زندگی روزمره مسیحی

چهار وعده خدا وقتی به شدت نیازمند او هستیم چیست؟

5/5 - (3 امتیاز)

امروز بسیاری از مردم از خود می‌پرسند، "خدا کجاست؟این سؤالی مشروع دراین شرایط بیماری جهان گیر است – احتمالاً امسال حتی کشیشان نیز این سؤال را از خود می‌پرسند. در حقیقت، برخی از محققان اظهار داشته اند که 20 درصد از کلیساهای ایالات متحده ممکن است دیگر باز نشوند. اگر می‌پرسید، "خدا کجاست؟" در چنین ایامی، کتاب مقدس یک پاسخ دارد:

او در کنار شماست – مهم نیست کجا هستید. خدا همه جا هست و در همه جا حضور دارد.

ارمیا 23: 23-24 می گوید، "من خدایی نیستم که فقط در یک ‌جا باشم، بلکه در همه جا حاضر هستم؛ پس آیا کسی می‌تواند خود را از نظر من پنهان سازد؟ مگر نمی‌دانید که حضور من آسمان و زمین را فرا گرفته است" (ترجمه تفسیری). این بدان معناست که صرف نظر از تجربه ای که از آن عبور می کنید، خدا با شماست. وقتی به مبارزاتی که اکنون با آن دست و پنجه نرم می‌کنید نگاهی بیاندازید، حضور خدا همه چیز را تغییر می‌دهد.

خدا این گونه عمل می کند:

 

وقتی احساس تنهایی می کنی، خدا در کنار توست

"به من روی کن و مرا فیض ببخشا، زیرا که بی‌کس و ستم‌دیده‌ام" (مزمور 25: 16، ترجمه هزاره نو). در دنیای ما هیچ گاه به این تعداد افراد نبوده اند و نیز در هیچ برهه ای از زمان به این اندازه ارتباطات قوی نبوده است. با این حال هرگز  تا این حد خود را تنها احساس نکرده ایم.

هر از گاهی تنها خواهید شد. در واقع، حتی بعضی از کشیشان نیز، غالباً در مسیر زندگی شان احساس تنهایی خواهند کرد. بسیاری از کلیساها گزارش می‌دهند که روابط واقعی کمی وجود دارند که دارای اعتبار باشند. خدا مایل نیست که احساس تنهایی کنید. بنابراین وقتی لحظات تنهایی غیرقابل کنترل را تجربه می‌کنید و نمی‌توانید کاری در این خصوص انجام دهید، چه می کنید؟ از حضور خدا استقبال می‌کنید و او را می‌پذیرید. او همراه شماست. عبرانیان 13: 5 در مورد خدا می گوید، "تو را هرگز رها نکنم و تو را ترک نخواهم کرد." (ترجمه قدیم). او دوستی است که بیش از هر دوست دیگری از شما می‌داند. او حتی بیشتر از شخص خودتان شما را می شناسد.

 

وقتی نگران هستی، خدا نقطه اعتماد توست

خدا می‌فرماید: "چون از آب‌ها بگذری من با تو خواهم بود و چون از نهرها (عبور نمایی) تو را فرود نخواهند گرفت. چون از میان آتش روی، سوخته نخواهی شد و شعله‌اش تورا نخواهد سوزانید." (اشعیا 43: 2 ترجمه قدیم). این آیات مرا به یاد سه مرد عبرانی، شدرک، میشک و عبدنغو می‌اندازد که در باب سوم دانیال از میان آتش عبور کردند. خدا نیز با آن‌ها از میان آتش عبور کرد. وقتی آنها بیرون آمدند، طناب‌ها سوخته بودند.

برای بسیاری از شما، حرکت در سال 2020 احساس راه رفتن در میان آتش را به شما داده است. مطمئن نبودید که کلیسای شما بتواند این سال را پشت سر بگذارد یا خیر. مطمئن نبودید که می‌توانید از پس آن برآیید. هیچ یک از ما نمی توانیم پیش‌بینی کنیم که در چند ماه آخر سال 2020 با چه چیزهایی روبرو خواهیم شد. اما می‌توانیم از این امر مطمئن باشیم که با توکل و اعتماد به خدا، از این نیز عبور می کنیم.

 

وقتی آزمایش می شوی، خدا مشاور توست

اول قرنتیان 10: 13 می گوید: «هیچ آزمایشی بر شما نمی‌آید که مناسب بشر نباشد. و خدا امین است؛ او اجازه نمی‌دهد بیش از توان خود آزموده شوید، بلکه به وقت آزمایش، راه گریزی نیز فراهم می‌سازد تا تاب تحملش را داشته باشید (ترجمه هزاره نو). هنگامی که خدا با شما است، راهی برای رها شدن از هر آزمایشی که تجربه می‌کنید فراهم می‌ سازد.

خدا دقیقاً می‌داند که در چه جاهای در کشمکش قرار دارید. او شما را به سوی خود می‌کشد و نیز راه گریزی را برای شما تدارک می بیند. خدا قبل از آنکه بدانید از وقوع آزمایش برای شما، آگاه است. قدرت ارادی شما به تنهایی، برای جلوگیری از تسلیم شدن کافی نیست. شما برای مبارزه با آزمایش ها به حضور خدا نیازمندید.

 

وقتی مأیوس و ناامید هستی، خدا تسلی توست

اگر ناامید هستید، یک چیز را که با اطمینان کامل می توانم به شما بگویم این است که: خدا شما را تسلی می‌دهد. مزمور 34: 18 می‌گوید، "خداوند نزدیک دلشکستگان است؛ او آنانی را که امید خود را از دست داده‌اند، نجات می‌بخشد" (ترجمه تفسیری).

خدا درد شما را احساس می‌کند و یأس و نومیدی شما را نیز به خوبی حس می کند. او  کاملاً واقف است که چه لحظاتی در کشمکش و عاجز و درمانده هستید. نه سال 2020 و نه عکس العمل کلیسای شما به این بیماری فراگیر، او را غافلگیر نکرد.

از هر آنچه عبور می کنید، خدا نیز با شما همراه است. او یک نیروی بدون شخصیت نیست. او یک شخصیت است و هرگز آنقدر مشغول نیست که به شما گوش فرا ندهد. هرگز از او نخواهید شنید که بگوید: " در فرصتی دیگر از تو خواهم شنید." او در فشاری که احساسش می کنی با تو همدرد است.

حضور خدا همه چیز را در رابطه با دردی که تحمل می کنی، عوض می کند، اما باید با خدا خود را تطبیق دهید.

کلید همه اینها در مزمور 116: 9 است: "تا بتوانم در این دنیا در حضور خداوند زیست کنم" (ترجمه تفسیری). حتی اگر خدا میلیون‌ها کیلومتر از شما دور به نظر می رسد، هنوز در کنار شماست.

آیا در حضور او قرار دارید؟

نوشته: ریک وارن

ترجمه: ناجیه راعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO