در کتاب مقدس” مراجعه نموده و پاسخ ایرادهای خود را از کتاب مقدس دریافت کنید.

  6. 1. یوآب در گزارش کار را تقدیم پادشاه کرد. تعداد مردان جنگی اسرائیل هشتصد هزار و مردان جنگی یهود پانصد هزار نفر بودند . (دوم سموئیل 24 / 9)

    2. او گزارش کار را تقدیم پادشاه کرد. تعداد مردان جنگی در تمام اسرائیل یک میلیون و صدهزار نفر بود که از این عده چهارصد هزار نفر از یهودا بودند. (اول تواریخ 21 / 5)

  7. البته صدمیلیون 110میلیون مسلمان صحیح است 60میلیون رو اشتباه نوشتم به ویکی پدیا مراجعه کنید

  8. الان منتظر باش تا بلا سرت بیاد‌البته فرض میکنیم که تا حال تثلیثیون هیچ بلایی ندیدند ولی واقعیت این نیست . .تثلیث خلاف مسلمات عقلیه . عیسی رنج کشید شکنجه شد در این درد ورنج خدای پدر وروح القدس سهمی نداشتند.چون به باور شما هم نه عیسی پدر میشود ونه پدر عیسی.پس فعل درد ورنج عیسی فقط از خودش است.این باور تا اینجا درست هم هست.اما برپایه همین منطق فعل خدای پدر هم باید از خودش باشد چون درد ورنج فقط از عیسی بود وخدای پدر درد ورنجی نداشت فعل خدای پدر نجات موسی وبنی اسرايیل از دریا بود او بوجود آ ورنده هستی بود پس در این فعل عیسی جایی ندارد.اگر بگوییدعیسی هم در این کارها با خدا بود قطعا اشتباه کرده اید چون پسر پدر نیست.همانگونه که رنجش به پدر نرسید.کار پدر هم به پسر نمی رسد..در عهد عتیق آمده است که هیچ تصویری را از خدا نه در زمین نه در آسمان ونه در أب از خدا نسازید.چگونه است که خدا عیسی را تصویر خود بر زمین قرار میدهد.خدایی که فرمان به نساختن تصویر وپیکره برای خدا میدهد چگونه عیسی تصویر وپیکره اش میشود.خدایی که نادیدنی است وموسی توانایی دیدنش را در کوه نداشت چگونه مرئی میشود.سعی نکن اصل موضوع را با حاشیه سازی پاک کنی.صورت مسئله اختلاف ما بر سر عقیده شیطانی تثلیث هست.اگر مردانگی وجوانمردی در وجودت هست نهراس بیا وسوگند را شروع کنیم.اینجا دادگاه غیر حضوری وجدان است.در متمدنترین کشورها هم شاکی متهم مظنون وشاهدان قسم میخورند .این یک پرونده اختلافی است مرد هستی قسم را آغاز کن

    1. لطفاً به مقاله های مفصل و متعدد ما در پاسخ به مسئلۀ تثلیث جهت یافتن پاسخ خود مراجعه فرمایید. در ضمن سنی از بنده گذشته و نه فقط هیچ اتفاقی برایم نیفتاده بلکه در سلامتی کامل تاکنون با برکت و رحمت خدا عمر خود را سپری کرده ام و به فیض او به خدمت خدا تا آخر عمر با وفاداری به پیام انجیل ادامه می دهم.

      1. من هم شکر خدا در سلامتی کامل بودم وهستم ممکنه سنم به شما نرسه ولی زندگی با برکتی داشتم.لحنت عوض شده وفقط از خدا صحبت کردی .ممنونم فقط از خدا گفتید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO