زندگی روزمره مسیحیکلیسا

رشد روحانی، سفری به طول مدت عمر شما بر زمین است

4.6/5 - (40 امتیاز)

رشد روحانی، سفری به طول مدت تمام عمر شما بر زمین است

 

درافسسیان 4: 13 چنین می خوانیم: “تا زمانی که همه به یگانگی ایمان و شناخت پسر خدا دست یابیم و بالغ شده، به بلندای کامل قامت مسیح برسیم.”

شما، “پروژه ای در دست انجام” ( در حال تکامل)، هستید. تبدیل و تحول روحانی شما که در تمام طول زندگی تان ادامه خواهد داشت به صورت اتوماتیک یا به سرعت رُخ نمی دهد بلکه فرآیندی در حال رشد می باشد و حتی این تبدیل بر زمین تکمیل نخواهد شد. تنها زمانی به طور کامل به صورت عیسی مسیح درمی آیید که به آسمان بروید و یا اینکه قبل از ورود به آسمان زمان بازگشت مسیح فرا رسد. و در این مرحله نهایی، هر کار ناتمام بر روی شخصیت شما کامل خواهد شد.

کتاب مقدس در رسالۀ اول یوحنا 3: 2 می فرماید سرانجام زمانی که مسیح را ملاقات کنیم، به طور کامل به شباهت او درمی آییم:

” ای عزیزان، اینک فرزندان خداییم، ولی آنچه خواهیم بود هنوز آشکار نشده است. اما می دانیم آنگاه که او ظهور کند، مانند او خواهیم بود، چون او را چنانکه هست خواهیم دید.”

بسیاری از مسیحیان، به علت نادیده گرفتن این حقیقتِ ساده دچار سردرگمی می شوند:

خدا بیش از هر چیزی، به شکل گیری شخصیت شما به شباهت مسیح، علاقه مند است و به آن اهمیت می دهد.

هنگامی که به نظر می رسد خدا در مورد موضوع و یا سؤالی خاص از قبیل: ” چه شغلی را باید انتخاب کنم؟” سکوت کرده است، اشخاص دچار نگرانی و اضطراب شده اند. اما حقیقت این است که مشاغل زیاد و مختلفی می تواند در ارادۀ خدا برای زندگی شما وجود داشته باشند. موضوعی که خدا بیشتر از هر چیز دیگر به آن اهمیت می دهد این است که روش و شیوه شما برای انجام هر کاری مطابق و در راستای الگویی باشد که از شخصیت و رفتار عیسای خداوند در اختیارتان می باشد.

خدا به شخصیت شما بیش از کاری که انجام می دهید علاقه مند است. ما بر اساس شخصیتمان شناخته می شویم نه بر اساس کاری که انجام می دهیم. خدا به هویت شما و اینکه دارای چگونه شخصیتی هستید، بیش از شغلتان اهمیت می دهد چون این شخصیت شما است که تا به ابد همراه خود خواهید داشت، نه شغلی که مشغول آن هستید.

هدف خدا این است که قبل از بردن شما به آسمان، شبیه عیسی شوید.

شبیه عیسای خداوند شدن، بزرگترین امتیاز شماست که مسئولیتی جدی و ضروری است و نیز هدف و مقصود نهایی خدا برایتان می باشد.

نویسنده: کشیش ریک وارِن

ترجمه: راز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO