خانوادۀ مسیحیدفاعیات ایمانسؤالات رایجعیسی مسیحکتاب مقدس

آیا عیسی مسیح ازدواج کرده بود؟

رای بدهید

آیا عیسی مسیح ازدواج کرده بود؟

کشف و ترجمۀ “پاپیروس همسر عیسی” مبحث جدیدی را در رابطه با اینکه آیا عیسی مسیح ازدواج کرده یا اینکه همسری داشته، مطرح نموده است. در قسمتی از این پاپیروس آمده است که عیسی مسیح گفته: “همسر من…” این کشف از این نظر جالب است که اولین نوشته ناستیکی می باشد که می گوید عیسی مسیح دارای همسری بوده و این در حالی است که چندین انجیل ناستیکی دیگر به رابطه نزدیک بین عیسی مسیح و مریم مجدلیه اشاره دارند و هیچ کدام از آن ها به طور واضح و مستقیم اشاره نکرده که مسیح با او و یا هر کس دیگری ازدواج کرده باشد. در نهایت باید گفت اصلاً اهمیتی ندارد که “پاپیروس همسر عیسی مسیح” و یا انجیل های ناستیکی چه می گویند. این منابع، مرجعیت و اعتباری ندارند. این موضوع ثابت شده است که همۀ این ادعاها و مدارک جعلی، تلاشی برای ساختن چهره ای ناستیکی از عیسی مسیح می باشند.

اگر عیسی ازدواج کرده بود، کتاب مقدس آن را به ما می گفت، و یا چند گزارش و نوشتۀ بدون ابهام در مورد این وجود می داشت و کتاب مقدس درمورد چنین مسئلۀ مهمی سکوت کامل اختیار نمی کرد. کتاب مقدس به مادر عیسی، پدر خوانده، برادر خوانده و خواهر خوانده های او اشاره می کند. چرا ذکر این واقعیت که عیسی مسیح همسر داشته است را نادیده گرفته است؟ کسانی که بر این باورند یا آموزش می دهند که عیسی ازدواج کرده بود، با انجام این کار تلاش می کنند که به او جنبۀ انسانی و زمینی‌ بیشتری بدهند، او را معمولی تر و مانند بقیه نشان دهند. مردم در حقیقت نمی خواهند باور کنند که عیسی خدا در جسم انسان می باشد (یوحنا 1: 1و14؛ 10: 30). بنابراین، آن ها افسانه هایی در مورد عیسی مسیحی که ازدواج کرده بود، فرزند داشت، و همانند یک انسان عادی بود را اختراع و باور کرده اند.

سؤال دوم این خواهد بود که: “آیا عیسی مسیح می توانست ازدواج کند؟” هیچ گناهی در مورد ازدواج کردن وجود ندارد. هیچ گناهی در مورد داشتن رابطۀ جنسی در ازدواج وجود ندارد. بنابراین، بله، عیسی می توانست ازدواج کند و هنوز هم برۀ بی گناه خدا و نجات دهنده جهان باشد. ولی این در حالی است که، هیچ دلیل و مدرکی بر اساس کتاب مقدس مبنی بر این که عیسی ازدواج کرده باشد، وجود ندارد. البته بحث ما تنها این نیست بلکه کسانی که باور دارند عیسی ازدواج کرده بود؛ اعتقادی بر بی گناهی وی و مسیح موعود بودن او ندارند. ازدواج و داشتن فرزند هدف خدا از فرستادن عیسی بر زمین نبوده است. مرقس 10: 45 به ما بیان می دارد که هدف آمدن عیسی چه بود: “پسر انسان نیز نیامد تا خدمتش کنند، بلکه آمد تا خدمت کند و جانش را چون بهای رهایی در راه بسیاری بنهد.”

برگرفته از وب سایت: www.gotquestions.org

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO