پاسخ به اسلامدفاعیات ایمانسؤالات رایجکتاب مقدس

چرا کتاب مقدس کلام خداست؟ دلیل دوم: کتاب مقدس ادعا می کند که توسط الهام الهی نوشته شده

رای بدهید

چرا کتاب مقدس کلام خداست؟

دلیل دوم: کتاب مقدس ادعا می کند که توسط الهام الهی نوشته شده است.

کتاب های عهد عتیق ادعا دارند که توسط الهام الهی نوشته شده اند. این جمله بارها تکرار شده است: «خداوند چنین می فرماید»، «کلام خدا بر من نازل شد». «خدا فرمود».

مدت ها قبل، بنی اسرائیل چند قرن در مصر به سر بردند. ولی فرعون مصر آن ها را برده ساخت و به تدریج وضعشان غیر قابل تحمل گردید. اسرائیل نزد خدا فریاد بر آورد و خدا موسی را بر انگیخت تا آن ها را از اسارت مصر آزاد سازد. وقتی از مصر خارج شدند خدا بر آن ها قانون یا شریعتی عطا فرمود و موسی به طور صریح اظهار داشت که خدا با او سخن گفته است:

«و خداوند به موسی گفت اینک من در ابر مظلم (یعنی غلیظ) نزد تو می آیم تا هنگامی که به تو سخن گویم قوم بشنوند و بر تو نیز همیشه ایمان داشته باشند. پس موسی سخنان قوم را به خداوند باز گفت» (خروج 19: 9).

«چیزهای مخفی از آن یهوه خدای ما است و اما چیزهای مکشوف تا ابد از آن ما و فرزندان ما است تا جمیع کلمات این شریعت را به عمل آوریم» (تثنیه 29: 29).

کتاب شریعت یا تورات (یعنی پنج کتاب اول عهد عتیق) در تابوت عهد (جعبه ای زیبا که توسط دو مرد حمل می شد) قرار داده شده بود. تابوت عهد برای بنی اسرائیل خیلی مقدس بود یعنی آن ها با این کار خود به خدا نشان می دادند که شریعت را مقدس و الهی می دانند.

کتاب شریعت شامل برکاتی بود که اسرائیل می توانست بر اثر اطاعت از آن به دست آورد و هم چنین شامل لعنت هایی بود که بر اثر عدم اطاعت بر اسرائیل وارد می شد (یوشع 8: 30-35).

روشن است که یوشع (جانشین موسی) و قوم اسرائیل، شریعت موسی را کلام خدا می دانستند. نکتۀ بسیار مهم این است که عدم اطاعت بنی اسرائیل از شریعت، همان نتایجی را به بار آورد که در شریعت پیشگویی شده بود. بر اثر عدم اطاعت، قوم تنبیه شدند و از سرزمینی که خدا به آن ها داده بود به اسارت رفتند.

در عهد جدید، پولس رسول اعلام می دارد که کتاب مقدس می تواند به ما حکمت ببخشد تا راه نجات را توسط ایمان به مسیح بیابیم. سپس اضافه می کند که «تمامی کتب از الهام خداست».

پولس، که به یک جوان مسیحی نامه می نویسد، چنین می گوید: «و این که از طفولیت کتب مقدسه را دانسته ای که می تواند تو را حکمت آموزد برای نجات به وسیلۀ ایمانی که بر مسیح عیسی است. تمامی کتب از الهام خداست و به جهت تعلیم و تنبیه و اصلاح و تربیت در عدالت مفید است» (2تیموتاؤس 3: 15 و 16).

پطرس رسول به ما اطلاع می دهد که نبوت مانند نوری است که در جای تاریک می درخشد و اضافه می کند که این نبوت ها با میل مردم آورده نشده است بلکه مردان مقدس خدا به وسیلۀ روح القدس سخن گفته اند:

«و کلام انبیا را نیز محکم تر داریم که نیکو می کنید اگر در آن اهتمام کنید مثل چراغی درخشنده در مکان تاریک تا روز بشکافد و ستارۀ صبح در دل های شما طلوع کند. و این را نخست بدانید که هیچ نبوت کتاب از تفسیر خود نبی نیست زیرا که نبوت به ارادۀ انسان هرگز آورده نشد بلکه مردمان به روح القدس مجذوب شده از جانب خدا سخن گفتند» (2پطرس 1: 19-21).

بدین طریق ملاحظه می شود که کتاب مقدس اعلام می دارد که با الهام الهی نوشته شده است.

به قلم: کشیش گوردن لیندسی- ۱۹۷۶ میلادی

مترجم: کشیش شهید ط. میکائیلیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO