دنیای پس از مرگ و ایّام آخر

خدا ابدیت را در کلام خود چگونه توصیف می کند؟

5/5 - (1 امتیاز)

خدا ابدیت را در کلام خود چگونه توصیف می کند؟

1- در ابدیت از فنا به بقا تبدیل می شویم. و هویت و قیافۀ خود را حفظ می کنیم اما با جلال و شکوهی غیر قابل وصف مانند عیسای مسیح پس از رستاخیزش خواهیم بود چون او نوبر خوابیدگان است. او نمونۀ کاملی است از آنچه در ابدیت خواهیم بود. او با شاگردانش پس از رستاخیزِ خود، کباب ماهی خورد و با شاگردان دیگرش در راه عموآس نیز باز خوراک خورد و گاه شکوه او آن قدر بی نظیر بود که با اینکه شاگردانش به مدت سه سال با او زندگی کرده بودند، در تشخیص او اشتباه می کردند. در این بدن پرشکوه و غیرفانی، علائم بدن ما مانند جای زخم های میخ ها که در دست ها و پاهای عیسای مسیح بود باقی می ماند. (جهت ردیابی این سخنان می توانید قسمت های مختلف اناجیل را که به زمان پس از رستاخیز مسیح از مردگان اشاره می کنند و نیز جهت اطلاعات تکمیلی در این مورد به فصل 15 رسالۀ پولس رسول به قرنتیان رجوع نمایید.)

2- از تأثیرات وحشتناک گناه دور خواهیم بود و از مرگ و درد و غم رها می شویم (مکاشفه 21: 4) در ابدیت دیگر باعث ناراحتی کسی نمی شویم و هیچ خداحافظی یا بدرود آزاردهنده ای نخواهد بود و هیچ گونه پشیمانی به ما روی نخواهد آورد. اثری از بیماری، گرسنگی و درد که بر زمین ما را اسیر کرده، در آنجا نخواهد بود و در کنار همۀ این ها، شادی زائدالوصفی خواهیم داشت.

3- با یکدیگر رابطه خواهیم داشت. با خدا مشارکت تنگاتنگ خواهیم داشت و خدا در میان ما ساکن خواهد شد (مکاشفه 21: 3) او نه تنها مکانی بی نقص برای ما می آفریند بلکه هدف او این است که در میان ما زندگی کند. دیگر این سؤال برای ما مطرح نخواهد بود که آیا او به خواسته های ما گوش می دهد یا خیر؟ چون حضور او در کنار ما بسیار محسوس خواهد بود. هیچ احساس دوری و تنهایی در آنجا نخواهد بود. در ابدیت به صورت رو در رو حضور پدر آسمانی را به همراه محبتش تجربه می کنیم و با او زیست خواهیم نمود (مکاشفه 22: 4).

4- زندگی جدیدی را در آسمان و زمینی جدید تجربه خواهیم کرد (مکاشفه 21: 1-2)

5- ایمانداران به مسیح به عنوان فرزندخواندگان خدا بدون هر گونه ترسی از مرگ دوم با یکدیگر زیست خواهند کرد (مکاشفه 21: 7-8)

6- در آسمان و زمین جدید همۀ مقدسین که به خون عیسی عادل شمرده شده اند و لباس سفید عدالت خدا را بر تن کرده اند به عبادت و پرستش و خدمت خدا با عطایا و توانایی ها و استعدادهایی که دارند مشغول خواهند شد. خدا خدای کار و فعالیت است و وقتی عیسای مسیح بر زمین بود، فرمود: «پدر من تاکنون کار می کند و من نیز کار می کنم.» (یوحنا 5: 16)

7- عالی ترین هنرها و خلاقیت ها و استعدادها و … به آسمان و زمین جدید منتقل خواهند شد. کلام خدا می فرماید جلال و عزّت امتها در آن داخل خواهد شد. (مکاشفه 21: 26)

لازم به ذکر است که من و شما هرگز زندگی جاودانی را در این زندگی زمینیِ خود در کمال درک نخواهیم کرد. اما خدا قول و وعده های خود را در کلامش به ما داده و ما آن ها را می خوانیم و با قلب هایی شاد اعلام می کنیم که: «منتظر رستاخیز مردگان و زندگی در دنیای آینده هستیم.» (برگرفته از اعتقادنامۀ نیقیه)

نوشتۀ کشیش ورژ باباخانیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO