زندگی روزمره مسیحیکلیسا

هر چیزی که خدا به شما یاد می دهد، یادداشت کنید!

رای بدهید

این امر حائز اهمیت بسیار است كه به آنچه شنيده ايم با دقت هر چه بيشتر توجه كنيم، مبادا از آن منحرف شويم (عبرانیان 2: 1). در حالی كه به سوی بلوغ روحانی پیش می روید، لازم است با خدا همكاری داشته باشيد و برای این کار بایستی باور كنيد که خدا در زندگی تان كار می كند، حتی زمانی كه آن را احساس نمی كنيد. گاهی دست یابی به رشد روحانی خسته کننده به نظر می اید اما به جای توقع جهش های بزرگ داشتن، لازم است با قدم های کوچک شروع کرد و انتظار پيشرفت تدريجی را داشت.
كتاب مقدس می فرماید: “برای هر چيز زمانی است و هر امری را زير آسمان، وقتی.” (جامعه 3: 1) زندگی روحانی شما نيز فصل هايی دارد. گاهی اوقات يك رشد سريع و كوتاه (بهار) و در پی آن يك دوره تثبيت کننده و آزمايش (پاييز و زمستان) خواهيد داشت.
راستی در مورد مشكلات، عادت ها و آسيب هايی كه می خواهید به طرز معجزه آسايی برطرف شوند چه راهكاری وجود دارد؟ اینکه انتظار معجزۀ قریب الوقوع باشید خوب است اما اگر پاسخ دعایتان طول کشید، مراقب باشيد و نااميد نشويد. با گذشت زمان، جريان آرام و مداوم آب، سخت ترين سنگ را فرسايش می دهد و تخته سنگ های غول پيكر را به سنگريزه مبدّل می سازد و حتی يك جوانۀ كوچك، در طول زمانی طولانی، می تواند به يك درخت عظيم الجثه با ارتفاع ٣٥٠ متر تبديل شود.
برای کمک به اینکه متوجه چگونگی رشد روحانی خود باشید، داشتن يك دفترچه يادداشت يا دفتر روزانه لازم دارید. توجه داشته باشید که اين يك دفترچۀ خاطرات نيست بلكه گزارشی از اموری است كه در حال يادگيری هستيد.
خیلی مفید خواهد بود که بينش ها و درس های زندگی را كه خدا در مورد خودش، شما، زندگی، روابط و هر چيز ديگری به شما می آموزد، در آن یادداشت کنید. اين درسهای ثبت شده نوعی نمودار رشد روحانی شما را به تصویر خواهد کشید. بهتر است دروس و تعاليم را بنويسيد. در اين صورت می توانيد آنها را مرور كرده، به خاطر بسپاريد و به نسل آينده منتقل سازید (به مزمور 102: 18 و دوم تیموتائوس 3: 14 مراجعه فرمایید).
وقتی درس ها را فراموش می كنيد، بايد آنها را دوباره بياموزيد و با مرور منظم دفتر یادداشت روحانی خود می توانيد به خود كمك كنيد و آموخته هايتان را به خاطر بسپاريد و مانع بسياری از دردها و ناراحتی های قلبی شوید!
اهمیت زیادی دارد كه “به آنچه شنيده ايم با دقت هر چه بيشتر توجه كنيم، مبادا از آن منحرف شويم.” (عبرانیان  2: 1)

نوشتۀ: کشیش ریک وارِن- 17 ژوئیه 2021

ترجمۀ: شبنم ابراهیمی نیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO