خلاصۀ کتاب چالش ۴۰ روزۀ دعادعا و پرستش

خلاصۀ کتاب چالش ۴۰ روزۀ دعا: حمایت به وسیلۀ دعا (روز سی و سوم)

رای بدهید

خلاصۀ کتاب چالش ۴۰ روزۀ دعا: حمایت به وسیلۀ دعا (روز سی و سوم)

(خروج 17: 12)

* در جنگ با عمالیقی ها وقتی دست های موسی بالا بود دشمن عقب نشینی می کرد و وقتی موسی خسته می شد و دست هایش را پایین می آورد دشمن حمله می کرد. پس دو دوست و یاور موسی هارون و حور دست های موسی را بالا نگه  داشتند تا بعد از ظهر و باعث پیروزی قوم بر دشمن شدند.

* جنگ روحانی ما نیز باید این چنین باشد. وقتی می رسد که توانایی، قدرت، ایمان و انگیزۀ ما کم می شود و این جاست که نیاز به هارون و حور خودمان داریم که دستهای ما را بالا نگه دارند. و خودمان نیز بایستی برای دیگران در دعا شفاعت کنیم.

* چارلز فینی مبشر مشهور که باعث بیداری های زیادی در دنیا شده، شخصی را به نام دیوید نَش داشت که وقتی به شهری برای موعظه مسافرت می کرد دیوید دو روز پیش از سفر چارلز فینی به همان شهر می رفت و جایی را می یافت و همراه دو یا سه نفر به شفاعت و دعای شبانه روزی می پرداختند. حتی بعضی وقت ها روزه می گرفت و به چیزی لب نمی زد.

* اگر در مشکل خاصی قرار دارید به تنهایی به جنگ آن مشکل نروید بلکه برای خود هارون و حور هم داشته باشید که هنگام افتادن شما، در دعا از شما پشتیبانی کند و شما را تقویت دهد.

* این را هم  فراموش نکنیم که ما نیز باید برای دیگران یک هارون یا حور باشیم. با این کار ایمان ما و دوستانمان تقویت می شود.

* خدا خدمت شفاعت را دوست دارد. شفاعت در واقع نوعی از خودگذشتگی است. در این دنیا هر روز با مشکلات زیادی روبرو هستیم و وقتی برای دیگران شفاعت می کنیم با وجود مشکلات شخصی خود، برای مشکلات دیگران اهمیت بیشتری قائل می شویم.

* پس همین امروز دو یا سه نفر را بیابیم که می توانیم به آن ها اعتماد کنیم و با هم دور نیازهایمان دایره بکشیم و دعا کنیم. من خودم حدود 30 نفر را دارم تا اگر مشکلی برایم پیش می آید می توانم با آن ها تقسیم کنم تا آن ها برای من شفاعت کنند و من هم متقابلاً برای آن ها.

نوشتۀ مارک بَتِرسون

ترجمۀ آرمینه باباخانیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO