پیام های کشیش جلیل سپهر

چه کنیم تا بر ضعف ایجاد روابط در عصر ارتباطات پیروز شویم؟!

رای بدهید

چه کنیم تا بر ضعف ایجاد روابط در عصر ارتباطات پیروز شویم؟!

یک زمانی رابطه ها آن قدر ارزش داشت که ساعت ها در صف تلفن عمومی می ایستادیم تا حداکثر دو یا سه دقیقه با کسی صحبت کنیم. هیچ وقت لذت این صحنه ها از یادم نمی رود.

چیزی که در زندگی ما باید عوض شود تا روابطمان شفا یافته و به حالت رابطه های مشتاقانه و ارزشمند و هیجان انگیز قبل برگردد، نوع امکانات و داشتن فرصت ها و موقعیت ها نیست .

بلکه دل و نگاه و تفسیر ما نسبت به معنی رابطه داشتن با دیگران است که باید عوض شود. تکنولوژی هوشمند و پیشرفته در عصر ارتباطات، معنی رابطه با دیگران را بد جوری برایمان تفسیر کرده.

نسل امروز بیشتر از اینکه درگیر حال و هوای دل هم باشند، درگیر تعداد فالوور ها و لایک ها و کامنت ها شده اند. و این در حالی است که هیچ کداممان مانند گذشته انگیزه و دلیل و هدف و اشتیاقی برای دیدار و مصاحبت و مشارکت با همدیگر نداریم. این یک فاجعۀ عاطفی است .

رهایی از این فاجعه ساده است.
یک یا چند نفر هم فکر و هم دل پیدا کنید و با آن ها وقت خاص بگذارید.
در کلیسا شریک دعا پیدا کنید و با هم فرصتی برای دعای متحد بگذارید.
در محل کار، در محل زندگی، در سالن ورزشی، درکلاس درس، در میان فامیل، با کسی که می توانید علایق مشترکی با هم داشته باشید پیدا کنید و با او وقت مفید بگذرانید تا عواطف تان یخ نزند.

به جای حسرت خوردن برای خاطرات قدیمی، امروز خاطرات مفیدی برای نسل فردا خلق کنید. ما اجتماعی آفریده شده ایم و بدون ارتباط سالم با بیرون از خودمان حتماً یخ می زنیم.

جلیل سپهر

www.lifespringiran.com
@jalilsepehr

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO