خلاصۀ کتاب چالش ۴۰ روزۀ دعادعا و پرستش

خلاصۀ کتاب چالش ۴۰ روزۀ دعا: دست از دعا بردار (روز بیست و هشتم)

رای بدهید

خلاصۀ کتاب چالش ۴۰ روزۀ دعا: دست از دعا بردار (روز بیست و هشتم)

متی 25: 23

* بعضی از دعاهایی که می کنیم در واقع اصلاً لازم نیست بلکه به عمل نیاز داریم. ما نمی توانیم مسئولیت خود را به خدا واگذار کنیم. خدا هرگز به این گونه دعاها پاسخ نمی دهد. وقتی درخواستی از خدا می کنیم که انجام آن در توان ما است، خدا در چنین دعاهایی جلال نمی یابد. خدا در پاسخ دادن به دعاهای غیرممکن جلال می یابد. اجازه دهید با مثالی این مسئله را روشن تر سازم: دوستی زنگ می زند و به من می گوید در گروه ما جوانی هست که نیاز به یک لپ تاپ دارد و ما دانشجو هستیم و نمی توانیم برای این جوان لپ تاپ بخریم. لطفاً با ما برای نیاز این جوان در دعا متحد شو. با توجه به اینکه من در منزل دو لپ تاپ دارم و فقط یکی از آن ها را استفاده می کنم، آیا درست است که دعا کنم خدایا برای این جوان یک لپ تاپ تهیه کن؟! البته خیر بلکه بایستی در همان ابتدا به دوستم می گفتم لازم نیست دعا کنی چون من یک لپ تاپ اضافی دارم و می توانم برایت بیاورم.

* برای بعضی از مسائل به هیچ وجه نباید دعا کرد بلکه باید اقدام عملی کرد:

– من نباید دعا کنم که خدایا کمکم کن تا به همسایه ام محبت کنم. به جای آن یک کیک بپز و به همسایه ات بده.

– یا خدایا کمکم کن کسی را برکت دهم. به جای آن برو و باعث برکت او شو.

– خدا در کلامش بارها گفته ببخش. برای بخشیدن نباید دعا کنم که خدایا کمکم کن عمل بخشش را انجام دهم. بله اگر قوت بخشیدن را در خود نمی بینم، می توانم برای کسب قوت لازم دعا کنم ولی عمل بخشش را باید خود من انجام دهم.

– اگر دوستی را اذیت کردیم، از او پوزش بطلبیم.

* لطفاً سوء تفاهم نشود. برای همه چیز دعا کنیم ولی وقتی هست که نباید دعا کنیم و به جایش عمل کنیم. دعاهایی که عملی شدن آن ها در توان ما است و آن را به خدا حواله می دهیم، نوعی نااطاعتی، کاهلی یا لج کردن است.

* دعایی که ما را به عمل وا نمی دارد دعای واقعی نیست بلکه صحبت با خودمان است.

* در ترکیه ایرانیان و افغان های زیاد داریم که محتاج نان روزانه شان هستند. ما نمی توانیم فقط به دعا برای آن ها بسنده کنیم بلکه باید عملاً به نیازهای آن ها برسیم. برای مثال هر ماه 30 یورو که معادل 1000 لیر ترکیه است می تواند نیاز یک خانوادۀ 4 نفره برای خوراک دو هفته را تأمین کند.

* وقتی کاری که خواست خداست، انجام می دهیم خدا به ما نمی گوید: «کار خوبی کردی» یا «دعای خوبی کردی» بلکه می گوید: « آفرین ای خادم نیکو».

* ما خوانده شدیم که خادم خدا باشیم و کار یک خادم، نه تنها دعا کردن بلکه خدمت کردن نیز هست. دعا و عمل با هم.

نوشتۀ مارک بَتِرسون

ترجمۀ آرمینه باباخانیان به همراه تجربیات شخصی مترجم که به شکل تیره در متن برجسته شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO