پیام های کشیش جلیل سپهر

پیامی به مناسبت روز زن

رای بدهید

پیامی به مناسبت روز زن

روز جهانی زن به همۀ زنان خصوصاً زنان کشور ایران مبارک باد.

در چنین روزی در کنار همۀ زنانی که در موقعیت های علمی، ادبی، هنری، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی دنیای آزاد می درخشند باید زنانی را به یاد آورد که در پشت درهای بسته واپسگرایی مذهبی و قانون گذارانی که مبتلا به طاعون تبعیض جنسیتی و تفکیک آن ها از همدیگر می باشند، هرگز نتوانستند در صحنه هایی که حق آن ها بود ابراز وجود کنند و بدرخشند.

زنانی که در جامعه مرد سالار همواره هنر و استعداد و فکر و رؤیا و ابتکار عمل و درک و شعورشان نادیده گرفته شده.

زنانی که هرچند توانایی رهبری و احراز پست های کلیدی و حساس را داشته اند اما جوامع مرد سالار آنان را به خاطر تبعیض جنسیت به دخمۀ انزوا و فراموشی کشانده.

زنانی که به جرم هویت طلبی انسانى و مطالبۀ حقوق شهروندی برابر در اجتماع، محکوم به اســید پاشی و خشونت و مسموميت و حتى قتل هاى ناموسی شدند.

زنانی که از آنان در جوامع مدرن صنعتی به عنوان ابزار تبلیغاتی اجناس و در جوامع تاریک اندیش مذهبى به عنوان ابزار تبلیغاتی رسوم و عادات واپسگراى قبيله هاي باديه نشين مورد سوء استفاده قرار گرفتند.

همچنین زنانی را به یاد آوریم که در دورافتاده ترین روستاها و شاید شهرها، فرصت سواد آموزی نیافـته و از ابتدایی ترین حقوق انساني خود محرومند.

زنانی که همۀ سهم شان از اجتماع شنیدن شعارهای دهن پرکن و وعده هایی که قرار نیست هیچ وقت تحقق یابد می باشد.

در حالی که کلام خدا زن و مرد را برابر و مساوی و هم ارزش و مكمل با یکدیگر می داند و هر دو را از یک جوهر واحد به نام انسان آفریده است.

روز زن بر همۀ زنان در هر طبقۀ اجتماعی، هر صحنۀ شناخته شده و ناشناخته مانده ای، مبـارک باد.

جلیل سپهر

@jalilsepehr

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO