پیام های کشیش جلیل سپهر

مواظب اعتماد کردن‌هایتان باشید!

رای بدهید

مواظب اعتماد کردن‌هایتان باشید!

بعضی مارها حمله نمی‌کنند. به دور کسی هم نمی‌پیچند. مستقیماً هم نیش نمی‌زنند. بلکه از فاصلۀ دور زهر خود را مانند فواره بر روی طعمه می‌پاشند و زهرشان بلافاصله مانند اسید بافت‌های پوست را می‌سوزاند و خیلی سریع وارد جریان خون شده عضلات قلب را فلج می‌کند.

مکانیزم کُشندۀ افراد منفی نیز این‌گونه است. ابتدا جلب اعتماد می‌کنند و بعد زهرشان را مانند فواره بر روی احساس و اندیشه‌تان می‌پاشند بدون این‌که مستقیماً نیش زده یا با شما درگیر شوند و یا مدرک خاصی از رفتارشان به دستتان بدهند. آنوقت شما می‌مانید با دنیایی از اعتماد خاکستر شده که نصیب بادِ حسرت و سیلِ آه و طوفان افسوس خواهد شد.

از اعتماد کردن بدون شناخت، از رابطه های بدون رعایت ضوابط و از نزدیک شدن بیشتر از حد معمول به افراد منفی شدیداً بپرهیزید تا به فیض خدا هرگز گرفتار سوختن بدون دود و خاکستر شدن بدون شعله نشوید. یقیناً اثر فلج‌کنندۀ بعضی زخم زبانها برروی احساس و اندیشه و خاطره‌هایتان تا ابد می‌ماند.

پیشگیری و درمان:
بدون قید و شراط همه را محبت کنید ولی تنها و تنها به کسانی اعتماد کنید که امانت در اعتماد را عملاً به اثبات رسانده باشند.

زیرا محبت نمودن با اعتماد کردن دو داستان کاملا متفاوتست. هرگز محبت و اعتماد را باهم اشتباه نگیرید. محبت از هویت تبدیل شدۀ شما می‌آید ولی اعتماد از آزمایش هویت و تشخیص ذات طرف مقابل. ادعای بدون اثبات یک طعم فریبکارانه است. در جادۀ مه آلود باید با چراغ نور بالا رانندگی کرد.

افراد زیادی به خاطر دیدن معجزات عیسی به او ایمان آوردند . امّا عیسی به همۀ آنها اعتماد نکرد، چون شخصیت درونی آنها را می‌شناخت. (یوحنا 2: 23و24)

جلیل سپهر
@jalilsepehr

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO