سؤالات در مورد خداعیسی مسیحکتاب مقدس

آیا از نام یهوه در عهدجدید استفاده شده؟

رای بدهید
آیا از نام یهوه در عهدجدید استفاده شده؟
یهوه در عهدجدید انسان شده و اسم یهوشوا (یهوه نجات است) را به خود گرفته که به فارسی او را عیسی خطاب می کنیم. اگر به رساله به فیلیپیان ۲: ۵-۱۱ رجوع کنیم متوجه این نکته می شویم که به نام عیسی هر آن چه در آسمان و بر زمین و زیر زمین است (یعنی حتی عالم مردگان) به زانو در خواهند آمد و اعتراف می کنند که او خداوند (ترجمۀ یونانی یهوه) است.
به این نکته نیز توجه داشته باشید که عهدجدید به یونانی نوشته شده و در تمام نقل قول های آن از آیه های عهدعتیق که در آن یهوه وجود دارد، از واژۀ خداوند استفاده شده.  چون در نقل قول های عهدجدید از عهدعتیق، ترجمۀ سپتواجنت به کار رفته که ترجمۀ یونانی عهدعتیق بود و در آن ترجمه، یهوه به صورت «خداوند» ترجمه شده. و چون یهودیان نمی خواستند فرمان خدا را که فرموده بود «نام مرا به باطل مبر» نادیده انگارند، از واژۀ ادونای یعنی خداوند به جای یهوه استفاده می کردند و علمای یهود در ترجمۀ یونانی سپتواجنت خود نیز این نکته را رعایت کرده اند. بنابرین در اکثر مواردی که در عهدجدید از کلمۀ خداوند استفاده شده (به ویژه در نقل قول ها از عهدعتیق) همان اسم یهوه بوده که به صورت خداوند برگردانده شده. و نکتۀ حساس در اینجا این است که برای عیسی مسیح نیز از همان واژۀ ترجمه شدۀ یهوه به یونانی یعنی «خداوند» در عهد جدید استفاده شده!
جهت آشنایی با تاریخچۀ ترجمۀ سپتواجنت (ترجمۀ یونانی عهدعتیق) به لینک زیر از وب سایت پرپاسخ مراجعه فرمایید:
https://porpasokh.com/?p=17236
نوشتۀ کشیش ورژ باباخانیان

‫5 دیدگاه ها

  1. چقدر تناقض وپارادوکس مگه نمی گویید خدای پدر با پسر یکی نیستند وفقط در خداوند بودن یکی اند. حالا اگر در عهد جدید عیسی هم یهوه است.پس یهوه عهد قدیم چی بوده ؟ یهوه عهد قدیم در عهد جدید تبدیل به خدای پدر شده این از واضحات است .چون در عهد قدیم وقتی عیسی در کوه به ملاقات خدا رفت منظور همان یهوه نادیدنی بوده .پس در ملاقات موسی وخدا در کوه عیسی وروح القدس میزبان نبودند وهیچ نقشی نداشتند موسی فقط به دیدن یهوه رفت .یهوه نادیدنی .به دیدار عیسی نرفت چون خدا به او گفت نمیتوانی مرا ببینی .اگر به قول شما یهوه معنی مطلق خدا باشد که واقعا هم همینطور بوده والبته قصد شما انحراف موضوع بوده.پس یهوه ای که موسی در کوه قصد دیدارش را داشت همان خدا با تمام ابعاد وجودی بوده که چشم قادر به دیدنش نبوده.پس بر اساس همین منطق یهوه عهد جدید نیز نامرئی از نظرها باید باشد.دلایل عقلانی که تثلیث را رد میکند آنقدر روشن و واضح هستند که دل سنگ را ذوب میکنه!من نمیدونم قلب شما از جنس چیست که هیچ منطقی را قبول نمی کنید چقدر باید بر یک اشتباه کودکانه پافشاری کنید.

    1. خدای پدر، پسر و روح القدس یهوه می باشد. و خدای پدر قابل رؤیت نیست و خدای پدر به موسی فرمود هر کس مرا ببیند خواهد مرد چون ظرفیت دیدن جلال و شکوه و عظمت خدای پدر را ندارد. لطفاً در بارۀ آموزۀ تثلیث و پاسخ هایی که این وب سایت به سؤالات مسلمانان در این باره داده با دقت بیشتر مطالعه فرمایید. با سپاس فراوان.

  2. چقدر تناقض وپارادوکس مگه نمی گویید خدای پدر با پسر یکی نیستند وفقط در خداوند بودن یکی اند. حالا اگر در عهد جدید عیسی هم یهوه است.پس یهوه عهد قدیم چی بوده ؟ یهوه عهد قدیم در عهد جدید تبدیل به خدای پدر شده این از واضحات است .چون در عهد قدیم وقتی موسی در کوه به ملاقات خدا رفت منظور همان یهوه نادیدنی بوده .پس در ملاقات موسی وخدا در کوه عیسی وروح القدس میزبان نبودند وهیچ نقشی نداشتند موسی فقط به دیدن یهوه رفت .یهوه نادیدنی .به دیدار عیسی وروح القدس نرفت چون خدا به او گفت نمیتوانی مرا ببینی .اگر به قول شما یهوه معنی مطلق خدا باشد که واقعا هم همینطور بوده والبته قصد شما انحراف موضوع بوده.پس یهوه ای که موسی در کوه قصد دیدارش را داشت همان خدا با تمام ابعاد وجودی بوده که چشم قادر به دیدنش نبوده.پس بر اساس همین منطق یهوه عهد جدید نیز نامرئی از نظرها باید باشد.دلایل عقلانی که تثلیث را رد میکند آنقدر روشن و واضح هستند که دل سنگ را ذوب میکنه!من نمیدونم قلب شما از جنس چیست که هیچ منطقی را قبول نمی کنید چقدر باید بر یک اشتباه کودکانه پافشاری کنید.

    1. خدای پدر، پسر و روح القدس یهوه می باشد. و خدای پدر قابل رؤیت نیست و خدای پدر به موسی فرمود هر کس مرا ببیند خواهد مرد چون ظرفیت دیدن جلال و شکوه و عظمت خدای پدر را ندارد. لطفاً در بارۀ آموزۀ تثلیث و پاسخ هایی که این وب سایت به سؤالات مسلمانان در این باره داده با دقت بیشتر مطالعه فرمایید. با سپاس فراوان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO