دعا و پرستشزندگی روزمره مسیحیسؤالات در مورد خداسؤالات رایج

آیا آینده برایت مبهم است؟ به خدا تکیه کن!

5/5 - (100 امتیاز)

آیا آینده برایت مبهم است؟ به خدا تکیه کن!

“او فروتنان را در طريق عدالت سالك می گرداند، و راه خويش را به افتادگان می آموزد.” (مزمور 25: 9)

كتاب مقدس به ما می آموزد که کارهای زیادی برای هدایت شدن از خدا باید انجام دهیم. اما فراموش نکنید که اولین کاری که باید بکنید این است که بپذیرید نیاز مبرم به یک راهنما دارید!
شاید تو هم مثل اکثر مردم، نیازی نمی بینی که خدا یا هر شخص دیگری را دنبال کنی و می خواهی به میل خود عمل کنی. حتی گاهی اوقات نقش خدا را در زندگی ات بازی می کنی و آنچه می خواهی می کنی و به جای اینکه خواست او را انجام دهی، همه چیز را در دست خود داری. و از اینکه بپذیری به راهنما یا هدایت نیاز داری، مشکل داری.

طبیعت گوسفند چنین است که مایل به کج کردن راه خود است. اشعياء نبی می فرماید: “همۀ ما چون گوسفندان، گمراه شده بوديم، و هر يك از ما به راه خود رفته بود.” (اشعیاء 53: 6)  نكتۀ ديگری كه در مورد گوسفندان صادق است اين است كه بينايی آنها ضعيف است و نمی توانند خيلی جلوتر را ببينند و به همين علت نیز به چوپان احتياج شدید دارند.

خدا به گونه ای تو را ساخته كه هر قدر هم تلاش كنی نمی توانی آينده را ببينی. راستی چرا خدا ما را این گونه آفریده؟جواب این سؤال ساده است: او این کار را کرده تا به او تکیه کنی! امثال 14: 12 می فرماید: “پيش روی انسان راهی هست كه در نظرش درست می نمايد، اما در آخر به مرگ می انجامد.” همۀ ما در زندگی خود تصميماتی گرفته ايم كه در آن لحظه درست به نظر می آمده، اما بعدها متوجه شده ایم که کاملاً راه را به خطا رفته ایم. بعضی مسيرها به بن بست منتهی می شود و ما را از مسير خارج می سازد و درست همین جاست که باید فریاد بزنی: “خدایا کمکم کن.”

خدا دوست دارد تو را به راه درست هدايت كند و وقتی تسليم او می شوی و او را راهنمای خود می کنی تو را به مسیر درست رهبری می نماید.

نوشتۀ: کشیش ریک وارِن- 25 اوت 2021

ترجمۀ: شبنم ابراهیمی نیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO