پیام های کشیش جلیل سپهر

تلۀ کوته‌نگری

رای بدهید

تلۀ کوته‌نگری

خیلی افراد بعد از به‌دست آوردن آنچه روزی در حسرتش بودند تمام قول و قرار و تعهدشان را فراموش می‌کنند و طوری زیر تمام حرف‌هایشان می‌زنند که از تعجب انگشت به دهان می‌مانید .

این موضوع در بعضی ازدواج‌ها، ایمان‌ها، مهاجرت‌ها، شراکت شغلی و ایجاد دوستی‌ها به‌وضوح دیده می‌شود . مانند اکثر قوم بنی‌اسرائیل که بعد از رهایی از اسارت مصر فیلشان یاد هندوستان کرد و در آزادی:
به وجود خدا شک کردند
خروج ۷:۱۷
به موسی غرغر و شکایت کردند
خروج ۲۴:۱۵
به طعم دوران اسارت برگشتند
اعداد ۵:۱۱
به فکر بازگشت به مصر افتادند
اعداد ۳:۱۴و۴
و حتی به گوساله‌پرستی افتادند
خروج ۴:۳۲

دلیل این‌گونه برخوردها فقط بی‌وفایی کردن نیست بلکه جوّ‌زده شدن و به تلۀ کوته‌نگری افتادن و شادمانی کردن قبل از قبول شدن است.
آنها بیرون آمدن از مصر را با رسیدن به سرزمین وعده اشتباه گرفتند و هر چند که با دست مقتدر خدا از مصر بیرون آمدند ولی با دست ضعیف خودشان از رفتن به سرزمین وعده محروم شدند.
مواظب هدف و طرح نهایی خدا در مورد آنچه به‌دست آورده‌ایم باشیم، مبادا مانند قوم از اسارتی به اسارتی دیگر بیفتیم. هیچ چیز تلخ‌تر از چشیدن طعم شکست در اوج پیروزی نیست.
کسی که با دیدن پنیر مجانی زیر تمام قول و وعده و مسئولیتش می‌زند، گرفتار تله‌ای می‌گردد که نه می‌گذارد به مبدأ برگردد و نه به مقصد برسد. طبیعتاً جایی که هدف آزادی فراموش شود، خودِ آزادی به اسارت خواهد رفت!

جلیل سپهر
@jalilsepehr

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO