عیسی مسیح

مسیر دولوروسا چه مسیری است؟

رای بدهید

مسیر دولوروسا چه مسیری است؟

ویا دولوروسا (به عبری: ויה דולורוזה) (به عربی: طریق‌الآلام) (به لاتین: Via Dolorosa) نام خیابانی در بخش باستانی شهر اورشلیم است. بر اساس متن اناجیل، مسیر این خیابان، همان راهی است که عیسای مسیح در روز مصلوب شدن، آن را صلیب بردوش، طی کرد و طی راه، مورد مصائب فراوانی قرار گرفت.
ویا دولوروسا عبارتی لاتین و به معنای «راه رنج و اندوه» است.
مسیر پر پیچ و خم از قلعۀ آنتونیای ‏سابق تا کلیسای مقبرۀ مقدس؛ مسافتی ‏در حدود ۶۰۰ متر (یا ۲۰۰۰ پا)؛ یک ‏مکان مشهور برای زیارت مسیحیان است. ‏مسیر فعلی از قرن ۱۸ برقرار شده است و ‏جایگزین نمونه‌های مختلف قبلی شده ‏است. این مسیر امروزه با ۱۴ ایستگاه صلیب ‏مشخص شده که ۹ ایستگاه آن در ‏بیرون، در خیابان ها هستند، و پنج ‏ایستگاه باقی مانده در حال حاضر در ‏داخل کلیسای مقبرۀ مقدس هستند.‏

خیابان ویا دولوروسا به کلیسای قبر مقدس ختم می‌شود. مسیحیان معتقدند عیسای مسیح در جایی که اکنون کلیسای قبر مقدس بر روی آن قرار گرفته، مصلوب گشته و سپس در همان حوالی از قبر برخاسته و زنده شده است.

هر سال صدها هزار گردشگر برای بازدید از ویا دولوروسا و دیگر بناهای مهم مذهبی اورشلیم به این شهر سفر می‌کنند و بسیاری از گردشگران، مسیر ویا دولوروسا را به یاد رنج‌های نجات‌دهندۀ خود، پیاده طی می‌کنند.

برگرفته از وبسایت ویکی پدیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO