پاسخ به اسلام

محمّد پیامبر مسلمانان که بود و نظر مسیحیت در مورد او چیست؟

3/5 - (1 امتیاز)

محمّد پیامبر مسلمانان که بود و نظر مسیحیت در مورد او چیست؟

محمّد بنیان گذار اسلام است و مسلمانان و بهائیان او را پیامبر خود می دانند. در واقع، برای گرویدن به دین اسلام تنها کافیست که بگویید: «خدایی جز الله وجود ندارد و محمد پیامبر اوست.»

محمّد (570-632 میلادی) اهل مکه شهری در نزدیکی دریای سرخ، واقع در عربستان سعودی امروزی بود. او در کودکی پدر و مادر خود را از دست داد و تحت سرپرستی عموی خود ابوطالب قرار گرفت و یک تاجر شد. محمّد مردی مذهبی بود و بسیاری از اوقات برای خلوت و دعا به کوه ها می رفت. او در یکی از این گوشه نشینی ها ادعا کرد که جبرئیل را ملاقات کرده است و از طرف الله (نام اسلامی خدا) به او وحی شده است. محمّد ادعا کرد چندین بار دیگر از طرف الله به او وحی شده است، مسلمانان او را به عنوان آخرین و بزرگترین پیامبر خدا در نظر می گیرند.

محمّد اعلام کرد خدا واحد است، بنابراین تثلیث وجود ندارد و عیسی نیز در کنار آدم، نوح، ابراهیم، موسی، داوود و البته خود محمّد، تنها یک پیامبر بوده است. او همچنین به پیروان خود آموزش می داد که تسلیم شدن به الله (اسلام در لغت به معنی به طور کامل تسلیم شدن است) تنها راه خشنود کردن اوست. مسلمانان محمّد را کسی می دانند که دین حقیقی اسلام را در این دنیای فاسد احیا کرده است.

محمّد در آغاز نتوانست پیروان زیادی را دور خود جمع کند؛ بسیاری از قبایل مکّه دشمن او شدند و با پیامش مخالفت کردند. او برای حفاظت از خود به مدینه مهاجرت کرد. او پس از 8 سال جنگ با قبایل مکّی حدود ده هزار پیرو گردآوری کرد، سلاح به دست آورد و به مکّه لشگرکشی کرد. او و پیروانش مکّه را تصرف کرده و بت ها را نابود کردند. اهالی مکّه در برابر محمّد مقاومت زیادی نکردند و شهر با کمترین خون ریزی و نسبتاً بسیار راحت به دست محمّد افتاد.

محمّد و پیروانش تخریب تمامی معابد بت پرستان در سرتاسر شبه جزیرۀ عربستان را آغاز کردند و موفق به انجام این کار شدند. باقی زندگی محمّد صرف ترویج و رشد اسلام در دنیای عرب شد. محمّد گاهی از ثروت عظیم خود که از غارت و چپاول به دست آورده بود استفاده می کرد تا مردم را برای گرویدن به اسلام بخرد. در موقعیت های دیگر نیز از تروریسم و فتح برای رسیدن به هدف خود استفاده کرد. محمّد با ورود به هر شهر شرایط صلح را عنوان می کرد که عبارت بود از: اسلام که تنها دین واقعی است را بپذیرید، تسلیم محمد شوید و از او اطاعت کنید، در این صورت است که صلح برقرار می شود. اگر مردم آن شهر این شرایط را نمی پذیرفتند محمّد آن جا را غارت می کرد. بر اساس گفتۀ عبدالله بن عمر، دوست محمّد: «پیامبر خدا محمّد گفت: من از طرف الله دستور دارم تا با مردم بجنگم تا زمانی که اعتراف کنند خدایی جز الله نیست و محمّد پیامبر الله است، نماز بخوانند و ذکات (صدقۀ اجباری) دهند. اگر همۀ این کارها را انجام دادند جان و اموالشان در امان هستند» (صحیح بخاری: جلد اول، کتاب دوم، شماره 24).

محمّد مدعی بود که تا لحظۀ مرگ از طرف الله به او وحی می شده است، این وحی ها پس از مرگ او در یک جا جمع آوری شد و قرآن امروزی (کتاب مقدس مسلمانان) را تشکیل داد. گفته ها، اعمال و تعالیمی که شاهدان عینی از محمّد نقل کرده اند را حدیث می نامند که دومین منبع دینی مورد احترام مسلمانان می باشد.

مسیحیان مکاشفات محمّد را دروغین می دانند و دلایل آن ها، محتویات مکاشفات محمّد، رد تثلیث توسط او، انکار عیسی مسیح و تأکید اسلام در دستیابی به نجات از طریق اعمال انسان است و منبع آن را جایی غیر از خدای یگانه می دانند. در واقع، تفاوت های بین خدای کتاب مقدس و الله بسیار بیشتر از چیزی هستند که بتوان این دو را یکی دانست، در صورتی که محمّد ادعا می کرد از طرف خدای آدم، ابراهیم، عیسی و غیره به او وحی می شده است. لطف و رحمت الله به اعمال و تلاش پیروان او بستگی دارد. در عوض، خدای کتاب مقدس همواره به پیروان خود وعده داده که آن ها را بر اساس فیض خود به وسیلۀ ایمان می بخشد و نه به وسیلۀ اعمال آن ها (پیدایش 15: 6، خروج 34: 6-9، مزامیر 130: 3).

برگرفته از وب سایت: www.gotqestions.org

‫7 دیدگاه ها

  1. اگر محمد برای به کرسی نشاندن عقیده اش جنگ کرد وبرده گرفت موسی نیز با مردم مدین همین کار را کرد وحتی با شدت بیشتری .اگر اسلام آیین قربانی برگزار میکند چیزی است که در کتاب مقدستان هم سابقه دارد و تنها در مکاشفاتی که نوشته افراد مختلف هست و کلام خدا نیستند این آیین به یکباره تغییر می کند.قرآن برای چه باید تثلیث که توهمی بیش نیست را بپزیرد خدایی که در تورات یهوه بود به یکباره خدای پدر میشود البته برای توجیه تثلیث با فلسفه بافی و تفسیر به رای عهد عتیق مقاله نویسی هم می کنید خدا بزرگتر از ان است که قربانی شود ویا به شکل مخلوق گردد

    1. لطفاً مقاله های دیگر ما را در بارۀ ردّ پیامبری محمد و عدم اعتبار قرآن در این وب سایت مطالعه فرمایید.

      1. حتما مطالعه میکنم از شما تقاضامندم کتابهای استاد مصطفی حسینی طباطبایی را راجع به مسیحیت بخوانید .تا حال تنها پیش قاضی رفته بودی از این پس دفاعیه اسلام را ببین

        1. مطالعه شده و پاسخ آنها در این وب سایت و در صورتی که دانش زبان انگلیسی را هم دارید، جهت دریافت پاسخ بیشتر به وب سایت انگلیسی زبان زیر نیز مراجعه فرمایید:
          http://www.answering-islam.org
          با سپاس فراوان

        2. اصلا نیازی نیست که منابع دیگری مطالعه شور همینکه در قرآن تثلیث رد شده است بر ضد مسیح بودن محمد دلالت دارد و بس

  2. تمام مطالب بالا نقل از منابع و کتاب های عباسیان است باید این را اول یا انتهای نوشته ذکر میکردید

    1. منظورتان کدام مطالب است؟ و دلایل خود را برای این که این مطالب فقط از کتاب های عباسیان است با استناد به شواهد و مدارک ذکر کنید. با سپاس فراوان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO