زندگی روزمره مسیحی

روابط ما در طوفان های زندگی به مثال پالتو بارانی هستند!

5/5 - (3 امتیاز)

روابط ما در طوفان های زندگی به مثال پالتو بارانی هستند!

روابط در طوفان های زندگی به یک پالتوی بارانی می مانند. وقتی دوستان یا اعضای خانواده از طوفان عبور می کنند، به یکدیگر کمک می کنند. افراد متعهد نیز در طوفان های زندگی از هم محافظت می کنند.

جامعه 4: 9 می‌گوید: «دو نفر از یک نفر بهترند. . .هر گاه یکی از آنها بیفتد، دیگری او را بلند می کند. اما وای به حال کسی که تنها باشد و بیفتد، زیرا کسی را ندارد که او را بلند کند.» (ترجمۀ مژده برای عصر جدید کتاب مقدس)

زندگی انواع طوفان ها را به همراه دارد و این زمانی است که عزیزان تو به محافظت تو نیاز دارند. گاهی این طوفان ها در زندگی تحولاتی را با خود به همراه دارند و گاه افکار مضر به همراه دارند.

اما طرد شدگی دردناک ترین طوفان است. وقتی دوست، فرزند یا همسرت احساس طرد شدگی می‌کند، تو و نزدیکانت باید دور او حلقه بزنید و برایش مانند پالتوی بارانی در این طوفان باشید.

سال ها پیش، فرزند ارشد من، اِیمی، در دوران دبیرستانی خود بود. او خیلی تلاش کرد که سردستۀ تشویق کنندگان (در مسابقات ورزشی آمریکایی) بشود و برای شرکت در مسابقات مرتباً در تمرین های مربوطه با جدّیت تمام حاضر می شد. اما درنهایت، دوستانش قبول شدند و او رد شد. این امر قلب او را شکست. وقتی به خانه آمد، با سرعت به سمت اتاق مطالعه اش دوید، روی زمین نشست و شروع به گریه کرد.

همۀ اعضای خانواده صدای گریۀ اِیمی را می شنیدیم و یک به یک به نوبت به اتاقش می رفتیم و با او بر زمین نشسته و با او گریه می کردیم.

ما به او هیچ توصیه ای نکردیم. او در چنین موقعیتی به مشورت ما احتیاجی نداشت و حتی به او نگفتیم: «نگران نباش؛ چیز مهمی نیست.» چون واقعاً برای او و ما این مسئلۀ مهمی بود! و از او نخواستیم که: “گریه نکن!” چون برای کسی که غمگین است گفتن چنین حرفی بی ملاحظگی محض است. در عوض، همۀ ما به مدت نیم ساعت کنارش نشستیم و فقط با او گریه و همدردی کردیم.

خانوادۀ ما این حادثه را هرگز فراموش نکرده. چرا؟ چون در آن لحظه برای او مثل پالتوی بارانی شدیم که او را احاطه کردیم و از طوفانی که بر او هجوم آورده بود، محفاظت کردیم. عضوی از خانوادۀ ما در آن لحظه صدمه دیده بود و به جای تحقیر او، سعی کردیم از او محافظت کنیم و به او بی محلی نکنیم و حتی او را تشویق هم نکردیم بلکه فقط با او گریه کردیم!

خانواده های بیولوژیکی، یا فرزندخوانده و خانوادۀ روحانی ما هم وقتی در طوفان ها حامی یکدیگر هستیم، خانواده های بی نظیری می شویم.

 

تبادل نظر:

  • چرا مردم باید بیشترین حمایت را از طرف خانوادۀ خود دریافت کنند؟
  • وقتی در زندگی با کودکی روبرو می شوی که با طرد شدگی مواجه شده، معمولاً به او چه می گویی؟ به نظر تو بهترین چیزی که باید مطابق کتاب مقدس به او در آن لحظه بگویی یا برایش انجام دهی، چیست؟
  • وقتی با کسی روبرو می شوی که حس طردشدگی دارد، چطور سعی می کنی او را از این حالت خارج کنی؟ و نیز چه چیزی می تواند باعث آزردگی او با این کار تو بشود؟

 

نوشتۀ کشیش ریک وارِن- 29 ژوئیۀ 2022

ترجمۀ اِلما غریبیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO