زندگی روزمره مسیحیکتاب مقدسکلیسا

نقش پیروان مسیح در ملکوت خدا چیست؟

1/5 - (1 امتیاز)

نقش پیروان مسیح در ملکوت خدا چیست؟

عهد جدید، سخنان بسیاری را دربارۀ نقش قوم وفادار خدا در ملکوت، درج کرده است:

(1) پیروان مسیح از امتیاز و مسئولیتی دائمی برخوردارند، آن ها باید در تمام کارهایشان از اهداف خدا و معیارهای زندگی او پیروی کنند تا حضور و قدرت خدا برای اطرافیانشان نمایان گردد. چنین امری لازمۀ گرسنگی و تشنگی عمیق برای حضور و قدرت خدا در زندگی شخصی و اجتماع مسیحی است (متی 5: 10؛ 6: 33).
(2) متی 11: 12، عیسی دربارۀ ذات و ویژگی های کسانی که به عضویت ملکوت او در می آیند، بیشتر سخن می گوید، او در آنجا به روشنی بیان می کند که «جبّاران» آنانی هستند که در ملکوت آسمان پذیرفته می شوند. این قسمت به کسانی اشاره می کند که با شجاعت به این امور متعهد هستند، از گناه و اعمال انسان های خدانشناس دوری می جویند و خود را به طور کامل وقف جستجو می سازند تا به شناخت عمیق تری در بارۀ عیسی، کلامش و اهداف کاملش برسند. چنین افرادی حاضرند به هر قیمتی که شده در جستجو برای به دست آوردن ملکوت خدا، با همۀ عظمت و قدرتش باشند. این بدان معناست که داشتن ملکوت آسمان و تمامی مزایای آن، لازمۀ تلاشی حقیقی و دائمی در جهت رشد در  ایمان و مقاومت در برابر نفوذ شرارت بار شیطان، گناه و جامعۀ فاسد است.

(3) مزیت های کامل ملکوت خدا شامل حال کسانی نخواهد شد که گرسنگی روحانی شان اندک است-به ندرت دعا می کنند، کلام خدا را نادیده می گیرند یا گاهی از رفتارهای افراد خدانشناس و روش های زندگی دنیوی پیروی می کنند.

ملکوت (پادشاهی) از آن کسانی مانند یوسف است (پیدایش 39: 9)، ناتان (دوم سموئیل 12: 7)، ایلیا (اول پادشاهان 18: 21)، دانیال و سه دوستش (دانیال 1: 8، 3: 16-18). مردخای (استر 3: 4-5)، پطرس و یوحنا (اعمال 4: 19-20)، استیفان (اعمال 6: 8 و 7: 51) و پولس (فیلیپیان 3: 13-14). برای زنانی مثل دبوره (داود 4: 9) است، یا روت (روت 1: 16-18)، استر (استر 4: 16)، مریم (لوقا 1: 26-35)، حنا (لوقا 2: 36-38) و لیدیه (اعمال 16: 14-15 و 40).

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO