عیسی مسیحکتاب مقدس

چرا به نام چهار زن در شجره نامۀ انجیل متی اشاره شده؟ مگر در شجره‌نامه‌های دوران قدیم تنها به مردان به عنوان اجداد اشاره نمی‌شد؟

رای بدهید

چرا به نام چهار زن در شجره نامۀ انجیل متی اشاره شده؟ مگر در شجره‌نامه‌های دوران قدیم تنها به مردان به عنوان اجداد اشاره نمی‌شد؟

اشاره به زنانی چون تامار، روت، راحاب و بتشبع (زن سلیمان) در شجره‌نامۀ عیسای مسیح در انجیل متی تنها به عنوان تأکیدی بر عمل رهایی‌بخش و ارزندۀ خدای کتاب مقدس در زندگی چنین زنانی در تاریخ یهود است. هر کدام از زنان نامبرده به نوعی طردشدگی را تجربه کرده بودند. اهمیت دیگر این زنان در شکل‌گیری تولد عیسای مسیح از دختر باکره‌ای دیگر به نام مریم بود که بدون دخالت مردی، مادر او شد. این تولد به پیشگویی موجود در پیدایش ۳: ۱۵ اشاره داشت که از نسل زن کسی به دنیا خواهد آمد که سر مار را خواهد کوبید و مار پاشنۀ او را خواهد زد! اشاره به چنین زنانی در یک شجره‌نامۀ یهودی نوعی سنّت‌شکنی در دیدگاه سنتی یهود بود. اما نباید فراموش کرد که با این که در این شجره‌نامه به این چهار زن توجه خاصی شده، اما رعایت اصول درج شجره‌نامه با اشاره به شوهران این زنان به عنوان اجداد اصلی عیسای مسیح همچنان رعایت شده است.

نوشتۀ کشیش ورژ باباخانیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO