پاسخ به اسلام

درباره ی باب یک انجیل یوحنا گفتید که یهودیان به خاطر شکی که داشتند یک سؤال را به دوشکل پرسیدند. آیا وقتی که از یحیی پرسیدند که تو مسیح هستی واو گفت نه ,این برای برطرف شدن شک آنها کافی نبود که دوباره سؤال کردند؟ شما گفتید که من چندین آیه از انجیل برایتان فرستادم که حضرت عیسی(ع) خودش بارها وبارها گفته که منظور از آن نبی من هستم که در جواب شما این ضرب المثل معروف را می گویم که :آفتاب آمد دلیل آفتاب.این حرف شما مثل این است که شما از بنده سؤال کنید که چه دلیلی برحقانیت حضرت محمد(ص) دارید ومن چند آیه از قرآن برای شما بفرستم وبگویم دلیل من برحقانیت حضرت محمد(ص) این است که حضرت محمد (ص)بارها وبارها خودش گفته که من پیامبر خداهستم. شما گفتید زندگی پاک حضرت عیسی(ع) را با زندگی گناه آلود حضرت محمد (ص)مقایسه کنید تا متوجه شوید که منظور از آن نبی حضرت محمد(ص) نمیتواند باشد. حرف شما قبول, اما منظور از آن نبی حضرت عیسی هم نمیتواند باشد, چون قبل ازاینکه درباره ی آن نبی سؤال کنند ,درباره ی مسیح سؤال کرده بودند. درضمن درباره ی باب 42 اشعیا هم در لینکهایی که برایم فرستادید چیزی نبود واگر هم بود من چیزی ندیدم. درباره ی آیاتی از عهد عتیق که مسلمانها می گویند درباره ی حضرت محمد است خیلی مطالب بود، ,اما درباره ی باب 42 اشعیا چیزی ندیدم؟

رای بدهید

بابت محبت و لطف شما بخاطر اعتمادی که به ما دارید و مسائل خود را با ما در میان می گذارید کمال تشکر را داریم.

شما به دو مطلب اشاره کردید که سؤالات مهم شما هستند و بنده تلاش خواهم کرد که به طور خلاصه به هر دو سؤال شما در زیر به ترتیب پاسخ دهم:

1- اینکه عیسی مسیح در باره خود شهادت داده که او خود، آن نبی است و شهادت ایشان مصداق مثلی است که آفتاب آمد دلیل آفتاب به هیچ عنوان در باره عیسی مسیح صادق نیست و قابل مقایسه با محمد نیست به چند دلیل زیر:

– ادعاهای عیسی مسیح با زندگی بی نقص و بی عیب و کامل و مقدسش و نیز با تأئیدی که با معجزات و رستاخیزش از مردگان همراه بود، و شهادتی که در اینجا  در باره "آن نبی" بودن خویش می دهد، همخوانی کامل دارد و با وجود همه این شواهد و دلایل و بسیاری دلایل دیگر شهادتی است که در راستی و درستی است و قابل مقایسه با شهادت محمد در باره خویش نیست. وقتی از محمد سؤال شد که معجزه ای که می کنی که ما به تو ایمان بیاوریم چیست؟ گفتند: قرآن!!! برای ایشان قرآن یک معجزه بود ولی اگر مقالات متعدد ما را در وصف این ادعای ایشان مطالعه کنید، متوجه خواهید شد که این به نوعی گمراه کردن اعراب جاهل بود و در ضمن ایشان زندگی مقدس و پاک و بی عیبی مانند عیسی مسیح نداشته اند و اگر شما می خواهید عیسی مسیح و مقام و منزلت او را تا به حد محمد پایین بیاورید، بنده حاضرم با شما مقایسه بسیار مفصلی در باب زندگی ایشان و عیسی مسیح با شما داشته باشم.

2- دومین سؤال شما در باره اشعیاء فصل 42 است که هیچ مقام و منصب و منبع اسلامی به این فصل کتاب مقدس به عنوان پیشگویی از آمدن محمد اشاره نکرده اند. چون خود، خوب واقفند که چنین امری در باره شخص یاد شده در این فصل صدق نمی کند. فصل 42 اشعیاء مانند بسیاری از پیشگویی های عهد عتیق در عهد جدید به عیسی مسیح خداوند مربوط شده است. چه از طریق رسولان مسیح و چه خود مسیح. و در این مورد، یعنی شهادت عیسی مسیح در باره خویش، دلایل قسمت اول باز هم به قوت خود باقی می ماند.

موفق و پیروز باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO