مسئلۀ رنج

ًسؤال من در مورد یوحنا باب نهم هست و البته یک سؤال کلی در همین مورد دارم ولی جواب دقیق نگرفتم! لطفاً اول جواب عیسی مسیح به شاگردانش را در مورد کور مادر زاد که پرسیدند گناه خود او بوده یا والدین برای من واضح تشریح فرمایید. سؤال دوم: همین سوال شاگردان مسیح هست. آیا یک کور یا بیمار مادرزاد که هیچ مشکلی نداشته از قبل و حاصل ازدواج فامیلی و …. نبوده می خواستم حکمت در کتاب مقدس و دلیلش رو بدونم؟

رای بدهید

عیسی مسیح دلیل کوری مادرزاد بودن این شخص را در پدر و مادر یا خود آن شخص جستجو نمی کند و حتی به دنبال یافتن پاسخ چرایی که فکر بسیاری را در تاریخ بشرمشغول خود کرده نمی رود و پاسخ او بسیار عمیق می باشد. در واقع او فرمود: نه گناه پدر و مادر و نه اجداد این شخص و نه خود این شخص بوده که او کور مادرزاد بدنیا آمده و برای من هم مهم نیست که چرا این شخص به چنین روزی افتاده. برای من مهم این است که من یا پیروان من برای چنین اشخاصی در حال حاضر عملاً چه می توانیم انجام دهیم. عیسی مسیح فرمود اگر این شخص امروز کور است برای من امروز مهم این است که جلال پدر را آشکار سازم و این کور را بینا سازم. این کار مسیح الهام بخش مسیحیت در طول تاریخ شد که به جای نشستن و خنثی بودن و تنها به این فکر افتادن که چرا و چرا و چرا؟ به این فکر بیفتند که حال در چنین وضعیت، من چه نقشی در بهبود این موقعیت می توانم داشته باشم.

انسان به دنبال پاسخی فلسفی که فقط برای چند صباحی فکرش را راضی نگه دارد، می باشد. اما خداوند ما عیسی مسیح به دنبال بهبود وضعیت کنونی می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO