دفاعیات ایمان

آيا كتاب مقدس مى گويد زمين تخت، چهارگوش و داراى انتها است ( و همينطور درباره دريا ها)؟ براى مثال در انجيل متى، شيطان مسيح را بالاى كوه مى برد تا همه امپراطورى هاى جهان را به او نشان دهد و او را وسوسه كند. برخى از اين قسمت تخت بودن زمين را استنباط مى كنند. همين طور طبق آياتى در مزامير و ايوب و سموئيل 1 و مكاشفات نتيجه مى گيرند كه كتاب مقدس تخت بودن زمين را قبول دارد.؟

5/5 - (2 امتیاز)

خدا در کتاب مقدس از زبان و فرهنگ زمان نگارش این کتاب بهره جسته و الهام و وحی در کتاب مقدس با الهام و وحی در الاهیات اسلامی بسیار متفاوت است. در زمان نگارش کتاب مقدس اصطلاحی در میان مردم وجود داشت که در این اصطلاح اشاره به چهار گوشه مسکون زمین شده که در ترجمه قدیمی فارسی " ربع مسکون" نامیده می شود! این اصطلاح در میان مردم زمان کتاب مقدس بسیار معمول بود و مانند بسیاری از اصطلاحات امروزی ما که هنوز بر سر زبانهاست مورد استفاده بود. مثلاً ما امروزه می گوییم خورشید طلوع کرد یا خورشید غروب کرد!!! در حالی که از دیدگاه علمی این خورشید نیست که حرکت می کند و طلوع یا غروب می کند بلکه  گردش زمین است که باعث طلوع یا غروب خورشید می شود.

مسلماً برای درک این مطلب باید به هدف نگارش کتاب مقدس نیز اشاره داشت: مقصود خدا از نگارش کتاب مقدس بیان هدف آفرینش و چگونگی سقوط این خلقت بخاطر نااطاعتی بشر از خدا و راه رهایی خلقت از گناه و عواقب آن و در نهایت پادشاهی یا ملکوت ابدی خداست و مسلماً شناخت عمقهای خدا. پس هدف نگارش کتاب مقدس روشن ساخت مسائل علمی و زیست شناسی و زمین شناسی و غیره نبوده. اما با این  وصف در بعضی از سخنان خدا در کلامش، به مسائلی علمی بطرز بسیار گذرا اشاره شده که به دو آیه از آیات بسیار کتاب مقدس اشاره می کنم که بسیار واضح و نیز علمی می باشند و مربوط به کره زمین ما می باشند:

" او است که بر کره زمین نشسته است و ساکنانش مثل ملخ می‌باشند. اوست که آسمانها را مثل پرده می‌گستراند و آنها را مثل خیمه به جهت سکونت پهن می‌کند." (اشعیاء 40: 22) در این آیه خدا به وضوح به حالت کُره ای زمین اشاره کرده است و برای اطمینان از مسئله اشاره به کروی بودن زمین در این آیه می توانید به اصل زبان عبری این آیه نیز در گوگل تحقیق کنید.

دومین آیه:

در (ایوب 26: 7) چنین می فرماید: " شمال را بر جَوْ پهن می‌کند، و زمین را بر نیستی آویزان می‌سازد." در این آیه به وضوح اشاره شده که زمین بر هیچ چیز آویزان نیست و بر هیچ چیز قرار ندارد. لازم به تذکر است که این آیه در زمانی نوشته شده که برخی از ملل جهان باور داشتند که زمین بر روی شاخ گاوی قرار دارد و برخی نیز اعتقاد داشتند بر خرطوم فیلی قرار دارد و غیره و درست در چنین ایامی کتاب مقدس به وضوح بیان می دارد که خدا زمین را بر نیستی آویزان ساخته است!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO