مدافعین ایمان مسیحی

مدافع برجسته معاصر مسیحی اِروین دابلیو لوتزر

5/5 - (2 امتیاز)

اِروین دابلیو لوتزر(متولد 3 اکتبر 1941) یک کشیش از مسیحیان انجیلی، معلم و نویسنده است. او شبان ارشد کلیسای "مودی"  از سال 1980 تا 2016 در شهر شیکاگو در ایالت ایلینویز بوده است.

شغل و حرفه

لوتزر در سال 1962 میلادی از دانشکده کتاب مقدس وینیپیگ با مدرک کارشناسی در تدریس کتاب مقدس، فارغ التحصیل شد. از سال 1971 تا 1977 در کلیسای باپتیست اِج واتر در شهر شیکاگو به عنوان شبان ارشد خدمت کرد. در این مدت او در دانشگاه لویولای شیکاگو مدرک کارشناسی در فلسفه را دریافت کرد. قبل از آن در سال 1967 او مدرک استادی الاهیات را از دانشکده الاهیات دالاس کسب کرده بود. بعد از آن او در همان دانشگاه لویولا  دکترا در رشته فلسفه را پیگیری کرد، اما او تز خود را به پایان نرساند. او در سالهای بعد دو دکترای افتخاری دریافت کرد: یک دکترای حقوق از دانشکده حقوق سایمون گرین لیف، و دیگری، دکترای الاهیات از دانشگاه الاهیات باپتیست غربی.

در ژانویه 1980 ، لوتزر مسئولیت  خدمت شبانی ارشد کلیسای "مودی" را، در محله لینکولن پارک شهر شیکاگو به عهده گرفت. تحت مدیریت ایشان کلیسا و خدمات آن رشد و گسترش قابل توجهی کرد، که باعث برپایی ساختمان جدید مرکز زندگی مسیحی در کنار ساختمان 75 ساله شد. در چهارم ژانویه 2016 ، لوتزر از منصب شبانی ارشد خود کناره گرفت و تا انتخاب شبان جدید دراین خدمت ادامه داد و بعد از آن به عنوان شبان میهمان در خدمت این کلیسا بوده است تا بتواند نقش مفید و مؤثرتری در برنامه رادیویی خود به نام "دویدن جهت پیروزی"  و همچنین سخنرانی در گرد همایی های رسانه ای، برگزاری سمینارها، و نوشتن کتابها ، درآینده ایفا کند. در یکشنبه 22 ماه می 2016 لوتزر برای آخرین بار به عنوان شبان ارشد در کلیسای مودی  موعظه کرد و به طور رسمی از این مقام کناره گرفت.

رادیو

لوتزرسخنگوی سه برنامه رادیویی است: " سرودهای شبانه" ، " دویدن جهت پیروزی" و " ساعت کلیسای مودی". این برنامه ها در سراسر ایالات متحده آمریکا و جهان توسط اینترنت قابل شنیدن هستند. جلسات کلیسایی مودی روزهای یکشنبه به صورت زنده در سراسر جهان، توسط صفحه مجازی کلیسا پخش می شود. لوتزر سخنگوی بین المللی در کلیساها و کنفرانسها و گردهمایی های مختلف است.

نویسنده

لوتزر نویسنده بیش از 30 کتاب است، که از آن قبیل می توان " صلیب هیتلر" که جایزه طلای مجمع ناشران مسیحی انجیلی را کسب کرد و کتاب پرفروش " یک لحظه پس از مرگ تو: پیش نمایی از مقصد نهایی تو." نام برد.

اخیرا "، کتاب لوتزر با عنوان "فریب داوینچی" در انتقاد از کتاب پر فروش دان براون " رمز داوینچی" چه در مجامع مسیحی و چه غیرمذهبی در معرض فروش و توجه بسیاری قرار گرفته است.

منبع مقاله: ویکی پدیا

ترجمه: اِلما غریبیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO