زندگی روزمره مسیحی

چرا خدا از افراد ضعیف استفاده می‌کند؟

5/5 - (1 امتیاز)

خدا از افرادی که ضعیف هستند استفاده می کند. خدا می‌توانست کار خود را از طریق افرادی که به طرزی عالی و بی عیب عمل می کنند، انجام دهد، اما از این روش نتیجه ای نمی گرفت. واقعیت این است که همه ما آسیب پذیر هستیم.

" اما این گنجینه را در ظروفی خاکی داریم، تا آشکار باشد که این قدرت فوق‌العاده از خداست نه ما." (دوم قرنتیان 4: 7 ترجمه هزاره نو)

خدا از افراد ضعیف برای نشان دادن قدرت خود استفاده می‌کند.  او تصمیم گرفت جلال و شکوه خود را در کوزه های گِلی قرار دهد. اگر یک کوزه گلی از دست شما بیفتد، درست مثل من و شما خواهد شکست! ما از نظر روحانی، فیزیکی و عاطفی آسیب پذیر هستیم. 

در تاریخ کلیسا شاهد نمونه های بسیاری از نحوه عملکرد خدا از طریق افراد آسیب دیده و شکست خورده هستیم. 

به دلیل مشکل خاصی در نحوه عکس العمل بدن من به آدرنالین، حتی صحبت کردن در حضور جمع برای من زحمت زیادی دارد. منظورم این است که خدا از مردی استفاده می‌کند که ضعف او صحبت کردن در جمع است و امروز همان شخص هر هفته برای ده ها هزار نفر صحبت می کند. چرا؟ تا خدا تمام افتخار و جلال را داشته باشد.

برای اینکه خدا از شما استفاده کند، ممکن است بقیه عمرتان را "لنگان لنگان" راه بروید. من با کشیشان و شبانان زیادی ملاقات داشته ام که می‌خواهند روحانیت خود را در حالی که ضعفهای بشری خود را پنهان می کنند، نشان دهند. انکار ضعفهای بشری نه فقط صادقانه نیست بلکه به خود کشیشان و شبانان و اعضای کلیسا لطمه خواهد زد.  

در واقع، قدمی فراتر بر می دارم و می‌گویم ضعفهای بشری شما یکی از بزرگترین نقاط قوت شماست. اگر نقاط ضعف خود را پنهان نکنید، آنها شما را به سوی اعتماد و توکل به خدا سوق می دهند. خدا بزرگترین عطایای خود را در "ظروف گلی بسیار معمولی" قرار می‌دهد تا تمام افتخار نصیب خود او شود. حتی خیلی پیش از اینکه خدا کلیسای خود را بنیاد بگذارد، بارها و بارها در تاریخ کتاب مقدس این کار را کرده است.

عبرانیان 11: 32-34 می فرماید: "دیگر چه گویم؟ زیرا فرصت نیست درباره‌ جدعون و باراق و سامسون و یفتاح و داوود و سموئیل و پیامبران سخن گویم، که با ایمان، ممالک را فتح کردند، عدالت را برقرار نمودند، و وعده‌ها را به چنگ آوردند؛ دهان شیران را بستند، شعله‌های سوزان آتش را بی‌اثر کردند و از دم شمشیر رهائی یافتند؛ ضعفشان به قوت بدل شد، در جنگ توانمند شدند و لشکریان بیگانه را تارو مار کردند." (ترجمه هزاره نو)

من عاشق این عبارت نهایی هستم: "ضعفشان به قوت بدل شد."

این دقیقاً کاری است که خدا با ما انجام می دهد: او ضعف ما را می‌گیرد و آن را به قوت مبدّل می سازد. 

با این که وقتی فرشته در کتاب داوران 6: 11-12 بر جدعون ظاهر شد، او شخصی بزدل و ترسو بود اما کتاب مقدس از او به عنوان "جنگاور دلاور" نام می برد! او کوچکترین فرزند خانواده و از ضعیف‌ترین خاندان و در ضعیف‌ترین قبیله بود. اما خدا از او شخصی قوی ساخت.

  • پطرس را می توان هر چیزی حساب کرد به جز شخصی با ثبات. او در سراسر انجیل  " آقای عجول و کسی که از روی هوس عمل می کند" می باشد، اما عیسی به او  فرمود: "تو یک صخره هستی" و پطرس را به صخره ای ثابت در کلیسای اولیه تبدیل کرد.
  • داوود که یک زناکار و قاتل بود، محبوب دل خدا" خوانده شد. (اعمال رسولان 13: 22)
  • ابراهیم را "پدر ایمان" می خوانیم، اما او آنقدر کم ایمان بود که دوبار برای نجات جان خود، از همسرش خواست تا دروغ بگوید.

هادسون تیلور، مبلغ بریتانیایی قرن نوزدهم چین، گفته: "همه قهرمانان خدا افراد ضعیفی بوده‌اند. شما می‌توانید حقیقت این جمله را در سراسر کتاب مقدس مشاهده کنید و نیز شاهد آن در زندگی قهرمانان بزرگ تاریخ کلیسا باشید. خدا دوست دارد از افراد ضعیف برای تحقق خواست خود استفاده کند.

اول قرنتیان 1: 27 می‌گوید: "اما خدا آنچه را که دنیا جهالت می‌پندارد، برگزید تا حکیمان را خجل سازد؛ و آنچه را که دنیا ضعیف می‌شمارد، انتخاب کرد تا قدرتمندان را شرمنده سازد" (ترجمه هزاره نو)؛ اوست آنکه لایق شکوه و عظمت است.

من معتقدم تنها دلیلی که خدا از من استفاده می کند این است که حاضر شده ام  از مهارتی که برای من دردناک ترین است، برای جلال خدا استفاده کنم.

چه ضعفی است که می خواهید اکثر اوقات آن را از دیگران پنهان کنید؟

زمان آن رسیده که آن را به خدا تقدیم کنید تا برای هدفهای عالی خود استفاده کند. 

خدا یقیناً می‌تواند و  مایل است از چیزی که خجل هستید و آن را از دیگران مخفی می دارید، استفاده کند- حتی  از بزرگترین ضعف شما!!!

نوشته کشیش ریک وارِن

ترجمه ناجیه راعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO