پیام های کشیش جلیل سپهر

که عشق آسان نمود اول، ولی افتاد مشکل‌ها (حافظ)

رای بدهید

که عشق آسان نمود اول، ولی افتاد مشکل‌ها
(حافظ)

زندگی سعادتمندُ، قدم زدن در یک جادۀ زیبای بدون پیچ و خم و بدون سربالایی و سراشیبیِ مملو از گل‌های سرخ شقایق نیست. چنین جاده‌هایی را معمولاً به وسیلۀ فتوشاپ کردن‌های حرفه‌ای برای فیلم‌های تبلیغات تجاری و صحنه‌های هالیوودی یا عکس گرفتن از مانکن‌های لباس و مدل‌های صفحۀ اول مجلات یا تزئین صحنه‌های توریستی به وجود می‌آورند تا مشتری بیشتری جلب کنند.

زندگی سعادتمند یعنی داشتن عشقی و انگیزه‌ای و چشمانی که بتواند ویرانه‌ها و پیچ و خم‌های زندگی را در رؤیای دلش مانند گلستانی ببیند تا بتواند با اقتدار ایمان خود به خداوندی که راه و راستی و حیات است، جهنم‌ها را به بهشت تبدیل کند.

مواظب کسی که وعدۀ زندگی بدون خطر و بدون دردسر و بدون مشکلات و بدون پرداخت هیچ‌گونه هزینه‌ای را می‌دهد باشید. احتمالاً این شخص یا یک شیاد حرفه‌ای است و یا نانجیبِ تازه‌کاری است که دارد شیادی را به وسیلۀ فریب دادنِ شما تمرین می‌کند.

به یاد داشته باشید حتی دریافت فیض و بخشش رایگان خدا در عیسای مسیح که بر روی صلیب تمام قیمت و جریمۀ ما را پرداخت کرد از انکار کردن نفس خود و برداشتن صلیبِ زحمات و تحمّل رنج‌های عاشق به جهت وصال معشوق شروع می‌شود نه از چهچه و بَه‌بَه شنیدن‌ها و تحسین و تشویق‌های اغراق‌آمیز و گوش‌نواز.

بر ره خانۀ لیلی که خطرهاست در آن
شرط اولِ قدم آنست که مجنون باشی

جلیل سپهر
@jalilsepehr

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO