کتاب مقدس

کتاب مقدس در مورد تناسخ روح یا بازتن یابی چه می گوید؟

رای بدهید

مفهوم بازتن یابی هیچ پایه کتاب مقدسی ندارد زیرا کتاب مقدس به وضوح این را به ما می آموزد که یک بار می میریم و در برابر تخت داوری الهی قرار می گیریم (عبرانیان 9: 27). کتاب مقدس هیچ گاه در مورد فرصتی دوم برای زندگی و یا برگشت به زندگی به صورت شخصی دیگر و یا در قالب حیوانات، سخنی به میان نیاورده است. عیسی خداوند به شخص گناهکار روی صلیب فرمود: " امروز با من در فردوس خواهی بود" (لوقا 23: 43) و به او نگفت: " تو فرصت دیگری برای زندگی در این دنیا خواهی داشت". در متی 25: 46  به طرزی خاص چنین بیان می دارد که ایمانداران وارد حیات ابدی می شوند در حالی که گناهکاران به مجازات ابدی داخل می گردند. بازتن یابی یا تناسخ روح یک باور عمومی در طول چندین هزار سال بوده، ولی هیچگاه از طرف مسیحیان یا پیروان دین یهود پذیرفته نشده چون با دیدگاه کتاب مقدس مغایرت دارد.

تنها متنی که برخی جهت اثبات تناسخ در کتاب مقدس به آن مراجعه می کنند متی 17: 10-12 است، که در آن یحیی تعمید دهنده به ایلیا نبی ربط داده می شود. باید توجه داشت که در این متن اشاره دقیقی نشده که ایلیای نبی دوباره به شکل یحیی تعمید دهنده به این دنیا آمده، بلکه به نبوتی اشاره شده که مأموریت یحیی را به ایلیا تشبیه کرده تا مردم به سخنان او ایمان آورند که عیسی همان مسیح موعود است (متی 17: 12). مردم با اصرار از یحیی تعمید دهنده پرسیدند که آیا او ایلیا نبی است، و پاسخ صریح او به آنها این بود: " خیر من نیستم" (یوحنا 1: 21).

 

اعتقاد به تناسخ یا به سخنی دیگر بازتن یابی یک پدیده قدیمی است و باور مرکزی بسیاری ازسنتهای مذهبی هندی است یعنی مذاهبی مانند هندوئیسم، سیکها و جینیسم . بسیاری از بت پرستان امروزی و نیز برخی از نهضتهای نیوایج یا عصر جدید و پیروان روح گرایی (اسپیریتیسم) نیز به بازتن یابی یا تناسخ اعتقاد راسخ دارند.

برای یک مسیحی هیچ شکی وجود ندارد: تناسخ امری کتاب مقدسی نیست و به عنوان یک دروغ و کذب می بایست مردود به حساب آید.

برگرفته از وب سایت: www.gotquestions.org

ترجمه: اِلما غریبیان

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO