پیام های کشیش جلیل سپهر

برگ زندگی خودت باش

4.4/5 - (7 امتیاز)

برگ زندگی خودت باش

برگها هیچ چیزی درمورد پاییز و زمستان و کوتاهی عُمرِ نُه ماهۀ خود نمی دانند و هیچ وقت هم به تبر هیزم شکن و غارتگری بادهای پاییزی و سرمای زمستانی نمی اندیشند.

آنها در عمر کوتاه نُه ماهه شان چنان با کیفیت و پر انرژی و پر جنب و جوش و شکوهمند و لذتبخش زندگی می کنند که موقع رفتن هیچ حسرت و آرزویی به دل ندارند و محتاج هیچ ترحم و تأسفی نیستند و هیچ ترسی ندارند که در پاییز، رفتگرها آنها را به سطل زباله بیندازند یادر آتش بسوزانند و هیچ طمعی ندارند که شخصی آنها را لای کتابش بگذارد و یا در کلکسیون ارزشمندش جمع آوری کند.

مانند برگ باش. مستقل و بى نیاز به لطف رهگذران تنوع طلب زندگی ات. برگ تنها از تنۀ درخت خودش تغذیه می کند و با عمل خلاقانۀ فتوسنتز، انرژی نورانی خورشید و دی اکسید کربن را به انرژی شیمایی مفید و اکسیژن تمیز تبدیل کرده و هوای دل دنیا را سخاوتمندانه خوب می کند، زیرا شرط حال خوب داشتن حال خوب ساختن است.

مانند برگ باش که هنگام رفتن چنان رنگهای شاد و نشاط آوری به خود می گیرد که چشم ها را افسون و دلها را مفتون و احساس ها را عاشق می سازد و انگیزۀ هزاران دلنوشتۀ عاشقانه می شود و چنان جشنواره ای بپا می سازد که شاهکار خلقت است. انسان وارسته، مثل برگِ سبز خواهد بود. (امثال 11: 28)

کاش مانند برگها هیچ کس، هیچ چیز در مورد غم پاییز و آتش رفتگر و عریانی زمستان و بی رحمی هیزم شکن نمی دانست تا با خیال راحت همۀ عمر دراز یا کوتاهش را جانانه زندگی می کرد. این همه فکر خدایی است که گفت طرح من اینست که شما زندگی را بیشتر از حـد تصور تان دریافت کنید (یوحنا 10: 10).

جلیل سپهر
@jalilsepehr

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO