پیام های کشیش جلیل سپهرزندگی روزمره مسیحیکلیسامسئلۀ رنج

نسلِ مَرِمَت کننده!

4.2/5 - (5 امتیاز)

نسل مرمت کننده:

“نسل تو خـرابه های قدیمی شهرهایتان را دوباره بـنا خواهـد کرد و شما به نـسل مـرمـت کننده خرابی ها و تعمیر کننده کوچـه ها معروف خواهید شـد.” (اشعیاء ۵۸: ۱۲)

وقتی اوضاع دنیا را خـراب می بینیم به عنوان یک انسان طبیعتاً خشمگین می شویم و مسببین آنـ را محکـوم می کنیم که البته هم باید محکوم کرد.

بعضی احتمالاً با خواندن مطلبی انتقادی و حتی توهین آمیز بر ضد عاملین خرابی ها، دلشان کمی خنک می شود و تا حدی احساس آرامش می کنند.

عده ای هم بخاطر رضایت وجدانشان عکس و مطلبی که عمق فاجعه را نشان دهد را برای دیگران می فرستند و می گویند: حتماً این مطلب را انتشار دهید تا به دست مسئولین برسد. انگار مسئولین بی خبرند و تنها دلیل خرابی های دنیا “بی خبری مسئولین” بوده و اگر مسئولین بفهمند بلافاصله همین امروز همه چیز اصلاح می شود!

عده ای هم شب ها با فکر انتقام گرفتن از مسببین خرابی ها خود را از لحاظ فشارهای روحی و عصبی تخلیه می کنند و با خیال پردازی برای خود لالایی لذت بخش می خوانند و یواش یواش خوابشان می برد.

دوست عزیز تمام این حرکت ها دقیقاً همان چیزیست که عاملین اصلی این خرابی ها به عنوان سوپاپ اطمینان از قربانیان خود انتظار دارند.

اما طریق خدا کاملاً متفاوت است.
خدا نمی خواهد ما درخرابی ها قربانیان خشمگین و عصبی و ناامید بشویم و یا نسل تلخ شده و انتقام گیرنده باشیم بلکه می خواهد “نسل مرمت کنندۀ خرابی ها” باشیم و فردا را برای نسل های بعدی به نوعی بهتر و زیباتر از قبل بنا کنیم تا آنها بر روی خرابه های نسل ما بسر نبرند.

امروز دعوت رسمی خدا از تک تک ما اینست که برای خرابی مملکت مان- شهر مان- کلیساها یمان- خانواده هایمان و برای خرابی روابـط و شرایط مان “نسل مرمت کنندۀ رخنه ها و تعمیر کنندۀ کوچه های ویران شده ” باشیم.

جلیل سپهر

www.lifespringiran.com
@jalilsepehr

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO