روح القدسکتاب مقدسکلیسا

قوم خدا می توانند جلال خدا را در زندگی شان تجربه کنند!

1/5 - (1 امتیاز)

قوم خدا می توانند جلال خدا را در زندگی شان تجربه کنند!

چطور جلال خدا، پیروان او را تحت تأثیر قرار می دهد و در زندگی شخصی آنها قابل لمس است؟

(۱) در حقیقت تا به امروز هرگز کسی نتوانسته است جلال کامل و مطلق خدا را تجربه کند و زنده بماند. ما می دانیم که جلال خدا وجود دارد ولی نمی توانیم آن را به طور کامل مشاهده کنیم. کتاب مقدس می گوید که خدا در نور و جلالی ساکن است که هیچ انسان فانی یارای دیدن آن را به طور رور در رو ندارد (اول تیموتائوس ۶: ۱۶). با این وجود خدا جلالش را به دو طریق بر نوع بشر آشکار ساخته است: «در کلیسا و در مسیح عیسی برای تمامی نوع بشر تا ابدالآباد» (افسسیان 3: 21). بدین معنا که خدا خود و اعمالش را توسط پسرش عیسی و زندگی ایمانداران وفادارش آشکار می کند، کسانی که خود را وقف اهداف او می کنند و برای پرستش او با هم جمع می شوند. زیرا روح مقدس او در آن ها زیست می کند (اول قرنتیان ۳: ۱۶؛ ۶: ۱۹؛ دوم قرنتیان ۶: ۱۶) و در زندگی آن ها عمل می نماید (ر.ک. به جدول کار روح القدس).

(۲) بعضی از افراد قوم خدا در کتاب مقدس، گاهگاه شکیناه یا جلال خدا را تجربه کردند (ر.ک. به نکتۀ ۲ در قسمت بالا راجع به تعریف روشن جلال خدا). در کل تاریخ تا زمان عهدجدید نیز بعضی افراد رؤیاهایی الهی داشته اند، کسانی مثل اشعیا (اشعیا ۶) و حزقیال (حزقیال ۱). ولی این رویداد چه در زمان حال و چه در گذشته خیلی معمول نبوده است. با این وجود روزی قوم خدا قادر خواهند بود جلال کامل و مطلق او را با ملاقات عیسی رو در رو مشاهده نمایند. طبق هدف نهایی نقشۀ نجات روحانی خدا، پیروان وفادار او به حضور پر جلالش حاضر خواهند شد (عبرانیان ۲: ۱۰؛ اول پطرس ۵: ۱۰؛ یهودا آیۀ ۲۴)، در جلال مسیح شریک خواهند بود (رومیان ۸: ۱۷-۱۸) و تاج جلال را دریافت خواهند کرد(اول پطرس ۵: ۴). بدن های قیام کردۀ آن ها، جلال مسیح قیام کرده را آشکار خواهد ساخت (اول قرنتیان ۱۵: ۴۲-۴۳؛ فیلیپیان ۳: ۲۱؛ ر.ک. به مقالۀ رستاخیز مردگان).

(۳) در عصر حاضر، پیروان عیسی از طریق قدرت و عملکرد روح قدوس او، حضور خدا را تجربه می کنند زیرا روح القدس حضور خدا و خداوند عیسای مسیح را به آن ها نزدیک می سازد (دوم قرنتیان ۳: ۱۷؛ اول پطرس ۴: ۱۴). وقتی که روح با عطایا و اعمال ماوراء طبیعی خود به قوت در کلیسا (یعنی در میان پیروان مسیح) فعال می شود (اول قرنتیان ۱۲: ۱-۱۲)، ایمانداران، جلال خدا را به صورتی غیر قابل انکار مشاهده و تجربه می کنند (ر.ک. به مقالۀ عطایای روحانی برای ایمانداران).

(۴) کسانی که مسیح و قربانی گناه او را پذیرفته اند و زندگی خود را به رهبری او سپرده اند، اکنون در روح با عیسی متحد شده اند و در جلال او شریک هستند (یوحنا ۱۷: ۲۲). در واقع، پطرس به کسانی که با دلیری به مسیح اقرار می کنند و محض ایمانشان به او، جفا می بینند، می گوید: «روح جلال و روح خدا بر شما آرام می گیرد» (اول پطرس ۴: ۱۴). یکی از دلایل آمدن عیسی به این دنیا، آشکار کردن جلالش بر مردم بود (لوقا ۲: ۲۹-۳۲). ما به عنوان پیروان عیسی، باید تمام زندگی خود را به جهت جلال خدا زیست کنیم تا او در ما و از طریق ما تکریم و جلال یابد (یوحنا ۷:۱۰؛ اول قرنتیان ۱۰: ۳۱؛ دوم قرنتیان ۳: ۱۸).

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO