زندگی روزمره مسیحیکلیسا

قلب های زخمی!

3.5/5 - (10 امتیاز)

“و او را خواهندگفت این جراحات که در دستهای تو می باشد چیست؟ و او جواب خواهد داد آنهایی است که در خانه دوستان خویش به آنها مجروح شده ام.” (زکریا ۱۳: ۶)

با خواندن این آیه بی شک به یاد کسانی می افتیم که در دوستی و رفاقت قلب ما را شکسته و آنرا جریحه دار کردند. زخمی که یادآوری آن بسیار تلخ و ناگوار است. من خود چند بار آنرا تجربه کردم. دردی ست بسیار عمیق و فراموش نشدنی!
هدفم این نیست که احساسات شما را تحریک کنم. بلکه می خواهم از اجتناب ناپذیر بودن آن بگویم و اینکه بهترین راهکار را هنگامی که در این شرایط قرار می گیریم از دید کلام خدا بررسی کنیم.
شاید بعضی از ما در اطراف خود کسانی را داریم که مخلّ آسایش ما هستند و در کار و زندگی ما اشکال تراشی می کنند و با رفتارهای شان روزها را بر ما تلخ کرده اند. بقول معروف مثل ریگی در کفش هستند.
حتما” می پرسید که به عنوان ایمانداران بهترین پاسخ و عکس العمل ما به اینگونه افراد چیست؟ قبل از اینکه به این پرسش جوابی بدهم به چند موردی که کلام خدا به آن اشاره کرده می پردازم:
‌حاجر مصری و پسرش برای ساره و ابراهیم‌
زنان عیسو برای اسحاق و رفقه
لابان برای یعقوب
برادران یوسف و زن فوطیفار برای یوسف
رحوم فرمان فرما و شمشایی کاتب برای عزرا
سنبلط حرونی و طوبیای عمونی و جشم عربی برای نحمیا
هامان برای مردخای و استر
شائول، ابشالوم، اخیتوفل و شمعی بن جیرا برای داود
کاتبان و فریسیان و روسای کنیسه و یهودا برای مسیح
و ……..
مشاهده می کنید وقتی می گویم وجود مخالفان در زندگی ما آدمها اجتناب ناپذیراست یعنی چه؟!
راهکارها و آیات بسیاری در کلام خدا وجود دارد که به ما کمک می کند تا حکمت لازم در رویارویی با مخالفان و دشمنان خود را بدانیم. کافیست از خدایی که منشاء حکمت است بطلبیم.
اگر به زندگی هرکدام از اشخاص در کتابمقدس دقیق شویم، درمی یابیم که هریک راهکارهای متفاوتی درمقابل دشمنان خود داشتند. ولی آنچه که نقطه مشترک این افراد با یکدیگر است دعا و مشورت و بکار گیری از حکمت خداست.
با حکمت و کلام خداست که ما می توانیم بهترین رویکرد را داشته باشیم. چه بسا که مخالفان و دشمنان ما می توانند بهترین تجربه ها را در نزدیکی ما به خدا برای ما رقم بزنند، بدون اینکه خودشان آگاه باشند.
بااطمینان به اینکه خدا در وقتش فروتنان را سرافراز می نماید و از دشمنان مرد صالح مؤاخذه خواهد شد.
این آیه گویای عشق و حفاظت خدا نسبت به فرزندانش است که می گوید: “……هرکه شما را لمس نماید مردمک چشم او را لمس نموده است. ” (زکریا ۲: ۸)

یادداشتی از خواهر گرامی مان ر.پ.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
x  Powerful Protection for WordPress, from Shield Security
This Site Is Protected By
ShieldPRO