روح القدسزندگی روزمره مسیحیکتاب مقدس

چگونه تعمید در روح القدس را دریافت کنیم؟

5/5 - (1 امتیاز)

چگونه تعمید در روح القدس را دریافت کنیم؟

هیچ فرمول خاصی یا راهکار قطعی و ویژه ای برای تعمید در روح القدس وجود ندارد، ولی الگوهای مفیدی وجود دارد که شما می توانید در دعا، آن ها را مد نظر بگیرید و برای دریافت این هدیۀ پر قدرت آماده شوید:

(1) آرامش داشته باشید: دریافت تعمید روح القدس همیشه یک تجربۀ آنی، نیست. در کتاب اعمال رسولان، ایماندارانی که در بالاخانه جمع بودند، روزها انتظار کشیدند، پس دلسرد نشوید.

(2) خدا را بپرستید: تعمید در روح به منظور جلال و تکریم خدا است. ما به خاطر چیزهایی که از خدا می گیریم او را پرستش نمی کنیم بلکه به خاطر چیزهایی که خدا به ما عطا می کند. تمام توجه تان را به سوی مسیح معطوف کنید. با بیان محبت و شکرگزاریتان به حضور خدا، نه تنها در ذهنتان بلکه با صدای بلند، حال و هوای پرستش و شکرگزاری ایجاد کنید.

(3) خود هدیه دهنده را بجویید و نه هدیه را: تمرکز شما نباید بر زبان ها یا تجربۀ روحانی باشد، بلکه بر خود عیسی و قدرت او در زندگی تان تمرکز کنید. خواست و آرزوی روح القدس این است که توجه ایماندار به سوی مسیح جلب شود (یوحنا 16: 13 و 14).

(4) زبان مادریتان را به فراموشی بسپارید تا بتوانید به زبان تازه ای سخن گویید: در حینی که مشغول پرستش هستید و در انتظار به سر می برید، ممکن است واژه هایی سر زبانتان آیند که پیشتر نشنیده اید و صداهایی را تلفظ کنید که برایتان غریب می نماید. شما نمی توانید در آن واحد به دو زبان سخن گویید، بنابراین باید در طی پرستش به نقطه ای برسید که دیگر از زبان مادریتان استفاده نکنید و به زبان روح، حمد و پرستش نمایید. روح القدس واژه ها را به ذهن شما خواهد آورد ولی این وظیفۀ شماست که آن ها را بر زبانتان جاری سازید. (اگر لب ها و زبانتان به جنبش و لرزه می آید، گویا روح القدس در تکاپوست تا شما را به سخن گفتن آورد. ممکن است نتوانید واژه ها را در ذهنتان به وضوح تجسم کنید ولی وقتی که خود را به روح می سپارید و در ایمان قدم برمی دارید، او ایمان شما را محترم خواهد شمرد و شما را برای سخن گفتن یاری خواهد داد).

(5) سخن بگویید حتی اگر به راستی به نظرتان مثل سخن گفتن نیاید: بسیاری از زبان ها و گفتارها ممکن است هیچ معنایی برای شما نداشته باشد فقط محض این که آن ها را درک نمی کنید، مانع نشوید. پری روح به درک ما بستگی ندارد به مطیع شدن در برابر هدایت روح به سخن گفتن.

(6) سخن بگویید، اگر چه حتی فقط چند حرف مختصر از دهانتان خارج شود: نگران این نباشید که زبان روحتان در وهلۀ اول محدود و ناقص به نظر آید. زیرا به مرور زمان، در آن رشد خواهید کرد و سخنان بر شما فرو خواهد ریخت. بعد از سخن گفتن به زبان ها، به زبان مادریتان بازنگردید، حال می خواهد این سخن گفتن برای مدتی طولانی بوده باشد، خواه کوتاه. با روح همکاری کنید. از حرکت دادن زبان و لب هایتان نترسید و بگذارید که واژه ها شکل گیرند. (به خاطر داشته باشید که هیچ کس نمی تواند برای یاری شما در شروع این تجربه، به شما یاد بدهد که چه بگویید یا حروف و واژه های خاصی را تکرار کنید. فقط روح القدس است که سخنان را به ما عطا خواهد کرد).

(7) مطمئن باشید که آن چه طلبیدید، خواهید یافت: خدا وعده داده است که هر کسی وی را به تمامی دل بطلبد، هدیۀ خوب روح القدس را دریافت خواهد کرد (ر.ک. به لوقا 11: 9-13). اغلب وقتی مردم احساس می کنند که روح آن ها را به سخن گفتن ترغیب می کند، می ترسند که مبادا این سخنان از سر احساس بر زبانشان جاری شده باشد و هیچ معنایی نداشته باشد. ولی اگر تمرکز شما به راستی بر مسیح باشد و بخواهید در راه دریافت و استفاده از این هدیه، با شجاعت قدمی بردارید، آنگاه به وعدۀ خدا تکیه خواهید کرد.

در کل، عیسی به پیروانش گفت که منتظر دریافت عطای تعمید روح القدس باشند (ر.ک. به لوقا 24: 49) و همواره از روح القدس پر شوند (افسسیان 5: 18). او می دانست که قوت، حساسیت و بیداری روحانی، از آمدن روح القدس حاصل می شود. ما از کتاب اعمال تا مکاشفه، دربارۀ اعمال پیروان عیسی می خوانیم؛ اعمالی که از طریق قدرت روح القدس انجام شدند. امروز نیز همچنان، روح القدس ایمانداران مشتاق و آرزومند را پر می سازد تا مأموریت مسیح را به انجام برسانند و پیام او را در کل دنیا انتشار دهند (ر.ک. اعمال 1: 8؛ 2: 42-47). اهمیت تعمید روح القدس در کلیسای اولیه، امروز نیز به قوت خود باقی است زیرا مسیحیان امروز نیز برای زیستن در مسیح و انجام خواسته های او، محتاج به همان قدرت و هدایت هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO