مدافعین ایمان مسیحی

مدافع برجسته معاصر مسیحی: دکتر اوس گینِس

5/5 - (7 امتیاز)

اوس گینِس یک نویسنده و منتقد اجتماعی است. او فرزند نتیجه آرتور گینِس، آبجو ساز معروف اهل دابلین می باشد و هنگام جنگ جهانی دوم در چین از والدینی که پزشکان مبشر بودند، به دنیا آمد. آنان شاهد اوج انقلاب چین در سال 1949 بودند. او همانند بسیاری از اتباع خارجی در سال 1951 تبعید شد و به اروپا برگشت و در انگلستان به تحصیل مشغول شد. او مدرک لیسانس خود را از دانشگاه لندن اخذ کرد و دکترای فلسفه علوم اجتماعی  خود را از دانشکده اُریِل در آکسفورد، دریافت کرد.

اوس بیش از 30 کتاب به نگارش در آورده یا ویرایش کرده که از آن میان می توان " خواندگی"، " زمانی برای حقیقت"، "سفری طولانی به سوی مقصد"، "توصیف ناپذیر" ، " خودکشی ملتی آزاد"، " میدان عمومی جهانی" ، و "رنسانس" را نام برد. آخرین کتاب او "سخن جاهلان – بهبود و التیام مُجاب سازی مسیحی"  می باشد که توسط انتشارات اینتروَرسیتی در سال 2015 منتشر شد.

قبل از مهاجرت به ایالات متحده در سال 1984، اوس یک خبرنگار غیر وابسته بی بی سی بود. از آن زمان به بعد او دانشمند میهمان در مرکز وودرو ویلسون در رشته مطالعات بین المللی، و نیز دانشمند میهمان و عضو مؤسسه بروکینگز، و نیز عضو ارشد همایش ترینیتی و مؤسسه ایست وِست در نیویورک آمریکا بوده است. از سال 1986 تا 1989 ، اوس در مدیریت اجرائی بنیاد چارتر ویلیامزبورگ که هر دویست سال یکبار اصلاحیه لایحه این بنیاد را جشن می گیرند، نقش مهمی را ایفا کرد. در این مقام و جایگاه او در پیش نویس " منشور ویلیامزبورگ" و بعدها  "منشور جهانی وجدان"، که در سال 2012 در مجلس اتحادیه اروپا منتشر شد، کمکی شایان کرد. اوس در دهها دانشگاه مهم و اصلی دنیا سخنرانی کرده، و به شکلی جامع و گسترده در گردهمایی های سیاسی و اقتصادی در سراسر جهان بر مواردی مانند آزادی مذهب اشاره و تأکید کرده است. در حال حاضر با اینکه در واشنگتن دی سی آمریکا با همسر خویش جِنی سکونت دارد، عضو ارشد در مرکز دفاعیات مسیحی آکسفورد نیز می باشد.

برگرفته از وب سایت سازمان بین المللی راوی زاکاریاس

ترجمه: اِلما غریبیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO