پیام های کشیش جلیل سپهرزندگی روزمره مسیحی

مارک لباستون چیه؟ از کجا خریدین؟

رای بدهید

مارک لباستون چیه؟ از کجا خریدین؟

مهم ترین نیاز روحی افرادی که به بیماری “خود بزرگ بینی” مبتلا هستند تحقیر کردن دیگران است. به صورتی که بدون تحقیر دیگران، عصبی و مضطرب و متزلزل می شوند.
این افراد بیشتر ترجیح می دهند قربانیان خود را از بین بیماران مرض “خود کم بینی” انتخاب کنند تا افرادی که اعتماد بنفس دارند .

این ها به وسیلۀ پُز دادن و به رخ کشیدن آنچه دارند به اوج لذت می رسند. خصوصاً وقتی طرف مقابل با حسرت به آن ها نگاه کند. مانند معتادی که به دنبال مواد مخدر است به دنبال قربانی گشته و تا آثار تحقیر شدن را در او نبینند دست برنمیدارند. اما مقصر کیست؟

مقصر اصلی فرد “خود کم بین” است که به سادگی به دامشان میافتد و سعی می کند به خواسته هایشان تن بدهد تا از آنها عقب نماند و کم نیاورد.

شخص “خود کم بین” در مورد موقعیت خودش دروغ می گوید یا برای مهمانی جواهرات و لباسهای گران قیمت و مبل و فرش کرایه می کند تا روی طرف مقابل را کم کند. ولی بعد از مدتی می فهمد که خودش هم یک بیمار حرفه ای شده و از مرض “خود کم بینی” به مرض “خود بزرگ بینی” تبدیل شده و شروع می کند تجربه اش را بر سر دیگران خالی کند.

درمان چیست ؟
مفید ترین روش برخورد با این گونه افراد اینست که وقتی مثلاً آقایی می گویند:
ماشین جدیدمو دیدی؟ سفارشیه فقط یدونه ازش ساختن. ساعت و کراواتم رو سفر قبلی از شانزه لیزۀ فرانسه خریدم. دیدم خیلی یونیکه مجبور شدم شخصاً به طراح فکتوری کوجی تلفن بزنم، لباس سفارش بدم . می گفت دوتا سفارش قبلی م حاضره گفتم اونارو ولش کن الان اینو بفرست. دیشب رسید.

یا مثلاً خانمی می گوید:
کفشتون رو ازکجا خریدین؟ اونوقت مارکش چیه؟ نمی تونستین کیفتون رو باهاش ست کنین؟ خوب حق دارین آخه مثل من لاکچری بودن خرج داره!

در برابر چنین شخصی با خوشرویی و احترام به چشمانش نگاه کنید. بهش لبخند بزنید و بعد از چند ثانیه مکث خیلی خونسرد و آهسته بگویید:
“عزیزم روی شخص اشتباهی دست گذاشتی” من مال دنیایی که شما توش هستی، نیستم. روز خوبی داشته باشی و براه بیفتید بروید دنبال کارتان. همین و بس.

شاید می گویید این طور سخن گفتن و رفتن سخت است؟ ولی ماندن و تحمل آن چه بر سرتان می آید یک مصیبت است. زهر کشندۀ پُز دادن وقتی کار می کند که شما آنرا می خرید.

انتخاب باشماست.
مطمئن باشید هیچ کس نمی تواند بدون اجازه شما، شما را تحقیر کند.
ارزش شما برابر با خون گران بهای مسیح بر روی صلیب است. در هر حالتی که هستید خودتان باشید و مانند پولس در اول قرنتیان 15: 10 بگویید: “به فیض خدا هستم آنکه هستم”!

جلیل سپهر

www.lifespringiran.com
@jalilsepehr

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO