دنیای پس از مرگ و ایّام آخر

5 سؤال برای تشخیص درست نشانه های زمان آخر (سؤال اول)

3.4/5 - (15 امتیاز)

5 سؤال برای تشخیص درست نشانه های زمان آخر

مردم در بسیاری از نقاط دنیا نشانه هایی از ایام آخر را “می یابند”. این نشانه ها می توانند حاوی:

  • شنیدن خبری در مورد یک تحول در خاورمیانه باشد.
  • اخبار در مورد یک جنگ جدید یا تهدیدی برای جنگ باشد.‏
  • تماشای ویدیویی در تیک توک یا یوتیوب باشد که شما را متقاعد کرده پایان نزدیک است.
  • این تصور که شاید رهبر سیاسی جدیدی همان ضد مسیح باشد؟
  • یا نوعی هراس از اثرات تکنولوژی مدرن باشد؟

به عنوان مثال، در سال های 2014 و 2015، بسیاری از مردم مطمئن بودند که به علت نبوت های ماه خونین که توسط کشیشانی چون جان هاگای و مارک بلیتز محبوبیت پیدا کرده بود، ایام آخر فرا رسیده و در حال وقوع است. به حدّی که کتاب “چهار ماهِ خونینِ” هاگای پرفروش ترین کتاب آن سال ها شد. اما با وجود ظهور این نشانه های زمان آخر که ادعا می شد، پایان فرا نرسید!

رویدادهای اخیر مانند پاندمی کووید 19  نیز نگرانی هایی را در میان مسیحیان ایجاد کرد. شایعاتی در میان برخی از مسیحیان منتشر شد که واکسنِ این پاندمی علامتِ خودِ ضدّ مسیح بود.

همچنین از آنجایی که رودخانۀ فرات در چند سال گذشته خشک شده است، برخی افراد این را نیزنشانۀ ایام آخر می دانند.

از بسیاری جهات، به راحتی می توانیم در هیاهوی زمانه غرق شویم و اهمیت رویدادهایی را که در جهان اتفاق می افتند زیر سؤال ببریم.

با این حال، به عنوان مسیحیان، باید همه چیز را با حقیقت کتاب مقدس بسنجیم. مردم می توانند ادعا کنند که هر چیزی یک نشانه است یا نظریه پردازی هایی بکنند که با دیدگاه  نبوتی کتاب مقدس همخوانی نداشته باشد.

همان طور که کتاب مقدس می فرماید: «ای عزیزان، هر روحی را باور مکنید، بلکه آنها را بیازمایید که آیا از خدا هستند یا نه. زیرا انبیای دروغینِ بسیار به دنیا بیرون رفته‌اند.» (اول یوحنا 1:4).

ما باید هر چیزی را که حدس می زنیم شاید نشانه ای از ایام آخر باشد، با دقت ارزیابی کنیم. با انجام این کار، می توانیم از نظریه ها و ادعاهایی که از ترس ناشی می شوند خودداری کنیم.

پیش از خرید هرکتاب جدیدی که مدعی آن است که شواهدی از زمانهای آخر را ارائه می‌دهد، یا تماشای ویدیویی که ادعا می‌کند پیشرفت‌های تکنولوژیکی یا ظهور یک رهبر سیاسی جدید همان وحش است که در کتاب مکاشفه آمده، لحظه ای باز ایستید و در مورد آن تأمل و تعمق کنید.

هر چیزی که می شنوید یا می خوانید نمی تواند حتماً صحت داشته باشد، یا حتی ارزش آن را داشته باشد که به چنین منابعی توجه کنید.

برای این که به شما کمک کنیم تا بتوانید به درستی نشانه های زمانهای آخر را ارزیابی کنید، سؤال های  زیر را از خود بکنید (در این مقاله و چهار مقالۀ بعدی به 5 سؤال که می بایست از خود بپرسید اشاره می کنیم):

سؤال اول: چرا فکر می کنم که شاید این یک نشانه باشد؟

با پرسیدن این سؤال، می توانید عاقلانه و منطقی در مورد طرز فکر خود بیندیشید. دلیلی باید وجود داشته باشد که فردی چنین نتیجه ای بگیرد که یک رویداد ، تکنولوژی (فناوری) یا شخص خاص “نشانه ای”  از زمان های آخر است.

این رویداد می تواند به خاطر هیجانات یک فرد یا عدم علاقه به یک نامزد سیاسی خاص باشد. شاید کسی ذاتاً طوری است که مجذوب ایده ها و نظریه های هیجان انگیزی که احساسات را برمی انگیزند می شود.

ما باید مراقب باشیم که فقط به خاطر این که چیزی درست به نظر می رسد، یا با احساسات ما در مورد رویداد خاص، شخص یا چیزی همسو است، به سرعت این نتیجه گیری را نکنیم که حتماً یک نشانه است!

نه فقط «نشانه‌ها» را بر اساس هیجانات خود یا علایق طبیعی مان به نظریه‌های مختلف قرار می دهیم بلکه گاهی نیز به خاطر ترسی که از زمان های آخر بر ما حاکم است، سعی در یافتن آنها در رویدادها می کنیم.

کسانی که کتاب مکاشفۀ یوحنای رسول و نبوت های مربوط به آخر زمان را نادیده می گیرند، از این دسته افراد هستند. ترس می تواند چنین شخصی را برای یافتن نشانه هایی در رویدادها، افراد یا اشیاء تحریک کند.

گاهی اوقات افرادی که نشانه ها و پیشگویی های خاصی را شایع می سازند، سعی دارند از هیجانات یا کنجکاوی مسیحیان سوء استفاده کرده، پیروانی برای خود بیابند و پول کلانی را به خاطر تعالیم خود به جیب بزنند.

اینگونه افراد کسانی را شکار می‌کنند که تمایل بیشتری به جستجوی اطلاعات در مورد نشانه‌های زمان های آخر دارند یا از اتفاقاتی که در دنیای اطرافشان می افتد می ترسند.

از این رو، مهم است که لحظه ای باز ایستیم و در مورد دلایلی که فکر می کنیم چیزی می تواند نشانه ای از ایام آخر باشد کمی تأمل کنیم.

درک این مسئله که چرا رخدادی را یک نشانه می پندارید، می تواند نقطۀ شروع خوبی برای تمرین تشخیص راست از دروغ باشد.

نوشتۀ سوفیا بریکر- 19 سپتامبر 2023

در بارۀ نویسنده: خانم سوفیا بریکر نویسنده ای مستقل است که ‏از تحقیق و نوشتن مقاله ها در مورد ‏موضوعات مختلف کتاب مقدسی و الاهیاتی ‏لذت می برد. او علاوه بر همکاری در ‏نگارش مقاله‌هایی در پاسخ به سؤالات کتاب ‏مقدسی، به عنوان یک نویسندۀ قراردادی، ‏برای خدمات نیایش کشف شده (‎(Unlocked devotional‏ نیز نوشته است. او دارای ‏مدرک لیسانس و فوق لیسانس در رشتۀ ‏خدمات مسیحی است و در حال حاضر در حال ‏دریافت مدرک کارشناسی هنرهای زیبا ‏MFA‏ در رشتۀ نویسندگی خلاق برای توسعۀ ‏مهارت نویسندگی اش می باشد. به عنوان ‏کسی که به کتاب مقدس و ایمان به عیسی ‏مسیح علاقه مند است، خود را مؤظف می ‏داند تا دیگران را در آشنایی با عیسی مسیح ‏کمک کند و توسط نگارشات خود باعث ‏تجلیل مسیح شود. سوفیا در ایام فراغت ‏خود وقتی مشغول مطالعه یا نوشتن نیست، ‏از صرف وقت با خانواده، مطالعه، نقاشی ‏و باغبانی لذت می برد. ‏

ترجمۀ ژاسمن پتروسیان مسیحی

منبع مقاله:

https://www.christianity.com/wiki/slideshows/5-things-to-ask-when-you-think-something-is-a-sign-of-the-end-times.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO