عیسی مسیح

5 نکتۀ مهم در بارۀ سی سال زندگی عیسی پیش از شروع خدمتش

4/5 - (4 امتیاز)

5 نکتۀ مهم در بارۀ سی سال زندگی عیسی پیش از شروع خدمتش

1- تنها اشاره ای که به زندگی او در این دوران شده در دو قسمت یعنی در  لوقا 2: 39 و 40 است که در آن اشاره شده که او در منزل پدرخوانده و مادرش مریم در ناصره زندگی می کرد و در حالی که رشد می کرد و قوی می شد، پر از حکمت بود و فیض خدا بر او قرار داشت. و دیگری واقعۀ رفتن مریم و یوسف به همراه عیسی در سن 12 سالگی اش به معبد است که رهبران مذهبی در آنجا از حکمت عیسی در پاسخ دادن به سؤالات آنها در حیرت افتادند. و نیز از مرقس 6: 3 و متی 13: 55 چنین بر می آید که عیسی در طول مدت این سی سال به عنوان پسر نخست زادۀ خانواده به شغل نجاری در کنار پدرخوانده اش یوسف مشغول بوده تا احتیاجات خانواده اش را برآورده سازد.

2- متی 13: 55- 56 به ما نشان می دهد که عیسی چهار برادر ناتنی به نام های یعقوب، یوسف، شمعون و یهودا داشت و حداقل دو خواهر ناتنی نیز داشته، چون در این آیه به خواهران او اشاره شده و نه تنها یک خواهر بنابرین نتیجه گیری منطقی این است که دو خواهر یا بیشتر داشته است.

3- آنچه به احتمال قریب به یقین می توان گفت این است که عیسی پس از دوران بلوغ خود در خانۀ شخصی خود در کفرناحوم زندگی می کرد که در اناجیل اکثراً اشاره می شود که آنها به خانه رفتند یا در مرقس 2: 1 نوشته شده که وقتی او به کفرناحوم آمد، مردم آگاه شدند که او به خانه آمده است. وقتی انجیل اشاره می کند که به خانه رفتند و کسی دیگر را صاحب آن خانه نمی داند، کاملاً روشن است که عیسی در کفرناحوم خانه داشته و در انجیل یوحنا نیز می خوانیم که وقتی دو شاگرد یوحنای تعمید دهنده تصمیم به پیروی از عیسی نمودند، از او خواهش کردند محلی که در آن سکونت دارد، به آنها نشان دهد و عیسی به آنها فرمود: «بیایید و ببینید.» این واقعه در جلیل در شهر کفرناحوم اتفاق افتاد.

4- در اعمال رسولان 1: 1 لوقا در بارۀ کتاب نخست خود یعنی انجیل لوقا که خطاب به تئوفیلوس نوشته بود، می نویسد: «من کتاب نخست خود را، ای تئوفیلوس، در باب همۀ اموری تألیف کردم که عیسی به عمل نمودن و تعلیم دادنشان آغاز کرد.» اگر دقت کنید لوقا از قصد برای اعمال او اولویت قائل است و اول به اعمال او اشاره کرده و سپس تعلیم او. علت موفقیت عیسی در بودن شهادتی خوب و داشتن پیامی قوی این بود که آنچه موعظه می کرد و تعلیم می داد، برعکس بعضی از مسیحیان و حتی واعظان امروزی و رهبران مذهبی و سیاسی در تاریخ، پیشاپیش به مدت سی سال به آنها عمل کرده بود و سخنان او توخالی و ادعاهای محض نبود! پشتوانۀ تمام خدمات او، سی سالی بود که در سکوت با برادران و خواهرانش و خانواده اش در شهر ناصره زندگی عملی خود را کرده بود و در میان مردم زندگی کرده بود و شهادتی عالی از خود به جا گذاشته بود.

5- کتب آپوکریفا حاوی افسانه های خنده دار معجزات عیسی در دوران کودکی اوست. همۀ این معجزات غیر مؤثق و نادرست می باشند چرا که کلام خدا از معجزۀ قانای جلیل به عنوان اولین معجزۀ او یاد می کند (یوحنا ۲: ۱۱).

نوشتۀ کشیش ورژ باباخانیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO