زندگی روزمره مسیحی

چگونه با یکدیگر برای شهادت دادن همکاری کنیم؟

رای بدهید

چگونه با یکدیگر برای شهادت دادن همکاری کنیم؟

«حکمی تازه به شما می‌دهم، و آن این که یکدیگر را محبت کنید. همان‌گونه که من شما را محبت کردم، شما نیز باید یکدیگر را محبت نمایید. از همین محبت شما به یکدیگر، همه پی خواهند برد که شاگرد من هستید» (یوحنا ۱۳: ۳۴-۳۵).

هر یک از ما یک پیام از زندگی خود داریم که خدا از ما می‌خواهد آن را با جهان اطراف خود در میان بگذاریم. به اشتراک گذاشتن این پیام، بخشی از هدف زندگی ما است. در میان گذاشتن این پیام با دیگران، شهادت نامیده می‌شود.

شهادت گروهی قدرت زیادی دارد. همانطور که یک سرباز هرگز به تنهایی به مأموریت فرستاده نمی‌شود، خدا هم هرگز از ما نخواسته مأموریت خود را به تنهایی انجام دهیم؛ و به ما فرموده تا با هم به میان مردم برویم و شهادت خود را با آنها در میان بگذاریم.

واقعیت این است که وقتی مسیحیان دیگر را که اعضای خانوادۀ روحانی ما هستند محبت می‌کنیم و به آنها عشق می‌ورزیم، بهترین شهادت را به کسانی که خدا را نمی‌شناسند، بیان می‌کنیم. در انجیل یوحنا فصل ۱۳، عیسی به ما چنین می‌گوید که محبت ما نسبت به هم؛ به جهانیان ثابت می‌کند که همانا شاگردان او هستیم.

وقتی مسیحیان واقعاً یکدیگر را دوست دارند، اطرافیان تحت تأثیر قرار می‌گیرند و این کار به دنیا نشان می‌دهد که آنها به خانوادۀ خدا تعلق دارند. و در نتیجه می‌توانیم به مردم این شهادت را بدهیم که: «روحی که خدا به ما بخشیده، نه روح ترس، بلکه روح قوّت و محبت و انضباط است» (دوم تیموتائوس ۱: ۷).

آیا تا به حال برای شهادت دادن خجالت کشیده‌ای یا مضطرب بوده‌ای؟ راه حل خدا برای ترس و اضطراب تو، مشارکت است. یعنی در حین رساندن خبرخوش انجیل، با دیگر مسیحیان همراه باشی.

آیا کسی به خاطر شهادت تو زندگی ابدی را دریافت می‌کند؟ اگر برای شهادت با مسیحیان دیگر همراهی کنی، به یقین می‌توانی بگویی: «بله! کسی را می‌شناسم که به خاطر من در بهشت است.»

فیلیپیان ۱: ۲۷ می‌گوید:

«فقط از شما می‌خواهم که به شیوۀ شایسته انجیل مسیح رفتار کنید، تا خواه بیایم و شما را ببینم و خواه در غیابم از احوالتان بشنوم، خاطرم آسوده باشد که در یک روح استوارید و چون یک تن، دوش به دوش برای ایمان انجیل مجاهده می‌کنید.»

وقتی با سایر مسیحیان با یک روح و در اتحاد شهادت می‌دهی، انگار همۀ شما با هم یک شخص واحد هستید. این همان رابطه‌ای است که خدا اشتیاق دارد در میان ما مسیحیان باشد.

همۀ ما به یکدیگر احتیاج داریم. خدا می‌خواهد در مورد او به دیگران شهادت دهیم و این کار را با هم انجام دهیم! همۀ ما به هم نیاز داریم. خدا دوست دارد از ما برای شهادت دادن استفاده کند و این کار را همۀ ما با هم انجام دهیم!

 

تبادل نظر:

  • علت ترس یا احتیاط تو در شهادت دادن چیست؟
  • چگونه خانوادۀ مسیحی تو می تواند به تو کمک کند تا بر این ترس‌ها غلبه کنی؟
  • اگر افراد خارج از کلیسا ببینند که چقدر خانوادۀ کلیسایی خود را دوست داری، در بارۀ حقیقت و صداقت پیام انجیل چه فکری خواهند کرد؟

نوشتۀ کشیش ریک وارِن- ۲۴ ژوئیۀ 2023

ترجمۀ ژاسمن پتروسیان مسیحی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO