زندگی روزمره مسیحیکلیسا

کلید کمک به مردم در یافتن خدمتی متناسب

5/5 - (1 امتیاز)

پنج عامل تعیین کننده که خدا ما را برای خدمتی مؤثر شکل می بخشد

– عطایای روحانی

از زمانی که به مسیح ایمان می آورید ، خدا به شما عطایای روحانی خاصی می بخشد. ( اول قرنتیان 12؛ رومیان 8 و افسسیان 4) هر ایماندار دارای عطایای روحانی می باشد.

اکثر کلیساها می گویند: “عطایای روحانی  خود را کشف کنید و سپس خواهید فهمید که چه خدمتی باید داشته باشید.” اما حقیقت امر عکس این مطلب است… من عکس این موضوع را باور دارم: با خدمت های مختلف شروع کنید و عطایای خود را کشف کنید! مادامی که شروع به خدمت نکنید، نمی توانید کشف کنید که در انجام چه کارهایی مهارت دارید. ممکن است کتاب های متعددی در باره عطایای روحانی بخوانید اما همچنان در کشف عطایای روحانی خود مردّد باشید.

– قلب

کتاب مقدس از قلب برای نشان دادن مرکز احساسات، آرزوها ، علایق و تمایلات استفاده می کند. خدا به هر فرد ضربان قلب فیزیکی منحصر به فردی داده است. این ضربان قلبِ بی نظیر مانند اثر انگشت است و با هر کس دیگر متفاوت است. خدا همچنین یک ضربان قلب احساسی خاص به ما می دهد. موارد خاصی شما را هیجان زده می کند اما دیگران را هیجان زده نمی کند.

این احساسات به ما کمک می کند بهتر بفهمیم که خدا چگونه می خواهد از ما در خدمت استفاده کند. خدا به افراد خاصی استعداد داده است که تعلیم دهند، اما اگر به آنها قلبی برای خدمت به بچه ها هم بدهد، نحوه استفاده آنها از این عطا تغییر می کند. گرایش خدادادی شما برای ایجاد انگیزه، یک سیستم هدایت درونی برای زندگی شما فراهم می کند و تعیین می کند چه چیزی بیشترین رضایت را در زندگی شما به همراه خواهد داشت.

– استعدادها یا توانایی ها

منظور توانایی ها یا مهارتهای طبیعی است که خدا از لحظه تولد به شما می بخشد. برخی افراد ذاتاً ورزشکار هستند. دیگران با مهارت های ذاتی ریاضی متولد شدند. در کلیسای شما افرادی وجود دارند که دارای انواع مهارت ها (توانائی ها) هستند. کلیسای شما نباید آنها را هـدر دهـد.

– شخصیت

شخصیت شما بر نحوه استفاده از عطایا و توانایی هایتان تأثیر می گذارد. کسانی که برون گرا هستند به روشی متفاوت با کسانی که درون گرا هستند خدمت می کنند. در مورد افرادی که کارهای روزمره را دوست دارند و افرادی که تنوع را دوست دارند نیزهمین مورد صدق می کند. شخصیت شما بر چگونگی و مکان استفاده از عطایای روحانی و توانایی های فکری تأثیرگذار است. هیچ خُلق و خوی “درست” یا “غلط” برای خدمت وجود ندارد. ما برای ایجاد تعادل در کلیسا و عطر و طعم دادن به آن به انواع شخصیت ها نیاز داریم. اگر همه مثل هم باشیم، دنیا مکانی بسیار کسل کننده خواهد بود.

– تجربیات

خدا هرگز یک تجربه را هدر نمی دهد. به طور مشخص، او چهار نوع تجربه را به ما ارائه می دهد که خدماتی را که قرار است داشته باشیم شکل می دهند: آموزشی، فنی و حرفه ای، روحانی، و دردناک.

ممکن است آخرین مورد باعث تعجب شما باشد، اما مهم ترین است. خدا هرگز درد یا صدمه ای را هدر نمی دهد. خدا ما را از تجربیات دردناک عبور می دهد و به ما تسلی می دهد تا بتوانیم به دیگران که درد می کشند خدمت کنیم.

یکی از بهترین راه ها برای کمک به مردم در کشف عطایا وخدمات  خود این است که آنها را تشویق کنید تا در گذشته خود تأمل کنند و از خود بپرسند: “چگونه خدا می تواند از این تجربیات استفاده کند؟”

زیرا فُرم و شکلی که داریم با حاکمیت و اقتدار خدا برای هدفی که برای ما دارد تعیین شده است و ما نباید با آن مقاومت کنیم یا آن را رد کنیم. رومیان 9: 20-21 می فرماید: “امّا ای انسان، تو کیستی که با خدا مجادله کنی؟ «آیا مصنوع می‌تواند به صانع خود بگوید چرا مرا چنین ساختی؟ آیا کوزه‌گر اختیار ندارد که از توده‌ گِلی واحد، ظرفی برای مصارف مهم و ظرفی دیگر برای مصارف معمولی بسازد؟” (ترجمه هزاره نو)

وقتی از توانایی ها و عطایای روحانی مان در حیطه تمایلات قلبی خود برای خدمت استفاده کنیم،  رضایت خاطر و ثمر بسیار خواهیم داشت یعنی به روشی که به بهترین شکل ممکن بیان گر شخصیت و تجربیات ما می باشد.

ثمردهی نتیجه خدمت خوب و متناسب ما است.

 نوشته: کشیش ریک وارِن

ترجمه: ژاسمن پتروسیان مسیحی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO