پیام های کشیش جلیل سپهرزندگی روزمره مسیحی

به دیگران احترام قائل شو تا محترم شمرده شوی!

رای بدهید

زمانی‌که به سربازی رفتم، اولین چیزی که یادمان دادند احترام گذاشتن به درجه نظامی بود.
افسری به ما گفت همیشه یادتان باشد در هر حالتی که هستید، هر کجا که درجه نظامی را دیدید باید به آن سلام نظامی بدهید و کاملا احترام بگذارید. چون این احترام به شخص یا مکان نیست بلکه احترام به ارتش و قانون اساسی یک ملت است و عدم احترام، تنبیه نظامی دربر خواهد داشت.
او برای اینکه اهمیت حرفهایش را نشان بدهد یک سطل آشغال را بلند کرد و درجه نظامی را جلوی آن گرفت و گفت حتی اگر این را روی این سطل آشغال دیدید باید به آن احترام بگذارید.

آن روز، برای من یک حقیقت مهم آشکار شد، که احترام گذاشتن به دیگران، احترام گذاشتن به خالق آنهاست، نه الزاما لیاقت و سزاواری آنها.

بنابراین برای احترام گذاشتن، محبت کردن، بخشیدن، و تواضع نشان دادن، افراد را دست چـین نکنید.
به دنبال انسان هایی که فکر می کنید با سلیقه و میل و معیار شخصی شما شایسته احترام و محبت هستند، هم نگردید.

زیرا فرق مهم بین نظام انسان ها و ملکوت خدا این است که در نظام ها احترام را فقط باید به مافـوق گذاشت، ولی در ملکوت، جــز خــدا هیچ مافوقی وجود ندارد و تنها باید بخاطر احترام به خدا به همه مردم احترام گذاشت . زیرا همه یک درجه و ارزش برابر دارند، و هیچ کسی با هیچ عنوان و مقامی، و یا مدرک و لباسی، مافوق کسی و یا زیر دستی کسی نیست.

همین که همه انسان ها از هر دین و عقیـده، نـژاد و رنگ، زبـان و جنسیت، و از هر ملیـتیکه هستند ، درجــه و نشان مخلوق خدا بودن را دارند.
کافی است که آنها را محبت و احترام کنیم.
زیرا این محبت و احترام به خالـق مخلوق است، نه به مخلوق خالق.

فراموش نکنیم تنها انگیزه جـسم پوشـیدن کلمه خـدا، که بصورت عیسی مسیح به جهان خاکی ما وارد شـد، محبت بی دریغ و بی حـد خدا به همه انسان ها در همه جای دنیـا و در همه نسل ها بـود. نه ایجاد یک مذهب برتر و مذهبیونی متفات تر .

جلیل سپهر
@jalilsepehr

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO