پیام های کشیش جلیل سپهر

پیام سال نو میلادی 2024: تغییر فصل ماتم به فصل شادمانی

رای بدهید

سال نو میلادی را پیشاپیش خدمت شما عزیزان تبریک می‌گویم. امیدوارم سال نو برایتان سال تحقق آرزوهای نیکوی خدا بر طبق باورهایتان باشد. و اما پیغام سال نو میلادی با عنوان:

“تغییر فصل ماتم به فصل شادمانی”

«خدا به سموئیل گفت تا به کی برای شائول ماتم می‌گیری. من او را رد نموده ام. حالا پیمانۀ روغن را بردار، به خانه یسای بیت‌لحمی برو. من به تو خواهم گفت انتخاب جدید من چیست» ( اول سموئیل 16: 1و2).

ممکن است بعضی از ما در آخرین روزهای پایانی سال مانند سموئیل گرفتار مسائل ناراحت کننده‌ای باشیم و داریم فصل تلخ ماتم برای آنچه در این سال و سال‌های گذشته بر ما گذشته است را تجربه می‌کنیم . امروز کلام خدا برای ما پیغام خاصی دارد.

سموئیل در فصل ماتم گرفتن برای شائول پادشاه گرفتار بود و هیچ طوری آزاد نمی‌شد چرا که خودش او را به انتخاب مردم برای پادشاهی مسح کرده بود و سالها روی رشد و تقویت و استواری‌اش زحمت کشیده و حالا خدا او را به خاطر رفتارش رد کرده بود ولی سموئیل نمی‌توانست راحت و آسان از او بگذرد.

خدا از سموئیل پرسید: «تا به کی می‌خواهی به این ماتم برای شائول ادامه بدهی؟ برخیز و ماتم برای آنچه از دست رفته را ترک کن و ظرف روغن مسح و اقتداری که به تو داده ام را بردار و به خانۀ یسا برو و من هدایتت می‌کنم که کدام فرزندش را به پادشاهی برگزینی که مردی موافق دل من باشد نه موافق دل تو.

نکتۀ مهم برای تغییر فصل همین است:
در حالی که ما همانند سموئیل درگیر موضوعاتی موافق دل خودمان هستیم، خدا مستقیماً به ما می‌گوید آنچه موافق دل خودت است را ترک کن تا بتوانی آنچه موافق دل من در سال جدید است را بشناسی و آن را دریافت کنی.

خلاصۀ کلام اینست که ” تا با آنچه خدا در زندگی ما در سال 2023 تمام کرده خداحافظی نکنیم به فصل جدیدی که خدا میخواهد در سال جدید 2024 تجربه کنیم سلام نخواهیم کرد”بنابراین سال نو هم تکرار همان کهنگی سالهای گذشته خواهد بود .

پیغام مشخص و شفاف خدا در آن روز به سموئیل و امروز در پایان سال به من و شما همین است :
” لطفا با چیزی که من در زندگی ات تمام کرده ام مشغول نباش تا هدایتت کنم که چگونه فصل جدید زندگی ات را بفهمی و آن را تجربه کنی ”

در خاتمه ضمن خداحافظی از همه شما عزیزان برایتان نیکویی های خدا را در سال نو میلادی می طلبم و با شروع سال جدید تا مدتی از تمام صفحات مجازی دور خواهم بود . همواره در خداوند شاد و تندرست و مبارک باشید .
.
به امید فرصتي ديگر خدانگهدار
با احترام جلیل سپهر
@jalilsepehr

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO