عیسی مسیح

با عیسی چه کنیم؟ (لوقا 6:6-11)

رای بدهید

با عیسی چه کنیم؟

(لوقا 6:6-11)

در این آیات  می خوانیم که عیسای مسیح  شخصی را برخلاف انتظار رهبران  مذهبی یهود، در روز شنبه که روز مقدس آن ها بود که قرن ها یهودیان آن را با دقت رعایت کرده اند، شخصی را شفا می دهد. و رهبران  مذهبی آن زمان دشمنان درجه یک عیسای مسیح  بودند. پس از شفای این شخص رهبران مذهبی یهود از یکدیگر سؤال تاریخی مهمی را پرسیدند که سرنوشت ابدی همۀ بشر به این سؤال مربوط است: با عیسی چه کنیم؟!

هر کس به نوعی با این سؤال در زندگی خود روبرو می شود. چه مسلمان، چه یهودی، چه بودایی، چه زرتشتی و حتی افراد خداناباور. اگر شما تاکنون با این سؤال روبرو نشده اید، امروز با شنیدن این پیام با آن مواجه شدید! راستی  شما با این عیسی چه می کنید؟

در ضمن باید این را نیز تأکید کنم که نه فقط غیرمسیحیان یا پیروان مذاهب دیگر یا خداناباوران بلکه  مسیحیان نیز می بایست از خود این سؤال را بکنند: با عیسی چه کنیم؟

وقتی با شخصیت عیسای مسیح روبرو می شوید، صرف نظر از هر گونه اعتقادی که دارید، در فکر شما این سؤال عجیب مطرح می شود که: با عیسی چه  کنیم؟

آیا چنان که از سخنان و ادعاها و معجزات و زندگی و مرگ و رستاخیز او بر می آید بایستی به زانو درآییم و او را به عنوان خداوند و پادشاه زندگی خود بپذیریم یا آن که به عنوان یک دروغ گو و حیله گر حرفه ای یا شخصی دیوانه که تعادل فکری ندارد، انکار و رد کنیم؟

اگر مدعی شوم که در بارۀ این  شخصیت بی نظیر تاریخ، بیشترین کتاب ها، سروده ها، تئاترها، فیلم های سینمایی، نقاشی ها، تمثال ها، معابد، سخنرانی ها، مناظره ها خلق شده اند، اغراق نکرده ام.

او شخصی است که پس از گذر بیش از  2000 سال بیشترین تعداد پیروان را داراست یعنی دو میلیارد و سیصد میلیون پیرو در تمام دنیا و قابل ذکر است که این تعداد هر لحظه در حال افزایش است! کشور نیجریه در آفریقا که زمانی یکی از پرجمعیت ترین کشورهای مسلمان بوده امروزه 60 درصد جمعیت آن  مسیحی است. کشور کرۀ جنوبی که زمانی کشوری بود که اکثریت جمعیت آن بودایی بودند، امروزه توسط سازمان ملل رسماً به عنوان یک کشور مسیحی شناخته شده است. کشور ما ایران عزیز به عنوان کشوری که مسیحیت در آن سریع ترین رشد را دارد، شناخته شده است. در مصر و عراق و الجزایر و بسیاری از کشورهای مسلمان دیگر با وجود تمام جفاها و آزار و اذیت ها، مسیحیت همچنان تنها مذهبی است که سریع ترین رشد را داراست. پس از گذر قرن ها عیسای مسیح هنوز یکی از محبوب ترین شخصیت های تاریخ است و مانند تک ستاره ای در آسمان تاریک این دنیای ناامید و درمانده می درخشد.

با عیسی چه کنیم؟ پاسخ شما به این  سؤال، تعیین کنندۀ این است که برکت یا لعنت، ماتم یا شادی، حیات جاودانی یا هلاکت ابدی، خوشبختی یا بدبختی، زندگی بدون هدف یا با هدف و مقصود و معنا را تجربه خواهید کرد.

انجیل بارها در بارۀ پاسخ افراد گوناگون به این سؤال که با عیسی چه کنیم؟ صحبت می کند و آیا می دانید بیشتر  افرادی که او را نپذیرفتند از کدام  طبقات بودند؟ بله درست حدس زدید: رهبران مذهبی. بزرگترین دشمنان عیسای مسیح، رهبران مذهبی بودند و برای من  جای تعجب دارد که امروزه مردم عیسای مسیح را شخصی خشکه مذهبی تلقی می کنند. می دانید چرا؟ چون متأسفانه مسیحیان او را این  گونه به دنیا معرفی کرده اند؟ به عیسی لقب دوست گناهکاران داده شده بود! او با طرد شدگان، آسیب دیدگان، گم شدگان و افرادی که هدفی در زندگی نداشتند و خود را تنها احساس می کردند و مهم تر از همه با زنان و کودکان که جامعه به آن ها هیچ اهمیتی نمی داد و کسانی که هیچ روزنۀ امیدی در زندگی نمی دیدند دوستی صمیمی برقرار کرد و برای آن ها ارزش قائل شد و هویت آن ها را به آن ها بازگرداند. تعالیم مسیح باعث شد که با گذشت سه قرن پس از صعود مسیح وقتی امپراطوری روم در برابر ایمان مسیحی تسلیم شد، برده داری در این امپراطوری ملغی اعلام شد.

دوست بسیار عزیزم، برای شناخت عیسای حقیقی به هیچ مرجعی مراجعه نکن به جز شهادت کسانی که شاهد تمام سخنان، زندگی، مرگ، رستاخیز، صعود او به آسمان، تعالیم و ادعاهای او بوده اند. انجیل را مطالعه کنید و خواهید دید که عیسی کیست و پس از آن تصمیم با شماست که با این عیسی چه می کنید؟ آیا قربانی او را برای پرداخت جریمۀ گناهان خود می پذیری؟ آیا حاضری او را به عنوان سرور و خداوند به زندگی خود دعوت کنی؟ آیا می خواهی گناهان خود را تقدیم این نجات دهندۀ بی نظیر کنی و با آرامش خیال و سبک بالی از عقب او روانه شوی؟

راستی دوست هم کیش مسیحی من، ما نیز از  خود این سؤال را بکنیم: با این عیسی چه می کنیم؟ آیا تنها اسم او را با خود به یدک می کشیم؟ پولس رسول در رساله اش خطاب به ایمانداران کلیسای شهر قرنتس می نویسد: خود را بیازمایید که آیا در ایمان هستید یا خیر؟ متأسفانه بعضی از ما مسیحیان فکر می کنیم که اگر از پدر و مادر مسیحی به دنیا آمده ایم یا تعمید آب گرفته ایم و مرتباً به کلیسا می رویم و  و عضو کلیسایی هستیم، همین کافی است.

اتفاقاً من و شما هم بایستی این سؤال اساسی و حیاتی را از خود بکنیم: با این عیسی چه  کنیم؟

آیا حاضری برای  پیروی از چنین شخصیت عالی و والا که برترین شخصیت تاریخ است و کلام خدا می فرماید که انسان کامل و خدای کامل است، هر بهایی را  بپردازی؟ آیا حاضری زندگی خود را کاملاً وقف او کنی؟ آیا می خواهی تو نیز مانند او زندگی کنی، سخن بگویی و عمل کنی؟ انتخاب با توست. امروز این سؤال را از خود بکن: با عیسی چه کنیم؟

نوشتۀ کشیش ورژ باباخانیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO