زندگی روزمره مسیحی

نظر کتاب مقدس در مورد افسردگی چیست و چگونه یک مسیحی می تواند بر آن چیره شود؟

5/5 - (2 امتیاز)

افسردگی یک وضعیت شایع است و میلیون‌ها انسان، مسیحی و غیر مسیحی را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد. کسانی که از افسردگی رنج می‌برند، احتمالاً احساسات عمیقی از غم، عصبانیت، ناامیدی، خستگی و علائم مختلف را تجربه می کنند. آنها ممکن است احساس بیهودگی و حتی خودکشی کنند و علاقه خود را نسبت به چیزها و افرادی که قبلاً از آنها لذت می‌ بردند از دست بدهند. افسردگی غالباً در اثر شرایط سخت زندگی به وجود می آید، مانند از دست دادن شغل، فوت یک دوست، طلاق یا مشکلات روانی مانند سرخوردگی یا اعتماد به نفس پایین.

کتاب مقدس به ما می گوید که از شادی و شکرگزاری پر شویم (فیلیپیان 4: 4 ؛ رومیان 11:15)، پس اینگونه به نظر می رسد که خواست خدا این است که همه ما زندگی های شادی داشته باشیم. درک این موضوع برای کسی که از افسردگی رنج می‌برد آسان نیست، اما می توان آن را از طریق عطایای خدا مانند دعا، مطالعه و کاربرد کتاب مقدس، گروه هایی که از ما حمایت کنند، مشارکت در بین مسیحیان، اعتراف، بخشش و مشاوره، برطرف کرد. ما باید تلاشی هشیارانه داشته باشیم که در خود غرق نشویم، بلکه توجه خود را به بیرون سوق دهیم. احساس افسردگی برای فرد مبتلا، اغلب زمانی حل می شود که به جای تمرکز بر خود، شخص مورد نظر نگاه خود را بر عیسی مسیح متمرکز سازد.

افسردگی بالینی، شرایطی فیزیکی است که حتماً می بایست توسط یک پزشک تشخیص داده شود. این حالت ممکن است ناشی از زندگی در شرایط سخت نباشد وعلائم آن با خواست و اراده شخصی کاهش نمی یابد. برخلاف آنچه در برخی از جوامع مسیحی معتقدند، افسردگی بالینی همیشه ناشی از گناهی که شخص مرتکب شده باشد، نیست. افسردگی گاهی اوقات می تواند ناشی از یک اختلال فیزیکی یا جسمی باشد که باید با دارو و/ یا مشاوره درمان شود. مسلماً خدا قادر است هر بیماری یا اختلال را شفا بخشد. اما به هر حال در بعضی موارد مراجعه به پزشک برای افسردگی هیچ تفاوتی با مراجعه به آنها برای پانسمان یک جراحت ندارد.

مواردی وجود دارد که افراد مبتلا به افسردگی می توانند برای کاهش اضطراب خود انجام دهند. آنها باید مطمئن باشند که در کلام می مانند، حتی اگر بر خلاف آن احساس می کنند. احساسات می‌توانند ما را گمراه کنند، اما کلام خدا ثابت و غیر قابل تغییر است. می بایست وقتی از سختیها و وسوسه ها عبور می کنیم با ایمانی مستحکم به خدا و چسبیدن بیشتر به او قوی بمانیم. کتاب مقدس به ما می فرماید که خدا نمی گذارد که در زندگی بیش از توانمان آزموده شویم ( اول قرنتیان 13:10). اگرچه افسرده بودن گناه نیست، اما شخص نسبت به عکس العمل خویش در برابر مصیبت و فشار، پاسخگو می باشد، که این پاسخگویی دریافت کمکهای تخصصی لازم را نیز شامل می شود. " پس به وسیله او  قربانیِ ستایش را پیوسته به خدا تقدیم کنیم، یعنی ثمره لبهایی را که به اسم او معترف باشند." " (عبرانیان 15:13).

منبع مقاله: www.gotquestions.org

ترجمه: ناجیه راعی

منبع پیشنهادی برای مطالعه بیشتر در این زمینه: How to Win Over Depression by Tim Lahaye

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO