پاسخ به اسلام

من مسلمان هستم، چرا باید مسیحی شوم؟  

5/5 - (5 امتیاز)

مردم اغلب پیرو مذهب اقوام خود میباشند. چه مسلمان چه بودیست و چه کاتولیک.  ولی وقتی که ما در روز قیامت مقابل تخت خداوند قرار بگیریم ، هر شخصی جوابگوی اعمال خویش خواهد بود، که آیا به حقیقت خداوند ایمان آورده یا نه. ولی میان اینهمه ادیان ، حقیقت کدام است.عیسی  پاسخ داد: " من راه و راستی و حیات هستم. هیچکس نزد پدر جز بوسیله من نمی آید. " (یوحنا 14: 6) مسیحیان واقعی پیروان عیسی هستند. اما چگونه می تواند عیسی اعلام کند که  او تنها راه به پدر است؟. باید در کلام خداوند یعنی کتاب مقدس، نظری بیاندازیم .                                                                                                                                                 

زندگی، مرگ و قیام عیسی.                                                                                                                                             

 

کتاب مقدس نشان میدهد که چگونه عیسی نبوتها را به انجام رساند وقتی که از یک باکره متولد شد.  او هیچگاه گناه نورزیده و این اورا بی همتا میسازد. (اول پطرس 2: 22). جمیع مردم دور او را می گرفتند و به تعلیمات او گوش می دادند، شاهد معجزه های او میشد ند.  او مریضان را شفا می داد، مردگان را زنده میکرد و روی آب راه میرفت.                                                                                  

عیسی شایسته مرگ نبود، ولی او مرگ روی صلیب و قیامش را از مردگان نبوت کرد (متی 20: 18-19).کلام او عملی شد. سربازان رومی او را شلاق زده و تاج خار به سرش نهادند، مردم او را مسخره کرده و آب دهان به رویش انداختند، و با میخها ی آهنین دستها و پاهایش را به صلیب میخکوب کردند.عیسی قدرت آزاد کردن خود را داشت، ولی جان خود را با میل خویش بر روی صلیب فدا کرد. (یوحنا 19: 30 ).سه روز پس از مرگش عیسی از مردگان بر خاست!                                                                                                      

 

چرا صلیب؟                                                                                                                                                            

شما شاید به عنوان یک مسلمان سؤال کنید که "چرا  الله اجازه داد تا پیامبرش عیسی با این بی احترامی کشته شود؟"  مرگ عیسی  بسیار اساسی بود…                                                                                                                                                    

• تمام انسانها گناه کرده اند." زیرا همه گناه کرده اند و از جلال خدا کوتاه می آیند. "(رومیان 3: 23). بی احترامی به والدین، دروغ گفتن، خداوند را در درجه اول محبت نکردن، و یا ایمان به کلام خدا نداشتن، همه ما در حضور خداوند گناه کرده ایم.                                            

•  جواب گناه مرگ است: " مزد گناه مرگ است"(رومیان 6: 23) خدا خشم خود را بر بی ایمانان فرو میریزد و آنان را تا ابد به جهنم می اندازد. ( دوم تسالونیکی 1: 8-9). چون خدا حاکم عادلی است و از گناه چشم نمی پوشد.                                                    

• ما با اعمال خود نمیتوانیم خود را نجات دهیم:" زیرا به فیض و از راه ایمان نجات یافته اید- و این از خودتان ست، بلکه عطای خداست- و نه از اعمال، تا هیچ کس نتواند به خود ببالد.افسسیان 2: 8-9)  . این یک اختلاف کلیدی در میان مسیحیت و اسلام است. در دین اسلام یک فرد میتواند نجات را دریافت کند با انجام دادن 5 حکم اصلی. حتی میتوان کارهای بد را با کارهای خوب جبران کرد .ولی کتاب مقدس میفرماید: " اعمال نیک ما جملگی همچون پارچه کثیف است" (اشعیا 64: 6). حتی یک گناه برابر است با شکستن تمامی احکام خداوند. ( یعقوب 2: 10) . انسان گناهکار به هیچ وجه  نمیتواند وارد بهشت شود.                   

• خداوند یگانه فرزند خود را فدای گناهکاران کرد،" خدا جهان را آنقدر محبت کردکه پسر یگانه خود را داد تا هر که به او ایمان آورد هلاک نگردد، بلکه حیات جاویدان یابد." (یوحنا 3: 16).  خدا می دانست که گناه انسان او را از بهشت دور نگه می دارد. خدا می دانست که تنها راه کفاره گناهان تنها بوسیله یک  فرد کامل و بی گناه انجام پذیر است. و خدا می دانست که تنها  خودش این بهای سنگین را می تواند بپردازد. پس نقشه ابدی  خداوند فرستادن تنها فرزند خود عیسی بود تا به جای گناهکاران بمیرد.             

 

 مسیحی شدن                                                                                                                                                             

به خداوند عیسی ایمان بیاور ، و تو نجات خواهی یافت ( اعمال رسولان 16: 31)                                                                    

شاید شما به عنوان یک مسلمان بگویید " من به عیسی اعتقاد دارم ، او معلم بزرگی بود، یک پیامبر،  و یک انسان خوب"                           

اما  شما نمیتوانید ادعا کنید که عیسی معلم خوبی بود ولی تعلیمات او را در مورد اینکه او تنها راه حیات و زندگی است نادیده بگیرید. ( یوحنا 14: 6) . شما نمیتوانید بگویید که عیسی  نبی بزرگی بود ولی به  نبوت او در مورد مرگ و رستاخیز خود بعد از سه روز  ایمان نیاورید. (لوقا 18: 31-33). و همچنین نمیتوانید اعتقاد داشته باشید که عیسی فرد خوبی است ولی پسر خدا بودن او را انکار کنید. (لوقا 22: 7و یوحنا 5: 19-47)

شما نمیتوانید یک مسیحی شوید بدون  این درک که مسیحیت تمام ادیان دیگر را نقض میکند. ( اعمال رسولان 4: 12) . حقیقت بدون حاشیه ای مسیحیت این است که ، یا عیسی متحمل بار گناه تو بر روی صلیب  می شود و یا اینکه  تو بار گناه خود را در جهنم بر دوش می کشی. " آن که به پسر ایمان دارد، حیات جاویدان دارد؛ اما آن که از پسر اطاعت نمی کند، حیات را نخواهد دید، بلکه خشم خدا بر او برقرار می ماند." (یوحنا 3: 36) در حالی که کتاب مقدس را جستجو و تحقیق می کنید ، باشد که خداوند قلب شما را لمس کرده و به طرف ایمان به عیسی برگرداند. شما می توانید دعایی مانند دعا زیر بکنید، ولی توجه داشته باشید که تنها دعا شما را نجات نمیدهد،  بلکه  تنها خدا میتواند شما را نجات دهد، دعا تنها ابراز ایمانی است به عیسی که از خدا دریافت کرده اید.                                                                       

 

" خدای عظیم ، من  از انجام دادن گناهانم نسبت به تو پشیمانم. من به عنوان یک گناهکار لایق به مرگ در جهنم هستم. اما من ایمان دارم که تو فرزند خود عیسی را فرستادی تا بر روی صلیب جان دهد و روز سوم با پیروزی قیام کند. من اکنون از راههای خودخواهانه خود بر می گردم و دیگر سعی نمی کنم بوسیله اعمال خود به بهشت  دست پیدا کنم. من به خداوند عیسی بعنوان تنها راه نجات از گناهان ایمان دارم. خداوندا تو را دوست دارم و از کلام تو ، کتاب مقدس، اطاعت میکنم.  آمین."

 

نویسنده: نورمن گایزلر

مترجم: الما غریبیان

منبع: www.gotquestions.org                                                              

 

‫2 دیدگاه ها

  1. درود بر شما که خودتان رو وقف خداوند عیسی مسیح کردیدوپیام محبت رو به ما معرفی میکنید.من یک نو مسیحی هستم.ایا غسل تعمید وقتی دسترسی به کلیسا نداریم الزامی ست

    1. تعمید آّب نشانگر اطاعت ما در پیروی از مسیح است و از فرامین مسیح است و شرط اول پیروی از مسیح است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO